NOVINKY

Citroën postavil takmer päťmetrový hatchback

Štúdia Numéro 9 chce prekvapiť a do vyššej strednej triedy vstupuje s netradičnou karosériou. Budúcnosť prototypu je istá, Citroën ho chce začať vyrábať.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka by rada nadviazala na svoje niekdajšie úspechy vo vyšších segmentoch. Pomôcť jej k tomu má netradičný prístup ku konštrukcii auta vyššej strednej triedy. Štúdia Citroën Numéro 9 naznačuje, ako bude vyzerať nová vlajková loď značky.

Dlhý a nízky

Dizajnéri nestavili na vo vyššej strednej triede obvyklú karosériu typu sedan. Ich 4930 mm dlhé, 1940 mm široké a len 1270 mm dielo je pravdepodobne jedným z najväčších päťdverových hatchbackov. Na prvý pohľad sa ale tvári ako kupé, lebo na zadných bočných dverách chýbajú kľučky.

Karosériu zdobia relatívne jednoduché línie. O to viac vyniknú 21-palcové zliatinové disky pripomínajúce turbíny. Nechýba diódová svetelná technika a sklenená strecha.

Dva motory

Do interiéru nás výrobca zatiaľ nepustil, použitú techniku ale opísal pomerne detailne. Pod dlhou prednou kapotou sa v duchu downsizingu ukrýva „iba“ prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,6 THP, vyladený na výkon 165 kW (225 k) a 275 Nm krútiaceho momentu.

Do zadnej nápravy je integrovaný elektromotor, disponujúci výkonom 52 kW (70 k) a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Pohon všetkých kolies je tak zabezpečený bez mechanickej väzby medzi nápravami. Vodič môže ovládať činnosť elektrického agregátu tak, že ho zapne alebo vypne.

Elektromobil alebo diaľničná stíhačka

Citroën Numéro 9 je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akčný rádius v tomto prípade predstavuje 50 kilometrov, pričom opätovné dobitie lítiovo-iónových článkov z bežnej elektrickej siete 230V trvá 3,5 hodiny. Výrobcom udávaná spotreba benzínu je vďaka možnosti pohybovať sa v elektrickom móde len 1,7 l/100 km.

Keď je to nutné, funkcia boost „vyžmýka“ z oboch poháňacích jednotiek to najlepšie. Kombinovaný výkon 217 kW (295 k) sa potom postará o to, aby 1500 kilogramov vážiaci hatchback dokázal zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 244 km/h. Vtedy ale s dvojlitrovým apetítom rátať nemožno.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 916
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 300
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 239
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 151
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 413
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 330
  7. Kam do tepla v januári? 2 291
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 005
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 911
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

EKONOMIKA

Syn daroval Zmajkovičovej dom, v majetkovom priznaní chýba

Jaroslav Zmajkovič získal priestranú nehnuteľnosť v roku 2008.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.