SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Na železničných priecestiach sa vlani stalo 50 havárií

V roku 2011 sa na železničných priecestiach stalo 50 zrážok vlakov s užívateľmi priecestí. Predstavuje to rovnaký počet nehôd ako v roku 2010. Pri týchto nehodách zahynulo 12 osôb a ďalších 14 ľudí bolo ťažko zranených.

Z celkového počtu usmrtení išlo v šiestich prípadoch o chodcov, pričom jeden z nich spáchal samovraždu. Na majetku Železníc SR (ŽSR) v dôsledku všetkých nehôd vznikla škoda vo výške 22.404 eur a na zariadení dopravcov ďalších 258.850 eur. Škody na cestných vozidlách dosiahli 116.600 eur. Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Hoci všetky železničné priecestia na území SR spĺňajú predpísané normy a pravidelne sa kontrolujú, vodiči na priecestiach hazardujú so svojimi životmi, prechádzajú na červenú alebo, keď sa už zatvárajú závory, mnohí pred priecestím označeným výstražnými krížmi vôbec nezastanú a nepresvedčia sa, či môžu bezpečne cez priecestie prejsť," zdôraznila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Medzi najzávažnejšie nehody na železničných priecestiach možno zaradiť zrážku osobného vozidla s osobným vlakom 17. novembra 2011 o 20.07 h. "Vodič Fiata nerešpektoval prebiehajúcu výstrahu na priecestí a vošiel s vozidlom na priecestie v čase, keď tam vchádzal vlak. Keď rušňovodič videl, že vozidlo nezastavuje, zaviedol rýchločinné brzdenie, ale vzhľadom na rýchlosť vlaku a na krátku vzdialenosť vlak zastaviť nedokázal," popísala hovorkyňa železníc. Následkom tejto nehody došlo k usmrteniu troch osôb, ktoré sa nachádzali v aute.

Najväčší počet zrážok za posledných desať rokov bol zaznamenaný v roku 2002, keď ich bolo až 75. Najviac smrteľných nehôd bolo na priecestiach v roku 2009 s 26 obeťami.

ŽSR vlani tiež zaznamenali 197 násilných poškodení priecestných zabezpečovacích zariadení (PZZ). V štatistickom zozname prevládali najmä ich násilné poškodenia užívateľmi priecestí. Najčastejšie bolo opakovane poškodzované zabezpečenie priecestia na štvrtom kilometri trate Čadca Čierne pri Čadci. "Toto priecestie a jeho PZZ bolo v priebehu roka 2011 poškodené 32-krát," spresnila Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR na konci roku 2011 evidovali na území Slovenska celkove 2205 priecestí, z toho 1079 priecestí bolo zabezpečených zabezpečovacími zariadeniami rôzneho typu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 318
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 592
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 123
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 952
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 290
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 713
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 572
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 023
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 284
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 020
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 868
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 698
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu