Porsche 911 opäť bližšie k dokonalosti

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou najprv pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta.

(Zdroj: Porsche)

Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

BRATISLAVA. Stuttgartská automobilka otvorila novú kapitolu deväťstojedenástky vlani na frankfurtskom autosalóne, kde odhalila jej šieste vydanie s kódovým označením 991. Základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Dizajn sa dočkal skôr evolučných zmien. Novinka pôsobí štíhlejšie aj vďaka o 100 mm dlhšiemu rázvoru osí kolies (2450 mm) a kratším previsom. Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Porsche však k natiahnutiu rázvoru pristúpilo najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Výrobca jej príchod avizuje na rok 2016.

Verné boxerom

Porsche zatiaľ odhalilo dve základné verzie novinky - 911 Carrera a Carrera S. Carreru poháňa zážihový šesťvalec boxer s objemom 3,4 litra (v predošlej generácii mal objem 3,6 l), dosahujúci výkon 258 kW (350 k). V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a v priemere spotrebuje 8,2 l/100 km. Carrera S má pod kapotou šesťvalec s objemom 3,8 litra (294 kW/400 k). S prevodovkou PDK jej zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, kým priemerná spotreba má hodnotu 8,7 l/100 km.

Sedem nemá nik

Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen dvojspojkový automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak je opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).
Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Kabriolet s ľahšou strechou

Palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvovala elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom a dovolí efektné i efektívne dynamické rozjazdy.

Milovníkom jazdy s nebom nad hlavou je určená verzia Cabriolet. Technici si dali záležať na tvare otváracej plátenej strechy, aby malo auto v uzavretej verzii čo najlepšiu aerodynamiku. Zároveň brali ohľad na čo najnižšiu hmotnosť. Samotnú konštrukciu strechy tvorí prevažne horčík. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej údajne trvá 11 sekúnd.

Prídu ďalšie verzie

Nový kabriolet je oproti predchodcovi ľahší v priemere o 50 kilogramov, pričom zo samotnej strechy medzigeneračne ubudlo päť kilogramov. Základné Porsche 911 Carrera Cabriolet váži 1450 kilogramov. Použitá technika pod kapotou je zhodná s kupé.

Kabrioletom počet variácií novej deväťstojedenástky rozhodne nekončí. Testovacie kilometre už hltá športový variant GT3, určený najmä priaznivcom jazdy na okruhoch. Špekuluje sa, že by toto takmer pretekárske náradie mohlo byť prvýkrát vybavené dvojspojkovou automatickou prevodovkou namiesto klasického „manuálu“. Automobilka to zatiaľ nepotvrdila a fanúšikov necháva v napätí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  3. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  4. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  6. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  7. Košickí športovci „pustili žilou“
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku
  1. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  2. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  4. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  5. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  6. 8 krokov k príprave na zdravé tehotenstvo
  7. Študenti SPU skúmajú vplyv rýchlostnej cesty na život obyvateľov
  8. V Botanickej záhrade predstavia nežnú krásu orchideí
  9. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Daniela Hrudu
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 18 023
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 643
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 9 343
  4. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 9 113
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 839
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 6 327
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 180
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 453
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 2 879
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku 2 729

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Dochádzali mi sily, tŕpli nohy. Prísť s vlajkou však bol môj sen

Kuzminová si pri streľbe opakovala: Ja som tá voda, ktorá ťa drží nad vodou.

ŠPORT

Slováci nevyužili pomoc Rusov. Je to sklamanie, priznal Graňák

Slováci mali šancu priamo preniknúť medzi najlepšiu osmičku.

ŠPORT

Kuzminová nulu nedala, ale stala sa legendou

Slovenská biatlonistka získala na tretej olympiáde tretiu zlatú medailu.

Neprehliadnite tiež

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.

Kia Ceed sa oficiálne predstavuje. Ponúka viac miesta a trúfa si aj na Golf

Tretia generácia sa bude od mája opäť vyrábať v Žiline.