Koniec križovatky nie je ľahké určiť

Prikázaný smer, podobne ako väčšina dopravných značiek, končí svoju platnosť až na vzdialenejšej hranici križovatky. Na niektorých miestach ale vodiči majú problém určiť, kde to je.

Ak to neviete, pre vás aj vašu peňaženku bude lepšie, ak sa budete spoliehať na pre vás menej výhodné riešenie. Zvyčajne by malo byť správne bez rizika pokuty.

Marek: "Kde a ako zistím, aký tvar má križovatka, prípadne kde končí prvá a začína druhá, alebo hneď tretia? V Trnave pri výjazde z McDonnalds Drive je trošku zamotaná situácia: pri vjazde je Stop, a pod ňou je prikázaný smer vpravo. Vľavo je značka B2, zákaz všetkých vozidiel, hneď vedľa je tam neoznačená ulička. Predtým boli "cestičky" jasne vyznačené obrubníkmi, dnes je to celé upravené bez obrubníkov - proste voľná plocha. Len značky ostali po starom.

Pýtam sa teda, ako dlho sa musím držať vpravo, prípadne po koľkých metroch môžem odbočiť vľavo, alebo prípadne nesmiem odbočiť vľavo vôbec a musím najprv vyjsť na hlavnú cestu, tam sa niekde otočiť a vrátiť sa nazad, aby som sa dostal do jednej z neoznačených uličiek (obrázok pomôže pochopiť rozmiestnenie uličiek)?

poradna_sme.jpg

Stáli sme totiž viacerí (neznámi) pred reštauráciou a s jedlom v ruke komentovali "odchyt" pohotovostnou motorizovanou jednotkou. Nikto však presne nevedel, ako sa zachovať správne podľa predpisu (a vyhnúť sa "rybárom").

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na to, aby sme mohli vyriešiť dopravnú situáciu, potrebujeme poznať význam modrej dopravnej značky so šípkou smerujúcou vpravo.

"Značky Prikázaný smer jazdy (č. C 1 až C 4c) a značka Prikázaný smer otáčania (č. C 5) prikazujú smer jazdy len v smere, ktorým šípka alebo šípky vyobrazené na príslušnej značke ukazujú, čím je zároveň vyjadrený zákaz jazdy iným smerom. Značky č. C 1 až C 4c a značka Prikázaný smer otáčania č. C 5 sa používajú najmä pred križovatkou," píše sa vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke.

01.jpg

V prípade, na ktorý nás upozornil Marek, je križovatka 5-ramenná. Jej hranicami sú z hľadiska predpisov kolmice na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky. Prakticky sa teda križovatka nachádza v mieste medzi ostrovčekom pri hlavnej ceste a parkoviskom.

Vodič, ktorý by šiel po červenej línii naznačenej Marekom, by porušil predpisy. Napriek prikázanému smeru jazdy vpravo by križovatkou prešiel vľavo. Značka prikázaného smeru tam pre vodiča vychádzajúceho od reštaurácie platí až po ostrovček susediaci s hlavnou cestou.

Ak tam policajti upozorňovali vodičov na porušujúcich predpisy v tom, že nepokračovali až ku hlavnej ceste, neurobili nič zlé.

V prípade, že by ste vychádzali od reštaurácie a chceli by ste zaparkovať na parkovisku na jej druhej strane, môžete spraviť len jedno: vyjsť na hlavnú cestu a nájsť si takú trasu, ktorá vás dovedie znovu na vjazd do areálu reštaurácie.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 075
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 298
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 542
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 220
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 757
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 385
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 041
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 513
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 813
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 682

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.