SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Citroën postavil takmer päťmetrový hatchback

Štúdia Numéro 9 chce prekvapiť a do vyššej strednej triedy vstupuje s netradičnou karosériou. Budúcnosť prototypu je istá, Citroën ho chce začať vyrábať.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka by rada nadviazala na svoje niekdajšie úspechy vo vyšších segmentoch. Pomôcť jej k tomu má netradičný prístup ku konštrukcii auta vyššej strednej triedy. Štúdia Citroën Numéro 9 naznačuje, ako bude vyzerať nová vlajková loď značky.

Dlhý a nízky

Dizajnéri nestavili na vo vyššej strednej triede obvyklú karosériu typu sedan. Ich 4930 mm dlhé, 1940 mm široké a len 1270 mm dielo je pravdepodobne jedným z najväčších päťdverových hatchbackov. Na prvý pohľad sa ale tvári ako kupé, lebo na zadných bočných dverách chýbajú kľučky.

Karosériu zdobia relatívne jednoduché línie. O to viac vyniknú 21-palcové zliatinové disky pripomínajúce turbíny. Nechýba diódová svetelná technika a sklenená strecha.

Dva motory

Do interiéru nás výrobca zatiaľ nepustil, použitú techniku ale opísal pomerne detailne. Pod dlhou prednou kapotou sa v duchu downsizingu ukrýva „iba“ prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,6 THP, vyladený na výkon 165 kW (225 k) a 275 Nm krútiaceho momentu.

Do zadnej nápravy je integrovaný elektromotor, disponujúci výkonom 52 kW (70 k) a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Pohon všetkých kolies je tak zabezpečený bez mechanickej väzby medzi nápravami. Vodič môže ovládať činnosť elektrického agregátu tak, že ho zapne alebo vypne.

Elektromobil alebo diaľničná stíhačka

Citroën Numéro 9 je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akčný rádius v tomto prípade predstavuje 50 kilometrov, pričom opätovné dobitie lítiovo-iónových článkov z bežnej elektrickej siete 230V trvá 3,5 hodiny. Výrobcom udávaná spotreba benzínu je vďaka možnosti pohybovať sa v elektrickom móde len 1,7 l/100 km.

Keď je to nutné, funkcia boost „vyžmýka“ z oboch poháňacích jednotiek to najlepšie. Kombinovaný výkon 217 kW (295 k) sa potom postará o to, aby 1500 kilogramov vážiaci hatchback dokázal zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 244 km/h. Vtedy ale s dvojlitrovým apetítom rátať nemožno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Prišli na to, že odpad je cenný
  2. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  5. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  6. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  7. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  8. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 12 049
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 793
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 989
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 579
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 216
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 114
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 637
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 417
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Predvolebné vyšetrenie
  2. Peter Kubica: O behoch pri brehoch
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.9.1923)
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali.
  5. Radko Mačuha: Čo je to Liberalizmus?
  6. Rado Surovka: Kto by nás mal zastupovať v parlamente ?
  7. Vladimír Krátky: Do plynu s nimi !
  8. Ivan Mlynár: Progresívne Slovensko – nebojte sa, prestaňte sa báť a dáme to
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 61 735
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 514
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 22 250
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 691
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 128
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 7 245
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 223
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 6 977
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu