BRATISLAVA. Debut nového Lamborghini s päťdverovou karosériou a aspoň teoretickými schopnosťami jazdiť v ľahšom teréne nie je veľkým prekvapením. Talianska automobilka vstup do tohto segmentu dlhodobo avizovala.
Dokonca neprekvapí, že jej novinka s názvom Urus zdieľa niektoré technické prvky s Porsche Cayenne Turbo (vrátane platformy). Obe legendárne značky vyrábajúce športové autá totiž sú súčasťou jedného koncernu.
Hrany a veľké kolesá
Lamborghini Urus je v tejto chvíli prototyp, ktorý má zaujať návštevníkov pekingského autosalónu. Nie je však pochýb o tom, že auto po miernych úpravách začnú sériovo vyrábať. Malo by sa tak stať v roku 2015. Taliani z neho potom chcú ročne predávať 3000 exemplárov.
Dizajnéri chceli čo najviac charakteristických prvkov zo superšportov preniesť na SUV. Pre Urus sú typické jednoduché základné tvary a veľa hrán, vďaka ktorým pôsobí agresívnejšie. Karoséria má pätoro dverí, no ich kľučky sú ukryté. Nechýba decentná plastová ochrana karosérie na spodných častiach nárazníkov a na lemoch blatníkov.
Auto s mierami 4990 x 1660 x 1990 zaujme aj veľkými kolesami. Zliatinové disky majú priemer až 24 palcov a sú na nich obuté pneumatiky rozmeru 305/35.
600 koní
Interiér je prekvapivo jednoduchý, s veľkým displejom na stredovej konzole a mohutným stredovým tunelom. Urus je štvormiestny, pričom každý z pasažierov má k dispozícii vlastné sedadlo.
K technike sa zatiaľ výrobca vyjadril veľmi opatrne. Výkon bližšie nešpecifikovaného zážihového agregátu má dosahovať 441 kW (600 k). Táto hodnota sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky a inteligentného pohonu 4x4 s elektronicky riadenými diferenciálmi.
Lambo Urus vraj patrí medzi najľahšie v triede zásluhou bohatého využívania uhlíkových vlákien.
Autor: fg