Aj keby vám na obrubníku dovolili parkovať, úzka cesta vám to zakáže

Vodiči pri parkovaní musia myslieť na mnohé pravidlá. Často zastavia s autom aj tam, kde sa to nesmie, pretože pozabudnú na niektoré z pravidiel.

Alfonz: "Je možné parkovať tak, ako som to nakreslil na obrázku? Ide o veľmi úzku uličku, kde mimoriadne záleží aj na tých cca 10 cm, čo sa dá ušetriť, ak parkujem jednou (pravou) stranou auta na obrubníku oproti spôsobu, keď mám všetky 4 kolesá na asfalte. Medzi odparkovaným autom a panelákom sa ešte musí zmestiť auto, keďže je to prístupová cesta k menšiemu parkovisku (pre cca 8 áut, no vojde sa aj 12)."

parkovanie.JPG

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Všetko nasvedčuje tomu, že aj spomínaná prístupová cesta k parkovisku je cestou, kde platia dopravné pravidlá. Aj verejné parkoviská sú totiž súčasťou ciest. Ak by vás tam policajti prichytili porušovať dopravné predpisy, riskovali by ste pokutu.

Z otázky Alfonza vyplýva, že sa by najradšej parkoval tak, ako to načrtol. Správne sa pritom rozhodol nestáť s autom na zeleni.

Parkovanie na obrubníku?

Obrubník je časť cesty, ktorá nie je určená na jazdu vozidiel a ani na parkovanie. Predpisy pritom určujú, že cesty sa majú používať obvyklým spôsobom na účely, na ktoré sú určené. Vodič nesmie cestu a ani jej časti poškodzovať či znečisťovať.

"Pri poškodení diaľnice, cesty alebo miestnej komunikácie, ktoré spôsobí alebo môže spôsobiť závadu v zjazdnosti, je povinný ten, kto poškodenie spôsobil, uhradiť správcovi komunikácie náklady spojené s odstránením poškodenia a s uvedením komunikácie do pôvodného stavu, pokiaľ sa nedohodne so správcom komunikácie, že poškodenie odstráni sám," píše sa v zákone o pozemných komunikáciách.

Pokuta za takéto poškodenie sa pohybuje až do výšky 330 eur.

Aj keď nie vždy znamená poškodenie obrubníka závadu v zjazdnosti, pre istotu radšej na obrubníkoch neparkujte. Okrem iného si jazdením na obrubník alebo z neho môžete poškodiť pneumatiku.

Na kraji úzkej cesty neparkujte

Z toho, čo načrtol Alfonz, vyplýva, že aj pri zaparkovaní na obrubníku nezostane pre premávku veľa miesta. Aj keď je na sídliskách zvyčajne málo miesta na parkovanie, nezabúdajte, že nie každý policajt je tolerantný k porušeniam dopravných pravidiel.

Vodič smie zaparkovať na kraji cesty len vtedy, ak pre každý smer premávky zostane voľný aspoň jeden pruh široký najmenej 3 metre. Podľa obrázku to Alfonz nemôže dodržať ani náhodou. Z toho, čo napísal, je samotná cesta široká ledva 3 metre. Ak by tam predsa len stál, riskoval by pokutu do výšky 100 eur.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.