Citroen postavil auto pozemským pilotom

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom a kolesá zasa ukážkou francúzskej estetiky.

Citroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také in(Zdroj: Tomáš Kelement)

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom.

BRATISLAVA. Francúzska automobilka uviedla uprostred apríla a v predvečer dňa kozmonautov na náš trh auto, ktoré interiérom pripomína kozmickú loď. Napokon u značky Citroen a jej línie DS to nie je ani s ohľadom na históriu nič výnimočné. Zatiaľ najväčšie DS sme ešte pred premiérou prehnali po slovenských cestách.

Tam, kde bol kvalitný asfalt, jazdil Citroen DS5 veľmi presvedčivo. Podľa filozofie línie DS ide aj o dynamiku, ale v prvom rade o umenie na kolesách. Tvarovo pútavý Citroen s rozmermi sedanu strednej triedy začína na cene 26 150 eur s osvedčeným prepĺňaným motorom 1,6 THP a s výkonom 115 kW.

Úplne na druhej strane cenníka je naftový Hybrid 4, ktorý má len o 45 koní v sústave viac a cenu 42 500 eur. Podľa prvých skúseností s trochu tvrdým pružením Hybridu 4 a jeho robotizovanou prevodovkou bude ideálny benzínový turbomotor s výkonom 200 k a cenou pod 30 000 eur.

V základnej zostave motorov sú ešte dva naftové motory 1,6 HDi alebo 2,0 HDi. Menší s robotizovanou prevodovkou Airdream a štart stop systémom má označenie e-HDi 110, výkon 82 kW a spotrebu 4,4 litra. Silnejšia verzia má dvojlitrový základ, 120 kW, na výber dve prevodovky a spotrebu 5,1 litra na 100 kilometrov.

budiky.jpg
Dnes nový ale v histórii už známy štýl združených prístrojov pred vodičom. Materiály použité v líni DS vyzerajú o triedu lepšie ako v modeloch C5.

Postavili lietadlo

Pri pohľade na futuristický kokpit, sploštený volant v spodnej časti a po bokoch delené čelné sklo asi každému prebleskne hlavou myšlienka na kabínu lietadla. Citroen však nie je len prísne funkčný, ale techniku vsadil do zaujímavých tvarov. Auto ako také je pastva pre oči a hmat.

Aj charakter priestoru s nízkou strechou pripomína lietadlo, čo môže vysokým postavám nahnať mierne stiesňujúci pocit. Rozdiel medzi automatickým režimom hybridného systému a športovým je priepastný, pretože v športovom DS5 podstatne lepšie reaguje na plynový pedál a citeľne lepšie zrýchľuje.

kokpit.jpg
Jednoznačná kópia pilotnej kabíny lietadla. Dokonca aj extrémne skosený volant pripomína kormidlo lietadla. Časť ovládačov je nad vodičovou hlavou a čelné sklo je po bokoch rozdelené stĺpikmi ako v lietadle. Na diaľnici rovnej ako pristávacia plocha je výhľad akurát, ale v meste už zdvojené stĺpiky prekážajú.

Pri parkovaní a krátkej jazde v meste si vystačí s čisto elektrickým pohonom zadnej nápravy. Ak nepotrebujete zrýchľovať a batérie sú dobité, elektrický pohon dosiahne krátkodobo rýchlosť aj 60 kilometrov za hodinu.

V reálnej spotrebe nafty sa hybrid vyrovná asi tak verzii HDi 160. Oproti nej je akurát silnejší, drahší a má občasne aj pohon všetkých kolies.

zadok.jpg
Predok je pekný ale zadok ešte krajší. K dynamickému vzhľadu by pristal silný benzínový šesťvalec. Hybrid 4 má celkový výkon 200 koní a v podstate pohon oboch náprav. Prednú ženie diesel, zadnú elektromotor.

Radšej bez hybridu

Koncern PSA prišiel ako prvý v sériovom vyhotovení s kombináciou naftového motora a hybridu, čo prináša úsporu pri ponáhľaní sa. V bežnom režime sme sa očakávaným hodnotám nepríblížili a už teraz sa tešíme, kedy vyskúšame nehybridnú verziu, lebo kokpit vyslovene láka k dlhým cestám.

K pocitu riadenia lietadla by totiž pasoval kontinuálny záber neprerušený robotizovanou prevodovkou Airdream. Po prvej krátkej skúsenosti uznávame, že Citroen robí úžitkové umenie na kolesách. Model DS5 je auto, ktoré treba vnímať v obrazoch a nie v písmenách.

koleso.jpg
Takto vyzerá umenie v oblasti dizajnu kolies. Krásne 18 palcové disky má verzia Hybrid 4 Airdream v cene. Za príplatok môže mať aj 19 palcovú verziu.
sedadla.jpg
Sedadlá potešia oko, chrbát aj zadok. Ručná výroba a zmysel pre detail sa ukazuje v plnej kráse. Sedadlá jasne naznačujú, pre akých pôžitkárov vznikol Citroen DS5. Jazdné vlastnosti nie sú podstatné, štýl áno.
strop.jpg
Na množstvo tlačidiel v strope treba pomaly manuál. Citroen rozdelil presvetlenie strechy na štyri časti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 234
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 132
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 073
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 002
  6. Kam do tepla v januári? 1 749
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 170
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 063
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 919

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.