SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Citroen postavil auto pozemským pilotom

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom a kolesá zasa ukážkou francúzskej estetiky.

Citroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také inCitroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také in (Zdroj: Tomáš Kelement)

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom.

BRATISLAVA. Francúzska automobilka uviedla uprostred apríla a v predvečer dňa kozmonautov na náš trh auto, ktoré interiérom pripomína kozmickú loď. Napokon u značky Citroen a jej línie DS to nie je ani s ohľadom na históriu nič výnimočné. Zatiaľ najväčšie DS sme ešte pred premiérou prehnali po slovenských cestách.

Tam, kde bol kvalitný asfalt, jazdil Citroen DS5 veľmi presvedčivo. Podľa filozofie línie DS ide aj o dynamiku, ale v prvom rade o umenie na kolesách. Tvarovo pútavý Citroen s rozmermi sedanu strednej triedy začína na cene 26 150 eur s osvedčeným prepĺňaným motorom 1,6 THP a s výkonom 115 kW.

Úplne na druhej strane cenníka je naftový Hybrid 4, ktorý má len o 45 koní v sústave viac a cenu 42 500 eur. Podľa prvých skúseností s trochu tvrdým pružením Hybridu 4 a jeho robotizovanou prevodovkou bude ideálny benzínový turbomotor s výkonom 200 k a cenou pod 30 000 eur.

V základnej zostave motorov sú ešte dva naftové motory 1,6 HDi alebo 2,0 HDi. Menší s robotizovanou prevodovkou Airdream a štart stop systémom má označenie e-HDi 110, výkon 82 kW a spotrebu 4,4 litra. Silnejšia verzia má dvojlitrový základ, 120 kW, na výber dve prevodovky a spotrebu 5,1 litra na 100 kilometrov.

budiky.jpg
Dnes nový ale v histórii už známy štýl združených prístrojov pred vodičom. Materiály použité v líni DS vyzerajú o triedu lepšie ako v modeloch C5.

Postavili lietadlo

Pri pohľade na futuristický kokpit, sploštený volant v spodnej časti a po bokoch delené čelné sklo asi každému prebleskne hlavou myšlienka na kabínu lietadla. Citroen však nie je len prísne funkčný, ale techniku vsadil do zaujímavých tvarov. Auto ako také je pastva pre oči a hmat.

Aj charakter priestoru s nízkou strechou pripomína lietadlo, čo môže vysokým postavám nahnať mierne stiesňujúci pocit. Rozdiel medzi automatickým režimom hybridného systému a športovým je priepastný, pretože v športovom DS5 podstatne lepšie reaguje na plynový pedál a citeľne lepšie zrýchľuje.

kokpit.jpg
Jednoznačná kópia pilotnej kabíny lietadla. Dokonca aj extrémne skosený volant pripomína kormidlo lietadla. Časť ovládačov je nad vodičovou hlavou a čelné sklo je po bokoch rozdelené stĺpikmi ako v lietadle. Na diaľnici rovnej ako pristávacia plocha je výhľad akurát, ale v meste už zdvojené stĺpiky prekážajú.

Pri parkovaní a krátkej jazde v meste si vystačí s čisto elektrickým pohonom zadnej nápravy. Ak nepotrebujete zrýchľovať a batérie sú dobité, elektrický pohon dosiahne krátkodobo rýchlosť aj 60 kilometrov za hodinu.

V reálnej spotrebe nafty sa hybrid vyrovná asi tak verzii HDi 160. Oproti nej je akurát silnejší, drahší a má občasne aj pohon všetkých kolies.

zadok.jpg
Predok je pekný ale zadok ešte krajší. K dynamickému vzhľadu by pristal silný benzínový šesťvalec. Hybrid 4 má celkový výkon 200 koní a v podstate pohon oboch náprav. Prednú ženie diesel, zadnú elektromotor.

Radšej bez hybridu

Koncern PSA prišiel ako prvý v sériovom vyhotovení s kombináciou naftového motora a hybridu, čo prináša úsporu pri ponáhľaní sa. V bežnom režime sme sa očakávaným hodnotám nepríblížili a už teraz sa tešíme, kedy vyskúšame nehybridnú verziu, lebo kokpit vyslovene láka k dlhým cestám.

K pocitu riadenia lietadla by totiž pasoval kontinuálny záber neprerušený robotizovanou prevodovkou Airdream. Po prvej krátkej skúsenosti uznávame, že Citroen robí úžitkové umenie na kolesách. Model DS5 je auto, ktoré treba vnímať v obrazoch a nie v písmenách.

koleso.jpg
Takto vyzerá umenie v oblasti dizajnu kolies. Krásne 18 palcové disky má verzia Hybrid 4 Airdream v cene. Za príplatok môže mať aj 19 palcovú verziu.
sedadla.jpg
Sedadlá potešia oko, chrbát aj zadok. Ručná výroba a zmysel pre detail sa ukazuje v plnej kráse. Sedadlá jasne naznačujú, pre akých pôžitkárov vznikol Citroen DS5. Jazdné vlastnosti nie sú podstatné, štýl áno.
strop.jpg
Na množstvo tlačidiel v strope treba pomaly manuál. Citroen rozdelil presvetlenie strechy na štyri časti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 976
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 328
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 356
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 254
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 798
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 311
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 173
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 863
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 347
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 512
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny, mobilizácii sa chce vyhnúť (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Laboratórne testy na nový koronavírus.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.