BRATISLAVA. Francúzska automobilka by rada nadviazala na svoje niekdajšie úspechy vo vyšších segmentoch. Pomôcť jej k tomu má netradičný prístup ku konštrukcii auta vyššej strednej triedy. Štúdia Citroën Numéro 9 naznačuje, ako bude vyzerať nová vlajková loď značky.
Dlhý a nízky
Dizajnéri nestavili na vo vyššej strednej triede obvyklú karosériu typu sedan. Ich 4930 mm dlhé, 1940 mm široké a len 1270 mm dielo je pravdepodobne jedným z najväčších päťdverových hatchbackov. Na prvý pohľad sa ale tvári ako kupé, lebo na zadných bočných dverách chýbajú kľučky.
Karosériu zdobia relatívne jednoduché línie. O to viac vyniknú 21-palcové zliatinové disky pripomínajúce turbíny. Nechýba diódová svetelná technika a sklenená strecha.
Dva motory
Do interiéru nás výrobca zatiaľ nepustil, použitú techniku ale opísal pomerne detailne. Pod dlhou prednou kapotou sa v duchu downsizingu ukrýva „iba“ prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,6 THP, vyladený na výkon 165 kW (225 k) a 275 Nm krútiaceho momentu.
Do zadnej nápravy je integrovaný elektromotor, disponujúci výkonom 52 kW (70 k) a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Pohon všetkých kolies je tak zabezpečený bez mechanickej väzby medzi nápravami. Vodič môže ovládať činnosť elektrického agregátu tak, že ho zapne alebo vypne.
Elektromobil alebo diaľničná stíhačka
Citroën Numéro 9 je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akčný rádius v tomto prípade predstavuje 50 kilometrov, pričom opätovné dobitie lítiovo-iónových článkov z bežnej elektrickej siete 230V trvá 3,5 hodiny. Výrobcom udávaná spotreba benzínu je vďaka možnosti pohybovať sa v elektrickom móde len 1,7 l/100 km.
Keď je to nutné, funkcia boost „vyžmýka“ z oboch poháňacích jednotiek to najlepšie. Kombinovaný výkon 217 kW (295 k) sa potom postará o to, aby 1500 kilogramov vážiaci hatchback dokázal zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 244 km/h. Vtedy ale s dvojlitrovým apetítom rátať nemožno.
Autor: fg