Ak sa čiara na ceste stala neviditeľnou, pre vodiča neplatí

Stačí, aby čas a poveternostné podmienky zneviditeľnili čiary na ceste a netreba sa nimi riadiť, hovoria predpisy. Niekedy je však lepšie predpokladať, že tam sú, aby sa nestala havária.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

bratska.jpgMartin: "Ide o výjazd z Petržalky, z Bratskej ulice na diaľnicu v smere na Lamač. Bratská sa za pravotočivou zákrutou pripája na diaľnicu.

Na ceste je zle viditeľné vodorovné značenie. Pri výjazde z Petržalky sa môže zdať, že sa dá bez problémov zmeniť jazdný pruh a pripojiť sa na diaľnicu, pretože prerušovaná čiara je jasne viditeľná, bola zrejme nedávno obnovená.

Viem však určite, že nedávno to povolené nebolo, pretože tam bola z pravej strany aj súbežná plná čiara. Preto prichádzajúci z Petržalky sa mohli pripojiť na diaľnicu až za odbočkou na smer Žilina a Trenčín (asi o 500 metrov ďalej).

Teraz je však súbežná plná čiara len veľmi slabo viditeľná. Určite nebola dlho obnovená, za horších podmienok nie je viditeľná vôbec. Toto miesto bolo obľúbené u dopravných policajtov, pretože mnohí prechádzali plnú čiaru, bol to istý zárobok."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Pre vodiča nie je dôležité, či ide o zmenu dopravného značenia alebo iba o nedokončenú prácu cestárov.

V minulosti skutočne platilo, že tí, ktorí chceli vyjsť vo vyznačenom mieste na diaľnicu, nesmeli. Bránilo im v tom dopravné značenie. Zo strany Petržalky vodiči videli plnú čiaru na ceste.

Vodiči, ktorí prichádzali po diaľnici, mohli cez prerušovanú čiaru z diaľnice vyjsť. Je to jediné miesto, kde sa dá zo smeru od hraníc s Rakúskom a Maďarskom odbočiť na diaľničný obchvat pri Einsteinovej ulici.

Naopak, vodiči prichádzajúci z Bratskej majú možnosť vyjsť na diaľnicu o niekoľko sto metrov ďalej. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky má teda vodorovné značenie na vyznačenom mieste zmysel tak, ako ho v minulosti zaregistroval Martin.

Neviditeľná značka nie je dopravným značením

Pre vodiča však na cestách okrem všeobecných pravidiel platia najmä dopravné značky - zvislé alebo vodorovné. Na to, aby platili, musia byť okrem iného včas viditeľné.

Ak plnú čiaru nevidno, znamená to na danom mieste v podstate to isté, akoby tam nebola. Policajti by za takýchto okolností vodičov nemali pokutovať za prejazd na diaľnicu, ak im v tom nebráni iné dopravné značenie.

V prípade hustejšej premávky však neodporúčame "bývalú" plnú čiaru ignorovať, aj keby bola slabšie viditeľná. Mohli by tam vznikať zbytočné kolízne situácie.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 368
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 079
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 684
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 226
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 750
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 499
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 214
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 714
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 569

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop