BRATISLAVA. Približne o mesiac absolvujeme prvé jazdy s novým sedanom vyššej strednej triedy, nakoľko prvé kusy už postupne schádzajú z výrobných liniek. Podľa toho, čo je už známe, Lexus GS by sa mal medzigeneračne zlepšiť aj v ponuke vnútorného priestoru.
Rázvor náprav oproti minulej generácii nenarástol, ale nové GS má väčší priestor na nastupovanie a celkovo viac miesta na kolená vpredu.
Konečne však išlo sedadlo vodiča až o desať centimetrov nižšie, lebo predchádzajúca generácia ponúkala sedenie kamiónového typu. Samotné držanie tela v zákrutách posúdime subjektívne až za volantom na jazdách v okolí Mníchova.
Operadlá schudli
Automobilka už vopred zverejnila, že vodič má mať o tri centimetre viac miesta nad hlavou a sedák možno dĺžkovo nastavovať v rozsahu 7,6 centimetra, aby dlhonohým nebol krátky a aby pri krátkych nohách netlačil do lýtok.
Cestujúci vzadu získali priestor z tenších operadiel predných sedadiel a tak majú na kolená o dva centimetre miesta viac. Skôr však pocítia zmenený uhol operadla a výraznejšie tvarovanie sedadiel.
Pomáha nižšia náprava
Objem batožinového priestoru ťaží asi najviac z priestorovo úspornejšej konštrukcie zadnej nápravy. Nakoľko ide o karosériu typu sedan, asi najvýznamnejším zlepšením je rozšírenie vstupného otvoru o 17 centimetrov.
Benzínová verzia GS 250 má objem oproti predchodcovi väčší o 36 percent, teda 566 litrov a hybridná verzia GS 450 h narástla o vyše polovicu až na 482 litrov.
Autor: rch