Cúva vodič, pre ktorého je to ľahšie, alebo menej nebezpečné

V blízkosti obytných domov, kde nie je dosť parkovacích miest, nevzniká len problém s parkovaním. Autá často parkujú po okrajoch ciest a zhoršujú ich prejazdnosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Daniel: "V Bratislave je v mestskej časti Dlhé Diely na Beniakovej ulici cesta, pozdĺž ktorej denno-denne pre extrémne problémy s parkovaním v tejto štvrti parkujú autá po oboch stranách.

Cesta je potom zúžená a prejazdná naraz iba jedným autom respektíve jedným smerom. Ak sa tam stretnú dve protiidúce autá, jedno z nich musí cúvať. Cesta vedie navyše do celkom citeľného kopca (stúpania).

Kto má na tejto ceste prednosť v jazde? Auto prichádzajúce odspodu alebo zhora? Podľa mojej skúsenosti to tam funguje tak, že autá vždy na začiatku zastavia a keď nikto oproti nejde, pokračujú po tejto ceste. Často sa však stáva, že sa dve protiidúce autá stretnú v polovici cesty a nevedia sa dohodnúť, kto má prednosť."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Postupnosť je podľa pravidiel nasledovná:

  • Ak sa protiidúce vozidlá môžu vyhnúť, vyhýbajú sa vpravo, včas a v dostatočnej miere.
  • Ak sa nemôžu bezpečne vyhnúť, prednosť v jazde je povinný dať ten vodič, na ktorého strane jazdy je prekážka alebo zúžená vozovka.
  • Ak jeden z nich musí cúvať, urobí to ten, pre ktorého je to ľahšie alebo menej nebezpečné.

Nie je vôbec výnimočné na sídliskách miest nájsť ulice, kde autá stoja na oboch stranách cesty tak, že namiesto dvojpruhovej cesty s pruhom pre každý smer jazdy zostane len úzka cesta len pre jeden smer.

Je pochopiteľné, že vodiči takto parkujú, keďže v okolí bydliska majú problém nájsť parkovacie miesto. Porušujú však dopravné predpisy, podľa ktorých pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej tri metre pre každý smer jazdy. V opačnom prípade blokujú premávku, prípadne ju môžu za istých okolností aj ohroziť.

Pokuta za takéto parkovanie je pritom do 60 eur na mieste alebo do 100 eur na dopravnom inšpektoráte. Po zavedení objektívnej zodpovednosti vám za každé nesprávne parkovanie môže prísť domov obálka so šekom na 78 eur.

Problém s parkovaním sa tak prenáša do premávky a dôsledky musia riešiť vodiči vo vozidlách v pohybe. Jedinou možnosťou je dohodnúť sa. Ak sa autá stretnú v blízkosti križovatky alebo miesta, kde sa autá môžu vyhnúť, cúvať by malo auto, ktoré musí cúvať kratšie. Ak sa stretnú v strede upchatej cesty, pomôže len dohoda, a samozrejme, posúdenie situácie, pre ktorého z vodičov bude cúvanie menej nebezpečné prípadne ľahšie.

Ak sa v oboch smeroch jazdy stretne viac áut, treba si zachovať chladnú hlavu, aby ste mali dosť síl dohodnúť so všetkými vodičmi, ktorí budú cúvať.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 329
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 981
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 174
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 579
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop