Dacia Lodgy: Jazda s najlacnejším sedemmiestnym autom

V Afrike sme vyskúšali ôsmy model Dacie. Dizajn a všetko bolo podriadené priestoru, ktorý deklasuje konkurenciu. Novinku poháňajú staručké aj najnovšie motory Renault.

Podvozok stále vyniká komfortom na zlých cestách, ktoré sú v Maroku podobné tým na našom vidieku.(Zdroj: Dacia)

MARAKEŠ, MAROKO. Dacia Lodgy je otrokom vnútorného priestoru, a preto vyzerá tak ako vyzerá. Podľa prvých skúseností na cestách Maroka však vieme, že na sto percent plní svoj účel. Bude dobrým pomocníkom pre rodiny, ktoré doteraz nemali na nové a veľké sedemmiestne auto.

Okrem prínosu v oblasti priestoru má Lodgy niekoľko inovácií, ktoré doteraz iným modelom Dacia chýbali. Napríklad limiter rýchlosti, multimediálny dotykový systém s navigáciou a elektrické ovládanie okien vo dverách.

Niektoré detaily na prístrojovej doske Dacia vylepšila, na niektorých by ešte mohla popracovať. Neuberá to však na funkčnosti a dobrej službe, ktorá je poslaním najlacnejšieho sedemmiestneho auta.

Prvé dojmy z jazdy

  • prístrojový panel vyzerá oproti Loganu o triedu lepšie
  • dotykový displej a jednoduché menu môžu slúžiť ako vzor konkurencii
  • ani v treťom rade sa nedá sťažovať na nedostatok priestoru
  • podvozok dobre filtruje nerovnosti
  • jazdné vlastnosti v zákrutách priemerné ako od tohto auta čakáte
  • mechanizmom vyklápania sedadiel chýbajú plastové madlá
  • sedadlá pri manipulácii búchajú
  • z auta je výborný výhľad do strán
  • benzínový motor 1,2 TCe jazdí dynamicky a ticho, lepšie ako diesel 1,5 dCi
  • chýba ESP v základnej výbave

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.