Martin: "Ide o výjazd z Petržalky, z Bratskej ulice na diaľnicu v smere na Lamač. Bratská sa za pravotočivou zákrutou pripája na diaľnicu.
Na ceste je zle viditeľné vodorovné značenie. Pri výjazde z Petržalky sa môže zdať, že sa dá bez problémov zmeniť jazdný pruh a pripojiť sa na diaľnicu, pretože prerušovaná čiara je jasne viditeľná, bola zrejme nedávno obnovená.
Viem však určite, že nedávno to povolené nebolo, pretože tam bola z pravej strany aj súbežná plná čiara. Preto prichádzajúci z Petržalky sa mohli pripojiť na diaľnicu až za odbočkou na smer Žilina a Trenčín (asi o 500 metrov ďalej).
Teraz je však súbežná plná čiara len veľmi slabo viditeľná. Určite nebola dlho obnovená, za horších podmienok nie je viditeľná vôbec. Toto miesto bolo obľúbené u dopravných policajtov, pretože mnohí prechádzali plnú čiaru, bol to istý zárobok."
Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Pre vodiča nie je dôležité, či ide o zmenu dopravného značenia alebo iba o nedokončenú prácu cestárov.
V minulosti skutočne platilo, že tí, ktorí chceli vyjsť vo vyznačenom mieste na diaľnicu, nesmeli. Bránilo im v tom dopravné značenie. Zo strany Petržalky vodiči videli plnú čiaru na ceste.
Vodiči, ktorí prichádzali po diaľnici, mohli cez prerušovanú čiaru z diaľnice vyjsť. Je to jediné miesto, kde sa dá zo smeru od hraníc s Rakúskom a Maďarskom odbočiť na diaľničný obchvat pri Einsteinovej ulici.
Naopak, vodiči prichádzajúci z Bratskej majú možnosť vyjsť na diaľnicu o niekoľko sto metrov ďalej. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky má teda vodorovné značenie na vyznačenom mieste zmysel tak, ako ho v minulosti zaregistroval Martin.
Prečítajte si aj:
Značka zakázala zaparkovať na parkovisku
Neviditeľná značka nie je dopravným značením
Pre vodiča však na cestách okrem všeobecných pravidiel platia najmä dopravné značky - zvislé alebo vodorovné. Na to, aby platili, musia byť okrem iného včas viditeľné.
Ak plnú čiaru nevidno, znamená to na danom mieste v podstate to isté, akoby tam nebola. Policajti by za takýchto okolností vodičov nemali pokutovať za prejazd na diaľnicu, ak im v tom nebráni iné dopravné značenie.
V prípade hustejšej premávky však neodporúčame "bývalú" plnú čiaru ignorovať, aj keby bola slabšie viditeľná. Mohli by tam vznikať zbytočné kolízne situácie.
Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk