NOVINKY

Nesmrteľný Mercedes triedy G dostal útulnejší interiér

Nemecký off-road vstupuje do ďalšej etapy svojho života. V súlade s módou teraz cez deň svieti diódami a posádku viac rozmaznáva.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Jeho výroba beží od roku 1979 a stuttgartská automobilka ju na teraz nemieni zastaviť. Reč je o Mercedese-Benz triedy G, ktorý sa aktuálne podrobil ďalšej omladzovacej kúre.

Akoukoľvek výraznejšou modifikáciou karosérie by Géčko prišlo o veľkú dávku šarmu, preto dizajnéri aj tentoraz nechali exteriér bez významnejšieho povšimnutia. Len pozornejšie oko si všimne dve malé vzhľadové úpravy.

Pod predné svetlomety pribudli diódy určené pre denné svietenie a pôvodné vonkajšie spätné zrkadlá - takzvané „placačky“, nahradili aerodynamickejšie tvarované zrkadlá.

Viac pohodlia a neviditeľných asistentov

Kabína sa zmenila o poznanie viac. Útulnejšiu ju robí nová palubná doska. Jej hranaté základné tvary zjemňuje oblý prístrojový panel s veľkým displejom medzi rýchlomerom a otáčkomerom. Na stredovej konzole nájdeme nový ovládací panel rádia i klimatizácie.

Nad stredovou konzolou je displej slúžiaci navigačnému systému a rozhraniu Comand Online. Prostredníctvom neho je možné napríklad sa aj pripojiť na internet. Najmarkantnejšou zmenou je však nový volant.

Výbavu môže rozšíriť adaptívny tempomat Distronic Plus, monitorovanie mŕtveho uhla alebo parkovací asistent.

Šesť až dvanásť valcov

Pre „obyčajný“ Mercedes-Benz triedy G sú určené dve motorizácie - šesťvalcový turbodiesel s objemom 3,0 litra (155 kW/211 k), určený pre verziu G350 CDI a atmosférický zážihový osemvalec 5,5 l (285 kW/388 k), montovaný do variantu G500.

K dispozícii sú však aj modely AMG. G63 AMG je vybavený rovnakým agregátom ako G500, ale vďaka dvojitému prepĺňaniu dosahuje výkon 400 kW (544 k). Špičkovou motorizáciou je G65 AMG s benzínovým dvanásťvalcom biturbo 6,0 l (450 kW/612 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.