Porsche 911 opäť bližšie k dokonalosti

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou najprv pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta.

(Zdroj: Porsche)

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

BRATISLAVA. Stuttgartská automobilka otvorila novú kapitolu deväťstojedenástky vlani na frankfurtskom autosalóne, kde odhalila jej šieste vydanie s kódovým označením 991. Základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Dizajn sa dočkal skôr evolučných zmien. Novinka pôsobí štíhlejšie aj vďaka o 100 mm dlhšiemu rázvoru osí kolies (2450 mm) a kratším previsom. Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Porsche však k natiahnutiu rázvoru pristúpilo najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Výrobca jej príchod avizuje na rok 2016.

Verné boxerom

Porsche zatiaľ odhalilo dve základné verzie novinky - 911 Carrera a Carrera S. Carreru poháňa zážihový šesťvalec boxer s objemom 3,4 litra (v predošlej generácii mal objem 3,6 l), dosahujúci výkon 258 kW (350 k). V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a v priemere spotrebuje 8,2 l/100 km. Carrera S má pod kapotou šesťvalec s objemom 3,8 litra (294 kW/400 k). S prevodovkou PDK jej zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, kým priemerná spotreba má hodnotu 8,7 l/100 km.

Sedem nemá nik

Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen dvojspojkový automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak je opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).
Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Kabriolet s ľahšou strechou

Palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvovala elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom a dovolí efektné i efektívne dynamické rozjazdy.

Milovníkom jazdy s nebom nad hlavou je určená verzia Cabriolet. Technici si dali záležať na tvare otváracej plátenej strechy, aby malo auto v uzavretej verzii čo najlepšiu aerodynamiku. Zároveň brali ohľad na čo najnižšiu hmotnosť. Samotnú konštrukciu strechy tvorí prevažne horčík. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej údajne trvá 11 sekúnd.

Prídu ďalšie verzie

Nový kabriolet je oproti predchodcovi ľahší v priemere o 50 kilogramov, pričom zo samotnej strechy medzigeneračne ubudlo päť kilogramov. Základné Porsche 911 Carrera Cabriolet váži 1450 kilogramov. Použitá technika pod kapotou je zhodná s kupé.

Kabrioletom počet variácií novej deväťstojedenástky rozhodne nekončí. Testovacie kilometre už hltá športový variant GT3, určený najmä priaznivcom jazdy na okruhoch. Špekuluje sa, že by toto takmer pretekárske náradie mohlo byť prvýkrát vybavené dvojspojkovou automatickou prevodovkou namiesto klasického „manuálu“. Automobilka to zatiaľ nepotvrdila a fanúšikov necháva v napätí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 337
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 498
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 924
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 631
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 472
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 372
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 301
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 256
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 128

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.