NOVINKY

Lamborghini ukázalo SUV s technikou Porsche

Športovo-úžitkové autá prinášajú mnohým značkám veľké zisky. Lamborghini chce medzi ne patriť tiež a v Pekingu vystavuje koncept Urus.

(Zdroj: Lamborghini)

BRATISLAVA. Debut nového Lamborghini s päťdverovou karosériou a aspoň teoretickými schopnosťami jazdiť v ľahšom teréne nie je veľkým prekvapením. Talianska automobilka vstup do tohto segmentu dlhodobo avizovala.

Dokonca neprekvapí, že jej novinka s názvom Urus zdieľa niektoré technické prvky s Porsche Cayenne Turbo (vrátane platformy). Obe legendárne značky vyrábajúce športové autá totiž sú súčasťou jedného koncernu.

Hrany a veľké kolesá

Lamborghini Urus je v tejto chvíli prototyp, ktorý má zaujať návštevníkov pekingského autosalónu. Nie je však pochýb o tom, že auto po miernych úpravách začnú sériovo vyrábať. Malo by sa tak stať v roku 2015. Taliani z neho potom chcú ročne predávať 3000 exemplárov.

Dizajnéri chceli čo najviac charakteristických prvkov zo superšportov preniesť na SUV. Pre Urus sú typické jednoduché základné tvary a veľa hrán, vďaka ktorým pôsobí agresívnejšie. Karoséria má pätoro dverí, no ich kľučky sú ukryté. Nechýba decentná plastová ochrana karosérie na spodných častiach nárazníkov a na lemoch blatníkov.

Auto s mierami 4990 x 1660 x 1990 zaujme aj veľkými kolesami. Zliatinové disky majú priemer až 24 palcov a sú na nich obuté pneumatiky rozmeru 305/35.

600 koní

Interiér je prekvapivo jednoduchý, s veľkým displejom na stredovej konzole a mohutným stredovým tunelom. Urus je štvormiestny, pričom každý z pasažierov má k dispozícii vlastné sedadlo.

K technike sa zatiaľ výrobca vyjadril veľmi opatrne. Výkon bližšie nešpecifikovaného zážihového agregátu má dosahovať 441 kW (600 k). Táto hodnota sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky a inteligentného pohonu 4x4 s elektronicky riadenými diferenciálmi.

Lambo Urus vraj patrí medzi najľahšie v triede zásluhou bohatého využívania uhlíkových vlákien.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.