SME

Nesmrteľný Mercedes triedy G dostal útulnejší interiér

Nemecký off-road vstupuje do ďalšej etapy svojho života. V súlade s módou teraz cez deň svieti diódami a posádku viac rozmaznáva.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Jeho výroba beží od roku 1979 a stuttgartská automobilka ju na teraz nemieni zastaviť. Reč je o Mercedese-Benz triedy G, ktorý sa aktuálne podrobil ďalšej omladzovacej kúre.

Akoukoľvek výraznejšou modifikáciou karosérie by Géčko prišlo o veľkú dávku šarmu, preto dizajnéri aj tentoraz nechali exteriér bez významnejšieho povšimnutia. Len pozornejšie oko si všimne dve malé vzhľadové úpravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod predné svetlomety pribudli diódy určené pre denné svietenie a pôvodné vonkajšie spätné zrkadlá - takzvané „placačky“, nahradili aerodynamickejšie tvarované zrkadlá.

SkryťVypnúť reklamu

Viac pohodlia a neviditeľných asistentov

Kabína sa zmenila o poznanie viac. Útulnejšiu ju robí nová palubná doska. Jej hranaté základné tvary zjemňuje oblý prístrojový panel s veľkým displejom medzi rýchlomerom a otáčkomerom. Na stredovej konzole nájdeme nový ovládací panel rádia i klimatizácie.

Nad stredovou konzolou je displej slúžiaci navigačnému systému a rozhraniu Comand Online. Prostredníctvom neho je možné napríklad sa aj pripojiť na internet. Najmarkantnejšou zmenou je však nový volant.

Výbavu môže rozšíriť adaptívny tempomat Distronic Plus, monitorovanie mŕtveho uhla alebo parkovací asistent.

Šesť až dvanásť valcov

Pre „obyčajný“ Mercedes-Benz triedy G sú určené dve motorizácie - šesťvalcový turbodiesel s objemom 3,0 litra (155 kW/211 k), určený pre verziu G350 CDI a atmosférický zážihový osemvalec 5,5 l (285 kW/388 k), montovaný do variantu G500.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii sú však aj modely AMG. G63 AMG je vybavený rovnakým agregátom ako G500, ale vďaka dvojitému prepĺňaniu dosahuje výkon 400 kW (544 k). Špičkovou motorizáciou je G65 AMG s benzínovým dvanásťvalcom biturbo 6,0 l (450 kW/612 k).

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 706
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 507
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 518
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 492
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 034
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 963
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 12 698
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 067
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 904
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 588
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 720
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 321
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu