BRATISLAVA. Robiť z SUV-čiek športové autá je síce zvláštne, ale predaje niektorých exemplárov dokazujú, že o ne majú ľudia záujem a automobilky im rady vyhovejú. Preto Audi pripravilo pre pekingský autosalón model RS Q3.
Obľúbený päťvalec
Športový variant malého SUV je na teraz len štúdia a výrobca plánuje pozorne sledovať reakcie potenciálnych zákazníkov. Na ich základe sa rozhodne, či ho pustí do sériovej výroby alebo nie.
Najzaujímavejšia je v tomto prípade technika. Pod kapotou sa ukrýva prepĺňaný zážihový päťvalec TFSI s objemom 2,5 litra. Jeho výkon 265 kW (360 k) sa prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky S-Tronic a medzinápravovej spojky Haldex prenáša na všetky štyri kolesá.
Vďaka nemu Audi RS Q3 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 265 km/h.
Ani na zlé cesty
Výkonnému motoru bol náležite prispôsobený podvozok. Ten má tuhšiu charakteristiku a o 25 mm nižšiu svetlú výšku než „obyčajná“ Q-trojka. 20-palcové zliatinové disky obuté do pneumatík rozmeru 255/30 naznačujú, že toto SUV nepatrí ani do toho najľahšieho terénu.
Modifikácie vizáže sú skôr decentné. Popri už spomenutých kolesách, dominuje nový predný nárazník a maska chladiča s veľkými otvormi pre prívod vzduchu k motoru, resp. k brzdám. V spodnej časti zadného nárazníka nájdeme náznak difúzora a dve oválne koncovky výfuku.
Kabínu ozvláštňujú modré detaily, karbónové doplnky a športové predné sedadlá. Audi si chce uctiť čínskeho zákazníka aj tým, že na otáčkomere použilo čínske znaky.