BRATISLAVA. O pripravovanej omladzovacej kúre malého Suzuki sme už informovali. Kozmetické úpravy sa aktuálne stávajú realitou - najprv v Japonsku, kde predaj omladenej verzie odštartuje v júni a na jeseň aj v Európe.
Typický facelift
Splash dostal po necelých piatich rokoch od uvedenia nové nárazníky. Súčasťou predného je aj prepracovaná maska chladiča. Zmenil sa tiež tvar mriežok okolo hmloviek. Zadný nárazník dostal v spodnej časti náznak difúzora a po stranách akési odvetrávacie otvory. Otázkou je, či sú aj funkčné. Okrem toho dizajnéri mierne upravili grafiku koncových svetiel.
Kabína ukrýva modifikovaný ovládací panel rádia a kvalitnejšie materiály. Dominantou na palubnej doske zostal veľký rýchlomer.
Technika sa nemení
Na pohon Suzuiki Splash slúžia dva zážihové agregáty - litrový trojvalec s výkonom 50 kW (68 k) a štvorvalec s objemom 1,2 l, dosahujúci 69 kW (94 k). Okrem päťstupňovej manuálnej prevodovky, je pre silnejší agregát k dispozícii aj štvorstupňový automat. Pre vybrané trhy je určený turbodiesel 1,3 DDiS (55 kW/75 k) od Fiatu.
Úpravy podvozka výrobca nehlási. Splash stojí na platforme predchádzajúceho Swiftu, avšak so skráteným rázvorom.
Autor: fg