SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Nehode zabránil porušením pravidiel

Niektorí vodiči jazdia mimoriadne nebezpečne. Do problémov môžu dostať aj iných. Ľahko z nich môžu spraviť spoluvinníkov nehody.

jarosova_racianska.jpgDušan: "V Bratislave, na križovatke ulíc Jarošova-Kukučínova-Račianska, som sa dostal do zaujímavej situácie. Išiel som z Jarošovej na Račiansku smerom do mesta (žltá šípka).

Na križovatke Jarošova - Kukučínova som bol v ľavom pruhu a tesne pred križovatkou som dával znamenie o zmene smeru jazdy, lebo v križovatke Jarošova-Račianska sa cesta rozširuje o odbočovací pruh doľava.

V križovatke som si všimol, že vodič za mnou (čierna šípka) musel prudko zabrzdiť - asi predpokladal že budem pokračovať rovno a rozhodol sa, že ma predbehne cez šikmé rovnobežné čiary (V 13) ktoré sú pred križovatkou s Kukučínovou.

Chcel by som sa opýtať, či by mi v prípade kolízie mohla byť pripísaná spoluvina na dopravnej nehode. Ohrozil on mňa, ja jeho, alebo sme sa nebodaj ohrozili navzájom? Keď som dával smerovku bol vodič vozidla určite za mnou."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Dušan porušil pravidlá, čím sa však zrejme ochránil pred haváriou. Ak by nezapol smerovky, pravdepodobnosť zrážky jeho auta s autom označeným čiernou farbou by bola veľmi vysoká.

Smerovky zapol vľavo ešte v prvej križovatke, hoci šiel rovno a neodbočoval vľavo. Toto drobné porušenie pravidiel prinútilo vodiča druhého auta spozornieť. Dalo by sa povedať, že aj keď Dušan porušil predpisy, zabránil väčšiemu problému a teda sa nedopustil žiadneho priestupku.

Vodič vozidla označeného na mapke čiernou farbou však priestupok spáchal. Jazdil cez vyšrafovanú časť cesty a takmer ohrozil iných účastníkov cestnej premávky.

Ak by Dušan nezapol smerovky vľavo skôr, ako mal, vodič čierneho auta by aj predbiehal v rozpore s predpismi. V obci sa síce nepovažuje za predchádzanie, ak idú vozidlá v jednom jazdnom pruhu rýchlejšie ako v druhom, v tomto prípade však vodič čierneho auta nešiel v jazdnom pruhu. A tak by sa na situáciu vzťahoval predpis, podľa ktorého sa nesmie predchádzať iné vozidlo v križovatke.

Kto by bol vinníkom nehody?

Keby sa žlté a čierne auto zrazili, na prvý pohľad sa zdá, že by to bola jednoznačne vina vodiča čierneho vozidla. Jazdil tak, že ohrozil vodiča žltého vozidla. Práve preto by sa za žiadnych okolností nemal zbaviť viny.

Svoj podiel viny na nehode by však mohlo mať aj žlté auto. Vodič pri odbočovaní nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním, a zároveň musí zvýšiť opatrnosť.

Zákon však myslí aj na vodiča čierneho auta: "Vodič vozidla idúceho za vozidlom, ktoré odbočuje, musí dbať na zvýšenú opatrnosť a svojou jazdou nesmie ohroziť vodiča odbočujúceho vozidla."

Dušan by mohol byť spoluvinníkom, najmä, ak by mohol havárii zabrániť a neurobil by tak. Nebezpečnému vodičovi radšej uhnite, ako by ste mali riskovať haváriu, prípadne aj sankcie za možnú spoluvinu.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 508
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 953
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 563
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 326
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 774
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 520
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 756
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 928
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


4 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


6 h
Kanadský hokejista Connor Bedard.

Do kanadskej juniorskej zostavy sa pred osemnástkou dostanú len výnimoční.


Nikola Baďová 10 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


1 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


13 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 10. časť
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 607
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 140
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 593
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 300
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 122
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 826
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 320
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu