BRATISLAVA. Pekingský autosalón už dávno nie je len výstavou lokálneho charakteru. Čínsky trh je pre mnohých výrobcov ten najdôležitejší, a tomu zodpovedá aj miestna automobilová prehliadka. Porsche do Pekingu priviezlo športovo ladené SUV Cayenne GTS.
Trochu Turba, trochu S-ka
GTS je akousi skladačkou známych prvkov, lebo po dizajnovej stránke vychádza z Cayenne Turbo. Rovnaké sú rozšírené blatníky i agresívne tvary predného nárazníka. Všetky plasty sú lakované vo farbe karosérie. Efektným doplnkom je výrazný spojler na piatych dverách. Pre Cayenne GTS sú určené 20-palcové zliatinové disky.
V kabíne sú najdôležitejšou novinkou športové predné sedadlá, nastaviteľné v ôsmich smeroch.
Vyladený osemvalec
Kým vizáž GTS-ka zodpovedá modelu Cayenne Turbo, technika je odvodená od Cayenne S. Pod dlhou prednou kapotou sa ukrýva atmosférický zážihový osemvalec s objemom 4,8 litra, naladený na výkon 309 kW (420 k). Agregát spolupracuje s osemstupňovým automatom Tiptronic-S.
Auto vďaka nemu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy, 160 km/h dosiahne za 13,3 s. a najvyššia rýchlosť predstavuje 261 km/h.
Výrobcom udávaná priemerná spotreba benzínu má hodnotu 10,7 l/100 km. Udržať ju na uzde v meste pomáha sériový systém štart/stop.
Za takmer 91 000 eur
Cayenne GTS má o 24 milimetrov nižšiu svetlú výšku ako Cayenne S. Podvozok štandardne využíva adaptívne tlmiče PASM.
Novinka príde na trh už v lete. V Nemecku si za ňu predajcovia budú pýtať 90 774 eur.