BRATISLAVA. Veľké SUV z dielne značky Mercedes-Benz pôsobí dynamickejším dojmom, hoci medzigeneračne opäť o čosi narástlo - do dĺžky o 20 mm na 5120 mm a do výšky o 10 mm na 1850 mm. Rázvor osí kolies sa nezmenil a dosahuje hodnotu 3075 milimetrov.
Tvári sa prívetivejšie
Základné hranaté rysy karosérie, typické aj pre predchodcu, zostali zachované. Dizajnéri k nim však primiešali viac oblých línií. Vďaka nim GL-ko, minimálne na prezentačných obrázkoch, vyzerá atletickejšie a menej arogantne. Zlepšila sa aj aerodynamika - súčiniteľ odporu vzduchu cx klesol z 0,37 na 0,35.
Pri pohľade spredu či z profilu je to typický Mercedes s veľkou maskou chladiča a charakteristickým prelisom, zvýrazňujúcim zadný blatník. Vzadu dominuje chrómovaná lišta, ktorá spája obe koncové svetlá.
Novinkou je príplatkový AMG paket, obsahujúci napríklad agresívnejšie tvarované nárazníky alebo zliatinové disky s priemerom 21 palcov.
Konzervatívny luxus
Kabína je zariadená v aktuálnom štýle značky. Teda konzervatívne a s viacerými ovládačmi i ukazovateľmi, známymi z iných modelov Mercedes. Dostatok miesta vo všetkých smeroch a luxus sú zaručené. Veď Nemci nie nadarmo označujú GL-ko ako triedu S medzi SUV-čkami.
Interiér pojme najviac sedem cestujúcich. Batožinový priestor má objem 680 až 2300 litrov.
Šesť- a osemvalec
Pre nový Mercedes triedy GL sú určené dve motorizácie. Európan zrejme siahne po variante s označením GL 350 BlueTEC. Za ním sa ukrýva trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 190 kW (258 k) a 620 Nm dostupnými v rozsahu 1600 až 2400 ot./min.
Prepĺňaný zážihový osemvalec s objemom 4,7 litra nesie označenie GL 500. Dosahuje 300 kW (408 k) a 600 Nm medzi 1600 až 4750 ot./min.
Pre oba motory je vyhradená sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-Tronic Plus, systém štart/stop i pohon všetkých kolies 4Matic.
Prípadní záujemci si na novinku musia počkať minimálne do konca tohto roka.
Autor: fg