BRATISLAVA. Jeho výroba beží od roku 1979 a stuttgartská automobilka ju na teraz nemieni zastaviť. Reč je o Mercedese-Benz triedy G, ktorý sa aktuálne podrobil ďalšej omladzovacej kúre.
Akoukoľvek výraznejšou modifikáciou karosérie by Géčko prišlo o veľkú dávku šarmu, preto dizajnéri aj tentoraz nechali exteriér bez významnejšieho povšimnutia. Len pozornejšie oko si všimne dve malé vzhľadové úpravy.
Pod predné svetlomety pribudli diódy určené pre denné svietenie a pôvodné vonkajšie spätné zrkadlá - takzvané „placačky“, nahradili aerodynamickejšie tvarované zrkadlá.
Viac pohodlia a neviditeľných asistentov
Kabína sa zmenila o poznanie viac. Útulnejšiu ju robí nová palubná doska. Jej hranaté základné tvary zjemňuje oblý prístrojový panel s veľkým displejom medzi rýchlomerom a otáčkomerom. Na stredovej konzole nájdeme nový ovládací panel rádia i klimatizácie.
Nad stredovou konzolou je displej slúžiaci navigačnému systému a rozhraniu Comand Online. Prostredníctvom neho je možné napríklad sa aj pripojiť na internet. Najmarkantnejšou zmenou je však nový volant.
Výbavu môže rozšíriť adaptívny tempomat Distronic Plus, monitorovanie mŕtveho uhla alebo parkovací asistent.
Šesť až dvanásť valcov
Pre „obyčajný“ Mercedes-Benz triedy G sú určené dve motorizácie - šesťvalcový turbodiesel s objemom 3,0 litra (155 kW/211 k), určený pre verziu G350 CDI a atmosférický zážihový osemvalec 5,5 l (285 kW/388 k), montovaný do variantu G500.
K dispozícii sú však aj modely AMG. G63 AMG je vybavený rovnakým agregátom ako G500, ale vďaka dvojitému prepĺňaniu dosahuje výkon 400 kW (544 k). Špičkovou motorizáciou je G65 AMG s benzínovým dvanásťvalcom biturbo 6,0 l (450 kW/612 k).
Autor: fg