SME

Lexus GS posadil šoféra nižšie

Rázvor náprav ostal zachovaný, pribudlo však miesta na sedadlách a väčší je objem batožinového priestoru. Pomáhajú tenšie operadlá aj plochá zadná náprava.

Vnútorný priestor by mal byť teraz silnejšou zbraňou než u predcodcu. Najmä zníženie dolnej polohy vodičovho sedadla poteší.Vnútorný priestor by mal byť teraz silnejšou zbraňou než u predcodcu. Najmä zníženie dolnej polohy vodičovho sedadla poteší. (Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Približne o mesiac absolvujeme prvé jazdy s novým sedanom vyššej strednej triedy, nakoľko prvé kusy už postupne schádzajú z výrobných liniek. Podľa toho, čo je už známe, Lexus GS by sa mal medzigeneračne zlepšiť aj v ponuke vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rázvor náprav oproti minulej generácii nenarástol, ale nové GS má väčší priestor na nastupovanie a celkovo viac miesta na kolená vpredu.

Konečne však išlo sedadlo vodiča až o desať centimetrov nižšie, lebo predchádzajúca generácia ponúkala sedenie kamiónového typu. Samotné držanie tela v zákrutách posúdime subjektívne až za volantom na jazdách v okolí Mníchova.

SkryťVypnúť reklamu

Operadlá schudli

Automobilka už vopred zverejnila, že vodič má mať o tri centimetre viac miesta nad hlavou a sedák možno dĺžkovo nastavovať v rozsahu 7,6 centimetra, aby dlhonohým nebol krátky a aby pri krátkych nohách netlačil do lýtok.

Cestujúci vzadu získali priestor z tenších operadiel predných sedadiel a tak majú na kolená o dva centimetre miesta viac. Skôr však pocítia zmenený uhol operadla a výraznejšie tvarovanie sedadiel.

Pomáha nižšia náprava

Objem batožinového priestoru ťaží asi najviac z priestorovo úspornejšej konštrukcie zadnej nápravy. Nakoľko ide o karosériu typu sedan, asi najvýznamnejším zlepšením je rozšírenie vstupného otvoru o 17 centimetrov.

Benzínová verzia GS 250 má objem oproti predchodcovi väčší o 36 percent, teda 566 litrov a hybridná verzia GS 450 h narástla o vyše polovicu až na 482 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 061
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 550
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 347
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 986
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 763
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 834
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 002
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 25 501
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 441
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 503
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 155
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 905
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 700
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu