Porsche 911 opäť bližšie k dokonalosti

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou najprv pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta.

(Zdroj: Porsche)

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

BRATISLAVA. Stuttgartská automobilka otvorila novú kapitolu deväťstojedenástky vlani na frankfurtskom autosalóne, kde odhalila jej šieste vydanie s kódovým označením 991. Základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Dizajn sa dočkal skôr evolučných zmien. Novinka pôsobí štíhlejšie aj vďaka o 100 mm dlhšiemu rázvoru osí kolies (2450 mm) a kratším previsom. Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Porsche však k natiahnutiu rázvoru pristúpilo najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Výrobca jej príchod avizuje na rok 2016.

Verné boxerom

Porsche zatiaľ odhalilo dve základné verzie novinky - 911 Carrera a Carrera S. Carreru poháňa zážihový šesťvalec boxer s objemom 3,4 litra (v predošlej generácii mal objem 3,6 l), dosahujúci výkon 258 kW (350 k). V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a v priemere spotrebuje 8,2 l/100 km. Carrera S má pod kapotou šesťvalec s objemom 3,8 litra (294 kW/400 k). S prevodovkou PDK jej zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, kým priemerná spotreba má hodnotu 8,7 l/100 km.

Sedem nemá nik

Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen dvojspojkový automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak je opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).
Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Kabriolet s ľahšou strechou

Palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvovala elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom a dovolí efektné i efektívne dynamické rozjazdy.

Milovníkom jazdy s nebom nad hlavou je určená verzia Cabriolet. Technici si dali záležať na tvare otváracej plátenej strechy, aby malo auto v uzavretej verzii čo najlepšiu aerodynamiku. Zároveň brali ohľad na čo najnižšiu hmotnosť. Samotnú konštrukciu strechy tvorí prevažne horčík. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej údajne trvá 11 sekúnd.

Prídu ďalšie verzie

Nový kabriolet je oproti predchodcovi ľahší v priemere o 50 kilogramov, pričom zo samotnej strechy medzigeneračne ubudlo päť kilogramov. Základné Porsche 911 Carrera Cabriolet váži 1450 kilogramov. Použitá technika pod kapotou je zhodná s kupé.

Kabrioletom počet variácií novej deväťstojedenástky rozhodne nekončí. Testovacie kilometre už hltá športový variant GT3, určený najmä priaznivcom jazdy na okruhoch. Špekuluje sa, že by toto takmer pretekárske náradie mohlo byť prvýkrát vybavené dvojspojkovou automatickou prevodovkou namiesto klasického „manuálu“. Automobilka to zatiaľ nepotvrdila a fanúšikov necháva v napätí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  3. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  6. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  7. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  8. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  10. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 012
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 551
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 550
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 262
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 923
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 744
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 398
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 298
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 564
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 109

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.