SME

Nový Mercedes GL je vraj trieda S medzi SUVčkami

Stuttgartský obor je opäť o kúsok väčší, ale aj zaoblenejší a krajší. V kabíne ubytuje siedmich pasažierov a za nimi zostane dostatok miesta na batožinu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Veľké SUV z dielne značky Mercedes-Benz pôsobí dynamickejším dojmom, hoci medzigeneračne opäť o čosi narástlo - do dĺžky o 20 mm na 5120 mm a do výšky o 10 mm na 1850 mm. Rázvor osí kolies sa nezmenil a dosahuje hodnotu 3075 milimetrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvári sa prívetivejšie

Základné hranaté rysy karosérie, typické aj pre predchodcu, zostali zachované. Dizajnéri k nim však primiešali viac oblých línií. Vďaka nim GL-ko, minimálne na prezentačných obrázkoch, vyzerá atletickejšie a menej arogantne. Zlepšila sa aj aerodynamika - súčiniteľ odporu vzduchu cx klesol z 0,37 na 0,35.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade spredu či z profilu je to typický Mercedes s veľkou maskou chladiča a charakteristickým prelisom, zvýrazňujúcim zadný blatník. Vzadu dominuje chrómovaná lišta, ktorá spája obe koncové svetlá.

Novinkou je príplatkový AMG paket, obsahujúci napríklad agresívnejšie tvarované nárazníky alebo zliatinové disky s priemerom 21 palcov.

Konzervatívny luxus

Kabína je zariadená v aktuálnom štýle značky. Teda konzervatívne a s viacerými ovládačmi i ukazovateľmi, známymi z iných modelov Mercedes. Dostatok miesta vo všetkých smeroch a luxus sú zaručené. Veď Nemci nie nadarmo označujú GL-ko ako triedu S medzi SUV-čkami.

Interiér pojme najviac sedem cestujúcich. Batožinový priestor má objem 680 až 2300 litrov.

Šesť- a osemvalec

Pre nový Mercedes triedy GL sú určené dve motorizácie. Európan zrejme siahne po variante s označením GL 350 BlueTEC. Za ním sa ukrýva trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 190 kW (258 k) a 620 Nm dostupnými v rozsahu 1600 až 2400 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Prepĺňaný zážihový osemvalec s objemom 4,7 litra nesie označenie GL 500. Dosahuje 300 kW (408 k) a 600 Nm medzi 1600 až 4750 ot./min.

Pre oba motory je vyhradená sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-Tronic Plus, systém štart/stop i pohon všetkých kolies 4Matic.

Prípadní záujemci si na novinku musia počkať minimálne do konca tohto roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 853
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 936
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 450
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 216
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 757
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 385
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 786
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 632
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 855
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 509
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 131
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 191
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 755
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 347
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 133
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 050
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu