Nehode zabránil porušením pravidiel

Niektorí vodiči jazdia mimoriadne nebezpečne. Do problémov môžu dostať aj iných. Ľahko z nich môžu spraviť spoluvinníkov nehody.

jarosova_racianska.jpgDušan: "V Bratislave, na križovatke ulíc Jarošova-Kukučínova-Račianska, som sa dostal do zaujímavej situácie. Išiel som z Jarošovej na Račiansku smerom do mesta (žltá šípka).

Na križovatke Jarošova - Kukučínova som bol v ľavom pruhu a tesne pred križovatkou som dával znamenie o zmene smeru jazdy, lebo v križovatke Jarošova-Račianska sa cesta rozširuje o odbočovací pruh doľava.

V križovatke som si všimol, že vodič za mnou (čierna šípka) musel prudko zabrzdiť - asi predpokladal že budem pokračovať rovno a rozhodol sa, že ma predbehne cez šikmé rovnobežné čiary (V 13) ktoré sú pred križovatkou s Kukučínovou.

Chcel by som sa opýtať, či by mi v prípade kolízie mohla byť pripísaná spoluvina na dopravnej nehode. Ohrozil on mňa, ja jeho, alebo sme sa nebodaj ohrozili navzájom? Keď som dával smerovku bol vodič vozidla určite za mnou."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Dušan porušil pravidlá, čím sa však zrejme ochránil pred haváriou. Ak by nezapol smerovky, pravdepodobnosť zrážky jeho auta s autom označeným čiernou farbou by bola veľmi vysoká.

Smerovky zapol vľavo ešte v prvej križovatke, hoci šiel rovno a neodbočoval vľavo. Toto drobné porušenie pravidiel prinútilo vodiča druhého auta spozornieť. Dalo by sa povedať, že aj keď Dušan porušil predpisy, zabránil väčšiemu problému a teda sa nedopustil žiadneho priestupku.

Vodič vozidla označeného na mapke čiernou farbou však priestupok spáchal. Jazdil cez vyšrafovanú časť cesty a takmer ohrozil iných účastníkov cestnej premávky.

Ak by Dušan nezapol smerovky vľavo skôr, ako mal, vodič čierneho auta by aj predbiehal v rozpore s predpismi. V obci sa síce nepovažuje za predchádzanie, ak idú vozidlá v jednom jazdnom pruhu rýchlejšie ako v druhom, v tomto prípade však vodič čierneho auta nešiel v jazdnom pruhu. A tak by sa na situáciu vzťahoval predpis, podľa ktorého sa nesmie predchádzať iné vozidlo v križovatke.

Kto by bol vinníkom nehody?

Keby sa žlté a čierne auto zrazili, na prvý pohľad sa zdá, že by to bola jednoznačne vina vodiča čierneho vozidla. Jazdil tak, že ohrozil vodiča žltého vozidla. Práve preto by sa za žiadnych okolností nemal zbaviť viny.

Svoj podiel viny na nehode by však mohlo mať aj žlté auto. Vodič pri odbočovaní nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním, a zároveň musí zvýšiť opatrnosť.

Zákon však myslí aj na vodiča čierneho auta: "Vodič vozidla idúceho za vozidlom, ktoré odbočuje, musí dbať na zvýšenú opatrnosť a svojou jazdou nesmie ohroziť vodiča odbočujúceho vozidla."

Dušan by mohol byť spoluvinníkom, najmä, ak by mohol havárii zabrániť a neurobil by tak. Nebezpečnému vodičovi radšej uhnite, ako by ste mali riskovať haváriu, prípadne aj sankcie za možnú spoluvinu.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.