BRATISLAVA. Nová športová Toyota GT 86 sa nestihla poriadne ohriať na trhu a už automobilka predstavila otvorenú pretekársku verziu. Zatiaľ ide o štúdiu, ktorá však môže byť predzvesťou kabrioletu.
Vystužili rámom
Otvorený pretekársky Scion FR-S Speedster dostal pre Toyotu symbolické štartové číslo 86, trubkový rám a vystuženie, ktoré najmä tuhosťou nahrádza odrezanú strechu.
Prístrojový panel presunuli spred volantu nad odľahčenú stredovú konzolu. Tam namiesto autorádia a klimatizácie nájdete bezpečnostné športové vypínače s ochrannými klapkami a ventil hasiaceho systému.
Používa "semi slicky"
Štúdia, ktorá existuje len ako jediný exemplár využíva nezmenenú techniku, teda zadné kolesá cez šesťstupňovú prevodovku poháňa dvojlitrový plochý motor boxer s výkonom 147 kW (200 k).
Akurát dopredu obuli pneumatiky (semi slick) Toyo R 888 s rozmerom 225/40/R18 a dozadu o niečo širšie 245/40/18. Predné kotúčové brzdy majú šesť piestikové strmene a odľahčené kotúče.
Štúdia s veľkým prítlačným krídlom, postavená pri príležitosti 38. ročníka pretekov Toyota Grand Prix of Long Beach, pripomína autíčko z autodráhy.
Autor: rch