Citroen postavil auto pozemským pilotom

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom a kolesá zasa ukážkou francúzskej estetiky.

Citroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také in(Zdroj: Tomáš Kelement)

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom.

BRATISLAVA. Francúzska automobilka uviedla uprostred apríla a v predvečer dňa kozmonautov na náš trh auto, ktoré interiérom pripomína kozmickú loď. Napokon u značky Citroen a jej línie DS to nie je ani s ohľadom na históriu nič výnimočné. Zatiaľ najväčšie DS sme ešte pred premiérou prehnali po slovenských cestách.

Tam, kde bol kvalitný asfalt, jazdil Citroen DS5 veľmi presvedčivo. Podľa filozofie línie DS ide aj o dynamiku, ale v prvom rade o umenie na kolesách. Tvarovo pútavý Citroen s rozmermi sedanu strednej triedy začína na cene 26 150 eur s osvedčeným prepĺňaným motorom 1,6 THP a s výkonom 115 kW.

Úplne na druhej strane cenníka je naftový Hybrid 4, ktorý má len o 45 koní v sústave viac a cenu 42 500 eur. Podľa prvých skúseností s trochu tvrdým pružením Hybridu 4 a jeho robotizovanou prevodovkou bude ideálny benzínový turbomotor s výkonom 200 k a cenou pod 30 000 eur.

V základnej zostave motorov sú ešte dva naftové motory 1,6 HDi alebo 2,0 HDi. Menší s robotizovanou prevodovkou Airdream a štart stop systémom má označenie e-HDi 110, výkon 82 kW a spotrebu 4,4 litra. Silnejšia verzia má dvojlitrový základ, 120 kW, na výber dve prevodovky a spotrebu 5,1 litra na 100 kilometrov.

budiky.jpg
Dnes nový ale v histórii už známy štýl združených prístrojov pred vodičom. Materiály použité v líni DS vyzerajú o triedu lepšie ako v modeloch C5.

Postavili lietadlo

Pri pohľade na futuristický kokpit, sploštený volant v spodnej časti a po bokoch delené čelné sklo asi každému prebleskne hlavou myšlienka na kabínu lietadla. Citroen však nie je len prísne funkčný, ale techniku vsadil do zaujímavých tvarov. Auto ako také je pastva pre oči a hmat.

Aj charakter priestoru s nízkou strechou pripomína lietadlo, čo môže vysokým postavám nahnať mierne stiesňujúci pocit. Rozdiel medzi automatickým režimom hybridného systému a športovým je priepastný, pretože v športovom DS5 podstatne lepšie reaguje na plynový pedál a citeľne lepšie zrýchľuje.

kokpit.jpg
Jednoznačná kópia pilotnej kabíny lietadla. Dokonca aj extrémne skosený volant pripomína kormidlo lietadla. Časť ovládačov je nad vodičovou hlavou a čelné sklo je po bokoch rozdelené stĺpikmi ako v lietadle. Na diaľnici rovnej ako pristávacia plocha je výhľad akurát, ale v meste už zdvojené stĺpiky prekážajú.

Pri parkovaní a krátkej jazde v meste si vystačí s čisto elektrickým pohonom zadnej nápravy. Ak nepotrebujete zrýchľovať a batérie sú dobité, elektrický pohon dosiahne krátkodobo rýchlosť aj 60 kilometrov za hodinu.

V reálnej spotrebe nafty sa hybrid vyrovná asi tak verzii HDi 160. Oproti nej je akurát silnejší, drahší a má občasne aj pohon všetkých kolies.

zadok.jpg
Predok je pekný ale zadok ešte krajší. K dynamickému vzhľadu by pristal silný benzínový šesťvalec. Hybrid 4 má celkový výkon 200 koní a v podstate pohon oboch náprav. Prednú ženie diesel, zadnú elektromotor.

Radšej bez hybridu

Koncern PSA prišiel ako prvý v sériovom vyhotovení s kombináciou naftového motora a hybridu, čo prináša úsporu pri ponáhľaní sa. V bežnom režime sme sa očakávaným hodnotám nepríblížili a už teraz sa tešíme, kedy vyskúšame nehybridnú verziu, lebo kokpit vyslovene láka k dlhým cestám.

K pocitu riadenia lietadla by totiž pasoval kontinuálny záber neprerušený robotizovanou prevodovkou Airdream. Po prvej krátkej skúsenosti uznávame, že Citroen robí úžitkové umenie na kolesách. Model DS5 je auto, ktoré treba vnímať v obrazoch a nie v písmenách.

koleso.jpg
Takto vyzerá umenie v oblasti dizajnu kolies. Krásne 18 palcové disky má verzia Hybrid 4 Airdream v cene. Za príplatok môže mať aj 19 palcovú verziu.
sedadla.jpg
Sedadlá potešia oko, chrbát aj zadok. Ručná výroba a zmysel pre detail sa ukazuje v plnej kráse. Sedadlá jasne naznačujú, pre akých pôžitkárov vznikol Citroen DS5. Jazdné vlastnosti nie sú podstatné, štýl áno.
strop.jpg
Na množstvo tlačidiel v strope treba pomaly manuál. Citroen rozdelil presvetlenie strechy na štyri časti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 589
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 662
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 193
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 507
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 840
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 537
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 197
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 769
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 740

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.