Ak sa čiara na ceste stala neviditeľnou, pre vodiča neplatí

Stačí, aby čas a poveternostné podmienky zneviditeľnili čiary na ceste a netreba sa nimi riadiť, hovoria predpisy. Niekedy je však lepšie predpokladať, že tam sú, aby sa nestala havária.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

bratska.jpgMartin: "Ide o výjazd z Petržalky, z Bratskej ulice na diaľnicu v smere na Lamač. Bratská sa za pravotočivou zákrutou pripája na diaľnicu.

Na ceste je zle viditeľné vodorovné značenie. Pri výjazde z Petržalky sa môže zdať, že sa dá bez problémov zmeniť jazdný pruh a pripojiť sa na diaľnicu, pretože prerušovaná čiara je jasne viditeľná, bola zrejme nedávno obnovená.

Viem však určite, že nedávno to povolené nebolo, pretože tam bola z pravej strany aj súbežná plná čiara. Preto prichádzajúci z Petržalky sa mohli pripojiť na diaľnicu až za odbočkou na smer Žilina a Trenčín (asi o 500 metrov ďalej).

Teraz je však súbežná plná čiara len veľmi slabo viditeľná. Určite nebola dlho obnovená, za horších podmienok nie je viditeľná vôbec. Toto miesto bolo obľúbené u dopravných policajtov, pretože mnohí prechádzali plnú čiaru, bol to istý zárobok."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Pre vodiča nie je dôležité, či ide o zmenu dopravného značenia alebo iba o nedokončenú prácu cestárov.

V minulosti skutočne platilo, že tí, ktorí chceli vyjsť vo vyznačenom mieste na diaľnicu, nesmeli. Bránilo im v tom dopravné značenie. Zo strany Petržalky vodiči videli plnú čiaru na ceste.

Vodiči, ktorí prichádzali po diaľnici, mohli cez prerušovanú čiaru z diaľnice vyjsť. Je to jediné miesto, kde sa dá zo smeru od hraníc s Rakúskom a Maďarskom odbočiť na diaľničný obchvat pri Einsteinovej ulici.

Naopak, vodiči prichádzajúci z Bratskej majú možnosť vyjsť na diaľnicu o niekoľko sto metrov ďalej. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky má teda vodorovné značenie na vyznačenom mieste zmysel tak, ako ho v minulosti zaregistroval Martin.

Neviditeľná značka nie je dopravným značením

Pre vodiča však na cestách okrem všeobecných pravidiel platia najmä dopravné značky - zvislé alebo vodorovné. Na to, aby platili, musia byť okrem iného včas viditeľné.

Ak plnú čiaru nevidno, znamená to na danom mieste v podstate to isté, akoby tam nebola. Policajti by za takýchto okolností vodičov nemali pokutovať za prejazd na diaľnicu, ak im v tom nebráni iné dopravné značenie.

V prípade hustejšej premávky však neodporúčame "bývalú" plnú čiaru ignorovať, aj keby bola slabšie viditeľná. Mohli by tam vznikať zbytočné kolízne situácie.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 344
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 651
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 480
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 608
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 949
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 243
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 117
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 890
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 793
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 613

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.