SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Citroen postavil auto pozemským pilotom

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom a kolesá zasa ukážkou francúzskej estetiky.

Citroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také inCitroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také in (Zdroj: Tomáš Kelement)

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom.

BRATISLAVA. Francúzska automobilka uviedla uprostred apríla a v predvečer dňa kozmonautov na náš trh auto, ktoré interiérom pripomína kozmickú loď. Napokon u značky Citroen a jej línie DS to nie je ani s ohľadom na históriu nič výnimočné. Zatiaľ najväčšie DS sme ešte pred premiérou prehnali po slovenských cestách.

Tam, kde bol kvalitný asfalt, jazdil Citroen DS5 veľmi presvedčivo. Podľa filozofie línie DS ide aj o dynamiku, ale v prvom rade o umenie na kolesách. Tvarovo pútavý Citroen s rozmermi sedanu strednej triedy začína na cene 26 150 eur s osvedčeným prepĺňaným motorom 1,6 THP a s výkonom 115 kW.

Úplne na druhej strane cenníka je naftový Hybrid 4, ktorý má len o 45 koní v sústave viac a cenu 42 500 eur. Podľa prvých skúseností s trochu tvrdým pružením Hybridu 4 a jeho robotizovanou prevodovkou bude ideálny benzínový turbomotor s výkonom 200 k a cenou pod 30 000 eur.

V základnej zostave motorov sú ešte dva naftové motory 1,6 HDi alebo 2,0 HDi. Menší s robotizovanou prevodovkou Airdream a štart stop systémom má označenie e-HDi 110, výkon 82 kW a spotrebu 4,4 litra. Silnejšia verzia má dvojlitrový základ, 120 kW, na výber dve prevodovky a spotrebu 5,1 litra na 100 kilometrov.

budiky.jpg
Dnes nový ale v histórii už známy štýl združených prístrojov pred vodičom. Materiály použité v líni DS vyzerajú o triedu lepšie ako v modeloch C5.

Postavili lietadlo

Pri pohľade na futuristický kokpit, sploštený volant v spodnej časti a po bokoch delené čelné sklo asi každému prebleskne hlavou myšlienka na kabínu lietadla. Citroen však nie je len prísne funkčný, ale techniku vsadil do zaujímavých tvarov. Auto ako také je pastva pre oči a hmat.

Aj charakter priestoru s nízkou strechou pripomína lietadlo, čo môže vysokým postavám nahnať mierne stiesňujúci pocit. Rozdiel medzi automatickým režimom hybridného systému a športovým je priepastný, pretože v športovom DS5 podstatne lepšie reaguje na plynový pedál a citeľne lepšie zrýchľuje.

kokpit.jpg
Jednoznačná kópia pilotnej kabíny lietadla. Dokonca aj extrémne skosený volant pripomína kormidlo lietadla. Časť ovládačov je nad vodičovou hlavou a čelné sklo je po bokoch rozdelené stĺpikmi ako v lietadle. Na diaľnici rovnej ako pristávacia plocha je výhľad akurát, ale v meste už zdvojené stĺpiky prekážajú.

Pri parkovaní a krátkej jazde v meste si vystačí s čisto elektrickým pohonom zadnej nápravy. Ak nepotrebujete zrýchľovať a batérie sú dobité, elektrický pohon dosiahne krátkodobo rýchlosť aj 60 kilometrov za hodinu.

V reálnej spotrebe nafty sa hybrid vyrovná asi tak verzii HDi 160. Oproti nej je akurát silnejší, drahší a má občasne aj pohon všetkých kolies.

zadok.jpg
Predok je pekný ale zadok ešte krajší. K dynamickému vzhľadu by pristal silný benzínový šesťvalec. Hybrid 4 má celkový výkon 200 koní a v podstate pohon oboch náprav. Prednú ženie diesel, zadnú elektromotor.

Radšej bez hybridu

Koncern PSA prišiel ako prvý v sériovom vyhotovení s kombináciou naftového motora a hybridu, čo prináša úsporu pri ponáhľaní sa. V bežnom režime sme sa očakávaným hodnotám nepríblížili a už teraz sa tešíme, kedy vyskúšame nehybridnú verziu, lebo kokpit vyslovene láka k dlhým cestám.

K pocitu riadenia lietadla by totiž pasoval kontinuálny záber neprerušený robotizovanou prevodovkou Airdream. Po prvej krátkej skúsenosti uznávame, že Citroen robí úžitkové umenie na kolesách. Model DS5 je auto, ktoré treba vnímať v obrazoch a nie v písmenách.

koleso.jpg
Takto vyzerá umenie v oblasti dizajnu kolies. Krásne 18 palcové disky má verzia Hybrid 4 Airdream v cene. Za príplatok môže mať aj 19 palcovú verziu.
sedadla.jpg
Sedadlá potešia oko, chrbát aj zadok. Ručná výroba a zmysel pre detail sa ukazuje v plnej kráse. Sedadlá jasne naznačujú, pre akých pôžitkárov vznikol Citroen DS5. Jazdné vlastnosti nie sú podstatné, štýl áno.
strop.jpg
Na množstvo tlačidiel v strope treba pomaly manuál. Citroen rozdelil presvetlenie strechy na štyri časti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 20 157
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 823
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 509
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 16 650
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 9 063
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat 7 647
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 610
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 367
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 297
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 6 803
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

21 h
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

27. jan
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan