Citroen postavil auto pozemským pilotom

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom a kolesá zasa ukážkou francúzskej estetiky.

Citroen momentálne vytiahol presvedčivú kartu dizajnu. DS5 s dĺžkou a rázvorom náprav na úrovni strednej triedy používa na daný segment veľmi odvážne krivky. DS5 s lištami od svetiel až do predných dverí si s ničím nepomýlite. Je to jednoducho také in(Zdroj: Tomáš Kelement)

Najväčšie DS je pastvou pre oči aj hmat. Tvary a materiály predstihujú to, čo doteraz značka ponúkala. Interiér je náplasť na nesplnený chlapčenský sen byť pilotom.

BRATISLAVA. Francúzska automobilka uviedla uprostred apríla a v predvečer dňa kozmonautov na náš trh auto, ktoré interiérom pripomína kozmickú loď. Napokon u značky Citroen a jej línie DS to nie je ani s ohľadom na históriu nič výnimočné. Zatiaľ najväčšie DS sme ešte pred premiérou prehnali po slovenských cestách.

Tam, kde bol kvalitný asfalt, jazdil Citroen DS5 veľmi presvedčivo. Podľa filozofie línie DS ide aj o dynamiku, ale v prvom rade o umenie na kolesách. Tvarovo pútavý Citroen s rozmermi sedanu strednej triedy začína na cene 26 150 eur s osvedčeným prepĺňaným motorom 1,6 THP a s výkonom 115 kW.

Úplne na druhej strane cenníka je naftový Hybrid 4, ktorý má len o 45 koní v sústave viac a cenu 42 500 eur. Podľa prvých skúseností s trochu tvrdým pružením Hybridu 4 a jeho robotizovanou prevodovkou bude ideálny benzínový turbomotor s výkonom 200 k a cenou pod 30 000 eur.

V základnej zostave motorov sú ešte dva naftové motory 1,6 HDi alebo 2,0 HDi. Menší s robotizovanou prevodovkou Airdream a štart stop systémom má označenie e-HDi 110, výkon 82 kW a spotrebu 4,4 litra. Silnejšia verzia má dvojlitrový základ, 120 kW, na výber dve prevodovky a spotrebu 5,1 litra na 100 kilometrov.

budiky.jpg
Dnes nový ale v histórii už známy štýl združených prístrojov pred vodičom. Materiály použité v líni DS vyzerajú o triedu lepšie ako v modeloch C5.

Postavili lietadlo

Pri pohľade na futuristický kokpit, sploštený volant v spodnej časti a po bokoch delené čelné sklo asi každému prebleskne hlavou myšlienka na kabínu lietadla. Citroen však nie je len prísne funkčný, ale techniku vsadil do zaujímavých tvarov. Auto ako také je pastva pre oči a hmat.

Aj charakter priestoru s nízkou strechou pripomína lietadlo, čo môže vysokým postavám nahnať mierne stiesňujúci pocit. Rozdiel medzi automatickým režimom hybridného systému a športovým je priepastný, pretože v športovom DS5 podstatne lepšie reaguje na plynový pedál a citeľne lepšie zrýchľuje.

kokpit.jpg
Jednoznačná kópia pilotnej kabíny lietadla. Dokonca aj extrémne skosený volant pripomína kormidlo lietadla. Časť ovládačov je nad vodičovou hlavou a čelné sklo je po bokoch rozdelené stĺpikmi ako v lietadle. Na diaľnici rovnej ako pristávacia plocha je výhľad akurát, ale v meste už zdvojené stĺpiky prekážajú.

Pri parkovaní a krátkej jazde v meste si vystačí s čisto elektrickým pohonom zadnej nápravy. Ak nepotrebujete zrýchľovať a batérie sú dobité, elektrický pohon dosiahne krátkodobo rýchlosť aj 60 kilometrov za hodinu.

V reálnej spotrebe nafty sa hybrid vyrovná asi tak verzii HDi 160. Oproti nej je akurát silnejší, drahší a má občasne aj pohon všetkých kolies.

zadok.jpg
Predok je pekný ale zadok ešte krajší. K dynamickému vzhľadu by pristal silný benzínový šesťvalec. Hybrid 4 má celkový výkon 200 koní a v podstate pohon oboch náprav. Prednú ženie diesel, zadnú elektromotor.

Radšej bez hybridu

Koncern PSA prišiel ako prvý v sériovom vyhotovení s kombináciou naftového motora a hybridu, čo prináša úsporu pri ponáhľaní sa. V bežnom režime sme sa očakávaným hodnotám nepríblížili a už teraz sa tešíme, kedy vyskúšame nehybridnú verziu, lebo kokpit vyslovene láka k dlhým cestám.

K pocitu riadenia lietadla by totiž pasoval kontinuálny záber neprerušený robotizovanou prevodovkou Airdream. Po prvej krátkej skúsenosti uznávame, že Citroen robí úžitkové umenie na kolesách. Model DS5 je auto, ktoré treba vnímať v obrazoch a nie v písmenách.

koleso.jpg
Takto vyzerá umenie v oblasti dizajnu kolies. Krásne 18 palcové disky má verzia Hybrid 4 Airdream v cene. Za príplatok môže mať aj 19 palcovú verziu.
sedadla.jpg
Sedadlá potešia oko, chrbát aj zadok. Ručná výroba a zmysel pre detail sa ukazuje v plnej kráse. Sedadlá jasne naznačujú, pre akých pôžitkárov vznikol Citroen DS5. Jazdné vlastnosti nie sú podstatné, štýl áno.
strop.jpg
Na množstvo tlačidiel v strope treba pomaly manuál. Citroen rozdelil presvetlenie strechy na štyri časti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 317
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 157
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 619
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 409
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 029
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 899
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop