SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Prvý test Peugeotu 208 z Trnavy

Malý Peugeot dostal novú a modernú koncepciu interiéru. Odvážny dizajn karosérie paradoxne stavia na minulosti. So základnou cenou a novým motorom sa vmestí pod desaťtisíc eur.

Novinka je o 7 centimetrov kratšia ako predchodca, má priemerne o 110 kilogramov nižšiu hmotnosť a väčší kufor.Novinka je o 7 centimetrov kratšia ako predchodca, má priemerne o 110 kilogramov nižšiu hmotnosť a väčší kufor. (Zdroj: Peugeot)

LISABON, CASCAIS. Podľa výrazne horšieho predaja modelu 207 než mali dve predchádzajúce generácie 205 a 206 bolo jasné, že Peugeot musí s dvojkovým radom urobiť radikálnu zmenu.

Nepustil sa do ďalšieho nafukovania a nárastu hmotnosti, ale viac sa priblížil k legendám 205 a 206. Ich prednosťou bol dizajn, kompaktné rozmery a úsporné motory. Novinka ich má nasledovať aj v jednoduchej no výrazne zmenenej koncepcii interiéru.

Základná verzia Access s trojvalcovým litrovým motorom, ktorý príde do predaja v lete, bude stáť 9690 eur. Zatiaľ bude k dispozícii ako najlacnejšia alternatíva benzínový motor 1,4 Vti s päťdverovou karosériou za 11 090 eur.
Automobilka pri zostavovaní výbav brala do úvahy konkurenciu a medzery predchádzajúceho modelu 207.

Preto má najlacnejšia výbava Access okrem šiestich airbagov aj ABS, ESP, palubný počítač, elektrické okná vpredu, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a diaľkové centrálne zamykanie. My sme prvé jazdy absolvovali samozrejme s modelmi v najvyšších výbavách.

Zhodil metrák

Oproti predchádzajúcemu modelu klesla hmotnosť priemerne o 110 kilogramov a základná benzínová verzia je vraj až o 173 kilogramov ľahšia. Pre porovnanie, Peugeot 205 z roku 1983 vážil 880 kilogramov a novinka aj napriek odľahčeniu má hmotnosť od 975 kilogramov.

Prínos v spotrebe ťažko zmerať na prvých jazdách, ale hlavný benefit odľahčenia cítiť za volantom už pri prejazde zákrut. Peugeot 208 veľmi ochotne zatáča a pri prudkej zmene smeru ostáva karoséria dlho pokojná. Aj navonok vyzerá svižne a mlado.

kokpit.jpg
Kokpit sa podaril, malý motokárový volant, prístroje hore a na jednom mieste sústredené informácie. Konfekčné postavy si ohromne rýchlo nájdu správnu polohu.

Náhodný okoloidúci v portugalskom Cascais sa pri nás pristavil a povedal, že mu pripomína starú 205-ku a to bol cieľ tvorcov. Tvorcovia ubrali z dĺžky 7 centimetrov, aby malému Peugeotu ostala obratnosť v meste. Batožinový priestor narástol až na 311 litrov.

Rozdelili na tri

Koncept interiéru rozdeleného na tri časti zbadáte okamžite. Malý volant zaujal dominantnú polohu smerom k vodičovi. Je o niečo nižšie ku kolenám a prístrojový panel zasa posunuli vyššie. Takže tachometer nesledujete cez volant ale ponad.

Tretím dominatným prvkom je informačný dotykový displej, ktorý ponúka výstup aj ovládanie autorádiu, navigácii, palubnému systému, nastaveniu auta, telefónu, USB zariadeniam alebo sťahuje informácie online. Všetko je združené na jednom mieste s cieľom zjednodušiť ovládanie. Dobrý úmysel, len logika ovládania a pohyb v menu má svojské zobrazenie.

zadok.jpg
Zadok spája v sebe odkaz minulosti. Nájdete tu detaily ako mali modely 205 a 206. Najmä tvar zadného okna alebo svetlá.

Skrátenie karosérie neubralo priestor na predných sedadlách a dokonca aj vzadu je na nohy relatívne dosť miesta. V päťdverovej karosérii sme čakali väčší priestor nad hlavou. Koncepčne je auto pre dvoch dospelých a dve deti so zameraním na kvalitu sedenia vpredu.

Najmä predné športové sedadlá majú výborné tvarovanie a pritom sa do nich ľahko nastupuje. Nový posed šoféra pripomína fúziu minivanu a motokáry, čo dáva priestor i rozhľad a zároveň sa 208 ľahko bezprostredne ovláda.

volant.jpg
Volant je pýchou interiéru svojim tvarom, usporiadaním ovládacích prvkov a hrúbkou venca. Jeho poloha je trochu nižšie než bývalo zvykom.

Pribudli trojvalce

Motor s nepárnym počtom valcov menším ako štyri sa dnes stáva realitou, pretože maloobjemových agregátov pribúda čoraz viac. Najnovšie prídu v lete dva nové trojvalce aj pod kapotu 208. Menší má objem jeden liter a výkon 50 kW.

Objemnejší agregát 1,2 Vti dosahuje výkon 60 kW. Ich výhodou má byť dobrá spotreba okolo 4,3 a 4,5 litra benzínu. Vačkové hriadele poháňa bezúdržbová reťaz so zníženým trením a odľahčená bola aj hlava valcov.

aplikacie.jpg
Multifunkčný dotykový displej s množstvom aplikácií a navigáciou zahŕňa už druhý stupeň výbavy. S dotykovým displejom to bolo myslené dobre ale pri prvej jazde sme si naň nezvykli. Menu je graficky komplikované.

Okrem nových trojvalcov ostali v ponuke benzínové klasiky 1,4 a 1,6 Vti. Zvlášť s benzínovým motorom 1,6 Vti a s výkonom 88 kW išiel odľahčený Peugeot veľmi svižne. Páčil sa nám viac ako diesel 1,4 e-HDi.

Dáva druhú šancu

Peugeot s predajom modelu 207 oproti predchádzajúcim generáciám prepadol, pretože kým z 205 sa predalo vyše päť miliónov kusov a z 206 až vyše sedem miliónov, z Peugeotu 207 vyrobili len necelé tri milióny.

Reparát značky s témou Re-generation dáva šancu, hoci sa objem predaja malých áut v Európe drží na tej istej úrovni a za posledných desať rokov sa počet konkurentov v triede takmer zdvojnásobil.

znak.jpg
Peugeot venoval zvýšenú pozornosť detailom karosérie. Zvonku aj zvnútra je 208 umelecké dielo. Veko kufra sa však zatvára s rovnakým zvukom ako u predchodcov.

Model 208 zanechal veľmi dobrý dojem dizajnom aj interiérom. Svojou ľahkosťou a dobrým výhľadom robí šoférovi radosť. Do budúcna bude treba zlepšiť kvalitu radenia, odhlučniť zatváranie dverí a pridať trochu miesta nad hlavou vzadu. V globále je to však opäť ten malý očarujúci Peugeot, ktorý napriek drobným nedostatkom láme srdce.

Prvé dojmy z jazdy

široká ponuka motorov
ľahká konštrukcia
dobrý pocit z jazdy
slušný výhľad a obratnosť pri parkovaní
hlučné zatváranie veka bat. priestoru
dosť miesta vzadu na nohy málo na hlavu
batožinový priestor má dobrý objem ale bez dvojitého dna
kulisa radenia ako vždy nevýrazná a nepresná

Peugeot 208 - základné údaje (päťdverová verzia)

Verzia 1,0Vti 1,2Vti 1,4Vti 1,6Vti 1,6THP 1,4 HDi 1,4 e-HDi 1,6 HDi 1,6 HDi
Palivo benzín benzín benzín benzín benzín nafta nafta nafta nafta
Výkon (kW) 50 60 70 88 115 50 50 68 84
Krútiaci moment (Nm) 95 118 136 160 260 160 160 230 270
Spotreba (l/100km) 4,3 4,5 5,6 5,8 5,8 3,8 3,4 3,8 3,8
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14 12,2 10,5 8,9 7,5 13,5 16,2 10,9 9,7
Cena motorizacie od (eur) 9890 10290 11090 15520 17070* 12190 14640 14990 17920

*len ako trojdverová verzia

Peugeot 208 rozmery a objemy

Dĺžka (mm) 3962
Šírka (mm) 1829 (so zrkadlami)
Výška (mm) 1460
Rázvor (mm) 2538
Objem bat. priestoru(l) 311
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  2. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  8. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  10. Keď ekológia spája
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 433
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 136
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 402
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 317
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 132
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 876
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 865
  8. Od Česka až po Jadran 2 788
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 657
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 535
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalému nitrianskemu futbalistovi Františkovi Rapanovi pred dvomi rokmi vo fakultnej nemocnici operovali zdravé koleno.

Nitrianska nemocnica dostala za zbabranú operáciu pokutu osemtisíc eur.


14 h

Zuzana Rehák Štefečeková vyhrala na olympiáde trap.


Boris Vanya 3 h
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 536 obetí.


a 4 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


18 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec