Lexus GS posadil šoféra nižšie

Rázvor náprav ostal zachovaný, pribudlo však miesta na sedadlách a väčší je objem batožinového priestoru. Pomáhajú tenšie operadlá aj plochá zadná náprava.

Vnútorný priestor by mal byť teraz silnejšou zbraňou než u predcodcu. Najmä zníženie dolnej polohy vodičovho sedadla poteší.(Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Približne o mesiac absolvujeme prvé jazdy s novým sedanom vyššej strednej triedy, nakoľko prvé kusy už postupne schádzajú z výrobných liniek. Podľa toho, čo je už známe, Lexus GS by sa mal medzigeneračne zlepšiť aj v ponuke vnútorného priestoru.

Rázvor náprav oproti minulej generácii nenarástol, ale nové GS má väčší priestor na nastupovanie a celkovo viac miesta na kolená vpredu.

Konečne však išlo sedadlo vodiča až o desať centimetrov nižšie, lebo predchádzajúca generácia ponúkala sedenie kamiónového typu. Samotné držanie tela v zákrutách posúdime subjektívne až za volantom na jazdách v okolí Mníchova.

Operadlá schudli

Automobilka už vopred zverejnila, že vodič má mať o tri centimetre viac miesta nad hlavou a sedák možno dĺžkovo nastavovať v rozsahu 7,6 centimetra, aby dlhonohým nebol krátky a aby pri krátkych nohách netlačil do lýtok.

Cestujúci vzadu získali priestor z tenších operadiel predných sedadiel a tak majú na kolená o dva centimetre miesta viac. Skôr však pocítia zmenený uhol operadla a výraznejšie tvarovanie sedadiel.

Pomáha nižšia náprava

Objem batožinového priestoru ťaží asi najviac z priestorovo úspornejšej konštrukcie zadnej nápravy. Nakoľko ide o karosériu typu sedan, asi najvýznamnejším zlepšením je rozšírenie vstupného otvoru o 17 centimetrov.

Benzínová verzia GS 250 má objem oproti predchodcovi väčší o 36 percent, teda 566 litrov a hybridná verzia GS 450 h narástla o vyše polovicu až na 482 litrov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124