NOVINKY

Nesmrteľný Mercedes triedy G dostal útulnejší interiér

Nemecký off-road vstupuje do ďalšej etapy svojho života. V súlade s módou teraz cez deň svieti diódami a posádku viac rozmaznáva.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Jeho výroba beží od roku 1979 a stuttgartská automobilka ju na teraz nemieni zastaviť. Reč je o Mercedese-Benz triedy G, ktorý sa aktuálne podrobil ďalšej omladzovacej kúre.

Akoukoľvek výraznejšou modifikáciou karosérie by Géčko prišlo o veľkú dávku šarmu, preto dizajnéri aj tentoraz nechali exteriér bez významnejšieho povšimnutia. Len pozornejšie oko si všimne dve malé vzhľadové úpravy.

Pod predné svetlomety pribudli diódy určené pre denné svietenie a pôvodné vonkajšie spätné zrkadlá - takzvané „placačky“, nahradili aerodynamickejšie tvarované zrkadlá.

Viac pohodlia a neviditeľných asistentov

Kabína sa zmenila o poznanie viac. Útulnejšiu ju robí nová palubná doska. Jej hranaté základné tvary zjemňuje oblý prístrojový panel s veľkým displejom medzi rýchlomerom a otáčkomerom. Na stredovej konzole nájdeme nový ovládací panel rádia i klimatizácie.

Nad stredovou konzolou je displej slúžiaci navigačnému systému a rozhraniu Comand Online. Prostredníctvom neho je možné napríklad sa aj pripojiť na internet. Najmarkantnejšou zmenou je však nový volant.

Výbavu môže rozšíriť adaptívny tempomat Distronic Plus, monitorovanie mŕtveho uhla alebo parkovací asistent.

Šesť až dvanásť valcov

Pre „obyčajný“ Mercedes-Benz triedy G sú určené dve motorizácie - šesťvalcový turbodiesel s objemom 3,0 litra (155 kW/211 k), určený pre verziu G350 CDI a atmosférický zážihový osemvalec 5,5 l (285 kW/388 k), montovaný do variantu G500.

K dispozícii sú však aj modely AMG. G63 AMG je vybavený rovnakým agregátom ako G500, ale vďaka dvojitému prepĺňaniu dosahuje výkon 400 kW (544 k). Špičkovou motorizáciou je G65 AMG s benzínovým dvanásťvalcom biturbo 6,0 l (450 kW/612 k).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 636
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 316
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 842
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 187
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 242
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 712
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 975
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 749
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 358