BRATISLAVA. Cupra navonok vyzerá agresívnejšie vďaka novému prednému nárazníku s veľkým otvorom pre prívod vzduchu k chladiču. Opticky ho ešte zväčšuje čierna plocha pod registračnou značkou. Otvor v nárazníku i maska chladiča dostali špecifickú mriežku. Bi-xenónové svetlomety doplnili diódy pre denné svietenie.
Vzadu len kozmetika
Diódovú techniku čiastočne využívajú aj koncové svetlá. Vzadu sa toho inak veľa nezmenilo. Nárazník so slepými odvetrávacími otvormi po stranách je rovnaký ako predtým, pribudla len nová spodná časť imitujúca difúzor. Pohľady naďalej najviac priťahuje veľká, centrálne umiestnená koncovka výfuku. Priemer zliatinových diskov výrobca nešpecifikoval. Zrejme ide o „sedemnástky“.
V kabíne dominujú športové sedadlá a volant s plochou spodnou časťou venca. Prekvapí nové rádio, ktoré sme v modernizovanej Ibize zatiaľ nevideli. Prístroje majú pre Seat netypické - zelenomodré podsvietenie.
Kompresor, turbo a automat
Technika v útrobách auta zostáva nezmenená. Predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG roztáča kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI (132 kW/180 k).
Seat v Pekingu prezentuje Ibizu Cupra ako štúdiu. Nie je však pochýb, že sa novinka v krátkom čase a bez väčších zmien objaví v sériovej výrobe.
Autor: fg