Čelný náraz v 80-ke do prekážky zabije vodiča do desatiny sekundy

Pri náraze auta do pevnej prekážky v rýchlosti 50 km/h pôsobí na telo vodiča taká sila, akoby vážil 60-krát viac. Prečítajte si, čo sa stane s vodičom a autom krátko po náraze.

(Zdroj: REPROFOTO - YOUTUBE)

Pri náraze auta do pevnej prekážky v rýchlosti 50 km/h pôsobí na telo vodiča taká sila, akoby vážil 60-krát viac. Napríklad, 90-kilový muž by vážil viac ako 5 ton.

Pri tej istej rýchlosti, by bez použitia bezpečnostných pásov, narazil telom do volantu a predného okna aj najsilnejší muž sveta. Utrpel by veľmi vážne ak nie smrteľné zranenia. Napriek tomu najmä pasažieri na zadných sedadlách na takéto riziko zabúdajú a pásy nepoužívajú.

Bezpečnosť áut sa určuje podľa použitých bezpečnostných prvkov. Pre nepripútaného spolujazdca sa ale aj z auta, ktoré je ohodnotené ako najbezpečnejšie, razom stane rakva na ceste.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Motoristi a pasažieri v autách by nemali zabúdať ani na to, že kým oni jazdia bezpečne, chybu môže spraviť ten druhý, ale náraz bude rovnako silný. Odporúčame preto využívať všetky možnosti zvýšenia bezpečnosti a nespoliehať sa, že keď jazdím opatrne, tak nemôžem havarovať," hovorí Miroslav Chovan, riaditeľ poisťovne Genertel.

Najzraniteľnejšie sú deti, ktoré nesedia riadne pripútané v detskej sedačke. Často sa stane, že ich drží dospelý v rukách. Aj desaťkilové dieťa pri náraze akoby vážilo aj niekoľko sto kíl. Vtedy ho za žiadnych okolností nikto neudrží.

Čo sa stane do 0,1 sekundy po náraze na pevnú prekážku pri rýchlosti 80 km/h(zdroj: Autoklub Slovakia Assistance):

  • 0,026 sekundy po náraze: začína sa deformovať nárazník, na auto pôsobí sila rovnajúca sa tridsaťnásobku hmotnosti automobilu, osoby v priestore kabíny sa pohybujú rýchlosťou 80 km/h,
  • 0,039 sekundy po náraze: vodič sa aj so sedačkou posunie o 15 cm dopredu,
  • 0,044 sekundy po náraze: prudkým nárazom hrudníka dochádza k deštrukcii volantu,
  • 0,050 sekundy po náraze: rýchlosť klesá a na cestujúcich pôsobia sily niekoľkonásobne prevyšujúce ich hmotnosť,
  • 0,068 sekundy po náraze: vodič narazí na prístrojovú dosku, tento náraz môžeme porovnať s dopadom 9-tonového bremena,
  • 0,092 sekundy po náraze: vodič a spolujazdec v jednom okamihu prerazia hlavou čelné sklo a utrpia smrteľné zranenie hlavy,
  • 0,100 sekundy po náraze: spravidla už mŕtve telo vodiča, opreté o volant je vrhnuté naspäť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 147
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 457
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 393
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.