SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Lexus GS posadil šoféra nižšie

Rázvor náprav ostal zachovaný, pribudlo však miesta na sedadlách a väčší je objem batožinového priestoru. Pomáhajú tenšie operadlá aj plochá zadná náprava.

Vnútorný priestor by mal byť teraz silnejšou zbraňou než u predcodcu. Najmä zníženie dolnej polohy vodičovho sedadla poteší.Vnútorný priestor by mal byť teraz silnejšou zbraňou než u predcodcu. Najmä zníženie dolnej polohy vodičovho sedadla poteší. (Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Približne o mesiac absolvujeme prvé jazdy s novým sedanom vyššej strednej triedy, nakoľko prvé kusy už postupne schádzajú z výrobných liniek. Podľa toho, čo je už známe, Lexus GS by sa mal medzigeneračne zlepšiť aj v ponuke vnútorného priestoru.

Rázvor náprav oproti minulej generácii nenarástol, ale nové GS má väčší priestor na nastupovanie a celkovo viac miesta na kolená vpredu.

Konečne však išlo sedadlo vodiča až o desať centimetrov nižšie, lebo predchádzajúca generácia ponúkala sedenie kamiónového typu. Samotné držanie tela v zákrutách posúdime subjektívne až za volantom na jazdách v okolí Mníchova.

Operadlá schudli

Automobilka už vopred zverejnila, že vodič má mať o tri centimetre viac miesta nad hlavou a sedák možno dĺžkovo nastavovať v rozsahu 7,6 centimetra, aby dlhonohým nebol krátky a aby pri krátkych nohách netlačil do lýtok.

Cestujúci vzadu získali priestor z tenších operadiel predných sedadiel a tak majú na kolená o dva centimetre miesta viac. Skôr však pocítia zmenený uhol operadla a výraznejšie tvarovanie sedadiel.

Pomáha nižšia náprava

Objem batožinového priestoru ťaží asi najviac z priestorovo úspornejšej konštrukcie zadnej nápravy. Nakoľko ide o karosériu typu sedan, asi najvýznamnejším zlepšením je rozšírenie vstupného otvoru o 17 centimetrov.

Benzínová verzia GS 250 má objem oproti predchodcovi väčší o 36 percent, teda 566 litrov a hybridná verzia GS 450 h narástla o vyše polovicu až na 482 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 548
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 676
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 465
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 750
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 127
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 801
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 898
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L