SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Ak sa čiara na ceste stala neviditeľnou, pre vodiča neplatí

Stačí, aby čas a poveternostné podmienky zneviditeľnili čiary na ceste a netreba sa nimi riadiť, hovoria predpisy. Niekedy je však lepšie predpokladať, že tam sú, aby sa nestala havária.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

bratska.jpgMartin: "Ide o výjazd z Petržalky, z Bratskej ulice na diaľnicu v smere na Lamač. Bratská sa za pravotočivou zákrutou pripája na diaľnicu.

Na ceste je zle viditeľné vodorovné značenie. Pri výjazde z Petržalky sa môže zdať, že sa dá bez problémov zmeniť jazdný pruh a pripojiť sa na diaľnicu, pretože prerušovaná čiara je jasne viditeľná, bola zrejme nedávno obnovená.

Viem však určite, že nedávno to povolené nebolo, pretože tam bola z pravej strany aj súbežná plná čiara. Preto prichádzajúci z Petržalky sa mohli pripojiť na diaľnicu až za odbočkou na smer Žilina a Trenčín (asi o 500 metrov ďalej).

Teraz je však súbežná plná čiara len veľmi slabo viditeľná. Určite nebola dlho obnovená, za horších podmienok nie je viditeľná vôbec. Toto miesto bolo obľúbené u dopravných policajtov, pretože mnohí prechádzali plnú čiaru, bol to istý zárobok."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Pre vodiča nie je dôležité, či ide o zmenu dopravného značenia alebo iba o nedokončenú prácu cestárov.

V minulosti skutočne platilo, že tí, ktorí chceli vyjsť vo vyznačenom mieste na diaľnicu, nesmeli. Bránilo im v tom dopravné značenie. Zo strany Petržalky vodiči videli plnú čiaru na ceste.

Vodiči, ktorí prichádzali po diaľnici, mohli cez prerušovanú čiaru z diaľnice vyjsť. Je to jediné miesto, kde sa dá zo smeru od hraníc s Rakúskom a Maďarskom odbočiť na diaľničný obchvat pri Einsteinovej ulici.

Naopak, vodiči prichádzajúci z Bratskej majú možnosť vyjsť na diaľnicu o niekoľko sto metrov ďalej. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky má teda vodorovné značenie na vyznačenom mieste zmysel tak, ako ho v minulosti zaregistroval Martin.

Neviditeľná značka nie je dopravným značením

Pre vodiča však na cestách okrem všeobecných pravidiel platia najmä dopravné značky - zvislé alebo vodorovné. Na to, aby platili, musia byť okrem iného včas viditeľné.

Ak plnú čiaru nevidno, znamená to na danom mieste v podstate to isté, akoby tam nebola. Policajti by za takýchto okolností vodičov nemali pokutovať za prejazd na diaľnicu, ak im v tom nebráni iné dopravné značenie.

V prípade hustejšej premávky však neodporúčame "bývalú" plnú čiaru ignorovať, aj keby bola slabšie viditeľná. Mohli by tam vznikať zbytočné kolízne situácie.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 403
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 612
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 876
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 974
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 034
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 622
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 775
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.