Aj keby vám na obrubníku dovolili parkovať, úzka cesta vám to zakáže

Vodiči pri parkovaní musia myslieť na mnohé pravidlá. Často zastavia s autom aj tam, kde sa to nesmie, pretože pozabudnú na niektoré z pravidiel.

Alfonz: "Je možné parkovať tak, ako som to nakreslil na obrázku? Ide o veľmi úzku uličku, kde mimoriadne záleží aj na tých cca 10 cm, čo sa dá ušetriť, ak parkujem jednou (pravou) stranou auta na obrubníku oproti spôsobu, keď mám všetky 4 kolesá na asfalte. Medzi odparkovaným autom a panelákom sa ešte musí zmestiť auto, keďže je to prístupová cesta k menšiemu parkovisku (pre cca 8 áut, no vojde sa aj 12)."

parkovanie.JPG

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Všetko nasvedčuje tomu, že aj spomínaná prístupová cesta k parkovisku je cestou, kde platia dopravné pravidlá. Aj verejné parkoviská sú totiž súčasťou ciest. Ak by vás tam policajti prichytili porušovať dopravné predpisy, riskovali by ste pokutu.

Z otázky Alfonza vyplýva, že sa by najradšej parkoval tak, ako to načrtol. Správne sa pritom rozhodol nestáť s autom na zeleni.

Parkovanie na obrubníku?

Obrubník je časť cesty, ktorá nie je určená na jazdu vozidiel a ani na parkovanie. Predpisy pritom určujú, že cesty sa majú používať obvyklým spôsobom na účely, na ktoré sú určené. Vodič nesmie cestu a ani jej časti poškodzovať či znečisťovať.

"Pri poškodení diaľnice, cesty alebo miestnej komunikácie, ktoré spôsobí alebo môže spôsobiť závadu v zjazdnosti, je povinný ten, kto poškodenie spôsobil, uhradiť správcovi komunikácie náklady spojené s odstránením poškodenia a s uvedením komunikácie do pôvodného stavu, pokiaľ sa nedohodne so správcom komunikácie, že poškodenie odstráni sám," píše sa v zákone o pozemných komunikáciách.

Pokuta za takéto poškodenie sa pohybuje až do výšky 330 eur.

Aj keď nie vždy znamená poškodenie obrubníka závadu v zjazdnosti, pre istotu radšej na obrubníkoch neparkujte. Okrem iného si jazdením na obrubník alebo z neho môžete poškodiť pneumatiku.

Na kraji úzkej cesty neparkujte

Z toho, čo načrtol Alfonz, vyplýva, že aj pri zaparkovaní na obrubníku nezostane pre premávku veľa miesta. Aj keď je na sídliskách zvyčajne málo miesta na parkovanie, nezabúdajte, že nie každý policajt je tolerantný k porušeniam dopravných pravidiel.

Vodič smie zaparkovať na kraji cesty len vtedy, ak pre každý smer premávky zostane voľný aspoň jeden pruh široký najmenej 3 metre. Podľa obrázku to Alfonz nemôže dodržať ani náhodou. Z toho, čo napísal, je samotná cesta široká ledva 3 metre. Ak by tam predsa len stál, riskoval by pokutu do výšky 100 eur.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

SVET

Haagsky tribunál trestal najmä Srbov, po Mladičovi končí

Miloševič počas procesu zomrel, srbského extrémistu oslobodili.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.