Peter Schreyer pri premiére nových modelov vždy zdržanlivo odpovedal na otázku, či je to jeho dizajnové dieťa. Lusxusný sedan K9 však považuje za svoj sen, hoci pripomína BMW.
BRATISLAVA.
Karoséria s dĺžkou päť metrov a deväť centimetrov má koeficient odporu vzduchu Cx 0,27 a tvary, na ktoré je Kia pyšná.
V dizajne však možno okrem novej tváre značky nájsť inšpirácie v konkurenčných modeloch. Kia K9 rázvorom náprav prekračuje trojmetrovú hranicu o 4,5 centimetra.
Chcú zaujať technikou
Prvé modely K9 určené na export bude poháňať benzínový šesťvalec s objemom 3,8 litra a s výkonom 290 koní. Už na budúci rok ho nahradí nový motor GDI s rovnakým objemom ale s vyšším výkonom 334 koní.
Asi najväčšou novinkou v použitej technike je až osemstupňová automatická prevodovka. Kia natlačila do modelu K9 pneumatické pruženie, päťprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy a elektroniku, ktorá dá vodičovi na výber jeden zo štyroch jazdných režimov.
Rúbe vysoko
Kia nechce za konkurenciou zaostávať, preto na zámorských trhoch ponúkne v rámci doplnkovej výbavy hlavné LED svetlá, 12,3 palcový LED displej, plne farebný head-up displej, alebo zvukový systém od spoločnosti Harman.
Zadné sedadlá VIP verzie budú vyhrievané, chladené a nastaviteľné v mnohých smeroch. Zatiaľ nie je zrejmé, kedy a pod akým menom sa model K9 objaví na našom trhu.
Autor: rch