BRATISLAVA, SPA. Dominancia Audi vo vytrvalostných pretekoch Fia World Endurance Championship začala už v tréningoch pred šesťhodinovými pretekmi na slávnom okruhu v Spa.
Štvorica špeciálov Audi R18 obsadila prvé štyri miesta na štartovacom rošte. Automobilka nasadila tohto roku dve hybridné verzie R18 e-tron a dve „klasické“ R18 ultra TDI poháňané naftovým motorom.
Stanovili najlepší čas v SpaNajlepšie miesto na štarte vybojoval ostrieľaný jazdec tímu Allan McNish, ktorý má na svojom Audi R18 e-tron označenie #2.
Podobne ako pred šiestimi rokmi pri premiére prvého naftového motora TDI vo vytrvalostných pretekoch aj teraz škótsky jazdec so svojim tímom stanovil nový míľnik pre diesel hybridnú technológiu.
Na sedem kilometrovom okruhu v Ardénach najskôr stanovil najlepší čas spomedzi všetkých na úrovni 2:01:967 a neskôr ešte aj sám seba prekonal o tri desatiny sekundy časom 2:01:579.
Hybridné Audi R18 má na pomery špeciálov tejto kategórie netradičný pohon všetkých kolies. Zadné poháňa diesel a predné elektromotor.
Zadné kolesá poháňa šesťvalec TDI s výkonom 375 kW (510 koní). Elektromotory poháňajú predné kolesá od rýchlosti 120 km/h ale hlavne pri intenzívnom brzdení fungujú ako generátory elektrickej energie.
Hybrid prehral na pneumatikáchPremiéra dvoch nových Audi vyšla nad sto percent. Hybridné verzie e-tron odštartovali nad očakávanie dobre a v priebehu pár kôl si vybudovali pred dieslom vyše minútový náskok.
Potom na vysychajúcej trati prišla na rad lotéria s pneumatikami, v ktorej sa oplatilo zariskovať Duvalovi. Namiesto intermediálnych pneumatík, ktoré obúvala konkurencia, stavil na sliky.
To bol rozhodujúci moment, kedy sa dopredu pred inak rýchlejší Hybrid dostal monopost R18 Ultra TDI.
Trojica Duma, Duval a Gené vyhrala šesťhodinové preteky v Spa, ktoré boli druhým podujatím seriálu World Endurance Championship, avšak premiérou pre obe nové Audi.
Otvorili tak súboj dvoch konceptov jednej značky, pričom jeden zastupuje klasický športový diesel a druhý novú hybridnú technológiu v športových autách.
Prvé štyri miesta v cieli totiž obsadili špeciály Audi R18 ultra a R18 e-tron. Preteky v Spa boli navyše výbornou skúškou pre júnovými pretekmi v Le Mans.
Autor: rch