SME

Nový Mercedes GL je vraj trieda S medzi SUVčkami

Stuttgartský obor je opäť o kúsok väčší, ale aj zaoblenejší a krajší. V kabíne ubytuje siedmich pasažierov a za nimi zostane dostatok miesta na batožinu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Veľké SUV z dielne značky Mercedes-Benz pôsobí dynamickejším dojmom, hoci medzigeneračne opäť o čosi narástlo - do dĺžky o 20 mm na 5120 mm a do výšky o 10 mm na 1850 mm. Rázvor osí kolies sa nezmenil a dosahuje hodnotu 3075 milimetrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvári sa prívetivejšie

Základné hranaté rysy karosérie, typické aj pre predchodcu, zostali zachované. Dizajnéri k nim však primiešali viac oblých línií. Vďaka nim GL-ko, minimálne na prezentačných obrázkoch, vyzerá atletickejšie a menej arogantne. Zlepšila sa aj aerodynamika - súčiniteľ odporu vzduchu cx klesol z 0,37 na 0,35.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade spredu či z profilu je to typický Mercedes s veľkou maskou chladiča a charakteristickým prelisom, zvýrazňujúcim zadný blatník. Vzadu dominuje chrómovaná lišta, ktorá spája obe koncové svetlá.

Novinkou je príplatkový AMG paket, obsahujúci napríklad agresívnejšie tvarované nárazníky alebo zliatinové disky s priemerom 21 palcov.

Konzervatívny luxus

Kabína je zariadená v aktuálnom štýle značky. Teda konzervatívne a s viacerými ovládačmi i ukazovateľmi, známymi z iných modelov Mercedes. Dostatok miesta vo všetkých smeroch a luxus sú zaručené. Veď Nemci nie nadarmo označujú GL-ko ako triedu S medzi SUV-čkami.

Interiér pojme najviac sedem cestujúcich. Batožinový priestor má objem 680 až 2300 litrov.

Šesť- a osemvalec

Pre nový Mercedes triedy GL sú určené dve motorizácie. Európan zrejme siahne po variante s označením GL 350 BlueTEC. Za ním sa ukrýva trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 190 kW (258 k) a 620 Nm dostupnými v rozsahu 1600 až 2400 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Prepĺňaný zážihový osemvalec s objemom 4,7 litra nesie označenie GL 500. Dosahuje 300 kW (408 k) a 600 Nm medzi 1600 až 4750 ot./min.

Pre oba motory je vyhradená sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-Tronic Plus, systém štart/stop i pohon všetkých kolies 4Matic.

Prípadní záujemci si na novinku musia počkať minimálne do konca tohto roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 296
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 402
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 219
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 253
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 882
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 398
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 553
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 093
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu