BRATISLAVA. Škodu Fabia predstavili v roku 1999 a postupne nahradila výbehovú Feliciu. Na trhu sa udržala osem rokov a za ten čas z nej vzniklo presne 1 788 063 kusov. Spolu s Octaviou výrazne vylepšila imidž mladoboleslavskej automobilky, najmä na západoeurópskych trhoch. Niektorí novinári ju dokonca hodnotili lepšie než sesterský Volkswagen Polo.
Dvojka sa nepáči každému
Druhá generácia Fabie debutovala na ženevskom autosalóne v roku 2007. Auto postavené na rovnakej platforme ako predchodca dostalo oblejšiu karosériu. Dizajn sa ale nestretol vždy s kladným ohlasom.
Začiatkom roka 2010 ho vylepšil facelift. V rovnakom čase sa pod kapotou Fabie objavila nová generácia prepĺňaných zážihových a vznetových motorov s priamym vstrekovaním paliva: 1,2 TSI a 1,6 TDI. Z Fabie II dodnes vzniklo 1 211 937 exemplárov.
Malé auto urobilo mladoboleslavskej značke dobrú reklamu aj na poli motoristického športu. Špeciál Škoda Fabia Super 2000 pravidelne zbiera vavríny v automobilových súťažiach.
Nová príde asi v roku 2014
„Fabia má veľký podiel na úspechu značky Škoda v histórii a hraje dôležitú úlohu v našej rastovej stratégii do roku 2018,“ povedal predseda predstavenstva českej automobilky, Winfried Vahland.
Tretia generácia Fabie by sa na trhu mala objaviť v roku 2014. Okrem iného dostane novú modulárnu platformu MQB, ktorú koncern VW Group nedávno predstavil.
Autor: fg