NOVINKY

Citroën postavil takmer päťmetrový hatchback

Štúdia Numéro 9 chce prekvapiť a do vyššej strednej triedy vstupuje s netradičnou karosériou. Budúcnosť prototypu je istá, Citroën ho chce začať vyrábať.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka by rada nadviazala na svoje niekdajšie úspechy vo vyšších segmentoch. Pomôcť jej k tomu má netradičný prístup ku konštrukcii auta vyššej strednej triedy. Štúdia Citroën Numéro 9 naznačuje, ako bude vyzerať nová vlajková loď značky.

Dlhý a nízky

Dizajnéri nestavili na vo vyššej strednej triede obvyklú karosériu typu sedan. Ich 4930 mm dlhé, 1940 mm široké a len 1270 mm dielo je pravdepodobne jedným z najväčších päťdverových hatchbackov. Na prvý pohľad sa ale tvári ako kupé, lebo na zadných bočných dverách chýbajú kľučky.

Karosériu zdobia relatívne jednoduché línie. O to viac vyniknú 21-palcové zliatinové disky pripomínajúce turbíny. Nechýba diódová svetelná technika a sklenená strecha.

Dva motory

Do interiéru nás výrobca zatiaľ nepustil, použitú techniku ale opísal pomerne detailne. Pod dlhou prednou kapotou sa v duchu downsizingu ukrýva „iba“ prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,6 THP, vyladený na výkon 165 kW (225 k) a 275 Nm krútiaceho momentu.

Do zadnej nápravy je integrovaný elektromotor, disponujúci výkonom 52 kW (70 k) a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Pohon všetkých kolies je tak zabezpečený bez mechanickej väzby medzi nápravami. Vodič môže ovládať činnosť elektrického agregátu tak, že ho zapne alebo vypne.

Elektromobil alebo diaľničná stíhačka

Citroën Numéro 9 je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akčný rádius v tomto prípade predstavuje 50 kilometrov, pričom opätovné dobitie lítiovo-iónových článkov z bežnej elektrickej siete 230V trvá 3,5 hodiny. Výrobcom udávaná spotreba benzínu je vďaka možnosti pohybovať sa v elektrickom móde len 1,7 l/100 km.

Keď je to nutné, funkcia boost „vyžmýka“ z oboch poháňacích jednotiek to najlepšie. Kombinovaný výkon 217 kW (295 k) sa potom postará o to, aby 1500 kilogramov vážiaci hatchback dokázal zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 244 km/h. Vtedy ale s dvojlitrovým apetítom rátať nemožno.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 19 577
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 951
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 507
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 034
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 571
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 508
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 495
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 406
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 334
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 267

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Babiš nevie písať na počítači, priznala jeho hovorkyňa

S aktivistami si v Babišom mene písal jeho spolupracovník.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.