BRATISLAVA. V ponuke aktuálnej generácie Passatu síce chýba športovo ladená verzia R36, nemecká automobilka sa jej absenciu snaží nahradiť aspoň modelom R-Line. Ten s výnimkou tuhšieho podvozka s o 15 milimetrov nižšou svetlou výškou, nezahŕňa žiadne iné úpravy techniky a kombinovať ho je možné prakticky so všetkými motorizáciami.
Pekné kolesá
V prípade Passatu R-Line ide najmä o dizajn. Základom sú modifikované nárazníky a členité prahy. Zadný nárazník v spodnej časti ukončuje náznak difúzora z lesklého čierneho plastu. Pre sedan je určený malý spojler na veku kufra. Kombík, nesúci tradičné označenie Variant, sa zasa môže pochváliť strešným nosičom vo farbe eloxovaného hliníka. Samozrejmosťou je logo R-Line na maske chladiča.
Poslednou dizajnovou úpravou exteriéru sú zliatinové disky kolies Mallory s priemerom 17 palcov, obuté do pneumatík so šírkou 235 mm. Za príplatok dostanete „osemnástky“.
Sedadlá a volant
Kabína dostala športové predné sedadlá Kyalami, trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca, strieborné dekoratívne lišty a nerezové pedále. Na vnútorných prahoch nechýbajú lišty s logom R-Line.
Ceny Passatu R-Line v Nemecku začínajú od 30 225 eur. Druhou možnosťou je objednať si R-Line paket pre výbavový stupeň Comfortline a Highline za 990 eur. Za tieto peniaze dostanete všetky doplnky karosérie. Disky ani upravený interiér však nie.
Autor: fg