SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Citroën postavil takmer päťmetrový hatchback

Štúdia Numéro 9 chce prekvapiť a do vyššej strednej triedy vstupuje s netradičnou karosériou. Budúcnosť prototypu je istá, Citroën ho chce začať vyrábať.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka by rada nadviazala na svoje niekdajšie úspechy vo vyšších segmentoch. Pomôcť jej k tomu má netradičný prístup ku konštrukcii auta vyššej strednej triedy. Štúdia Citroën Numéro 9 naznačuje, ako bude vyzerať nová vlajková loď značky.

Dlhý a nízky

Dizajnéri nestavili na vo vyššej strednej triede obvyklú karosériu typu sedan. Ich 4930 mm dlhé, 1940 mm široké a len 1270 mm dielo je pravdepodobne jedným z najväčších päťdverových hatchbackov. Na prvý pohľad sa ale tvári ako kupé, lebo na zadných bočných dverách chýbajú kľučky.

Karosériu zdobia relatívne jednoduché línie. O to viac vyniknú 21-palcové zliatinové disky pripomínajúce turbíny. Nechýba diódová svetelná technika a sklenená strecha.

Dva motory

Do interiéru nás výrobca zatiaľ nepustil, použitú techniku ale opísal pomerne detailne. Pod dlhou prednou kapotou sa v duchu downsizingu ukrýva „iba“ prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,6 THP, vyladený na výkon 165 kW (225 k) a 275 Nm krútiaceho momentu.

Do zadnej nápravy je integrovaný elektromotor, disponujúci výkonom 52 kW (70 k) a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Pohon všetkých kolies je tak zabezpečený bez mechanickej väzby medzi nápravami. Vodič môže ovládať činnosť elektrického agregátu tak, že ho zapne alebo vypne.

Elektromobil alebo diaľničná stíhačka

Citroën Numéro 9 je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akčný rádius v tomto prípade predstavuje 50 kilometrov, pričom opätovné dobitie lítiovo-iónových článkov z bežnej elektrickej siete 230V trvá 3,5 hodiny. Výrobcom udávaná spotreba benzínu je vďaka možnosti pohybovať sa v elektrickom móde len 1,7 l/100 km.

Keď je to nutné, funkcia boost „vyžmýka“ z oboch poháňacích jednotiek to najlepšie. Kombinovaný výkon 217 kW (295 k) sa potom postará o to, aby 1500 kilogramov vážiaci hatchback dokázal zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 244 km/h. Vtedy ale s dvojlitrovým apetítom rátať nemožno.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na krásnom, modrom Jadrane
  2. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  5. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  6. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  6. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 248
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 393
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 062
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 738
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 704
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 369
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 256
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 1 120
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušana Kováčika berú do väzenia.

Dušan Kováčik ide do väzenia na osem rokov. Pôvodný verdikt bol 14 rokov.


14 h
Lokalita, v ktorej vlastní pozemky spoločnosť Vamax-X.

Majetok podnikateľa stále rozpredávajú, do dražby idú pozemky v Budči.


9 h
Švédska premiérka Magdalena Anderssonová je na čele menšinovej vlády.

Čo si o sebe myslí? Švédi reagujú na trúfalosť tureckých požiadaviek.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Kováčik dostal osem rokov natvrdo.


a 3 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


11 h
BMW radu 3 po facelifte.

Z ponuky zmizli laserové svetlá.


19. máj
Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj

Blogy SME

  1. Vlasta Žampová: Dušan Kováčik bral úplatky nie len v tomto jednom prípade, ale v desiatkách prípadov. Slovenské súdy sú totálna žumpa.
  2. Alec Borový: Môže umelá inteligencia sama zabíjať?
  3. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  4. Irena Šimuneková: Zvolen - čriepky z mesta
  5. Tupou Ceruzou: Ako Dán
  6. Martina Paulenová: Veď rezne jedávam, tak prečo ho mám málo? (o príčinách nedostatku železa)
  7. Janka Bittó Cigániková: Zvýšenie platov zdravotníkom sľubovali Matovič s Hegerom aj bez zvyšovania daní
  8. Anna Miľanová: Moja prerušená pieseň... 2020
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 166
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 895
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 5 165
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 396
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 714
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 226
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 2 137
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 109
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu