SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mazda2 k nám príde z Valencie

Po nedávno uvedenej Mazde6 chystá japonský výrobca predstaviť koncom septembra na autosalóne v Paríži menšiu Mazdu2. Cieľom výrobca je, aby úplne nová Mazda2 bola silným konkurentom iným značkám v segmente malých automobilov

. Nový automobil sa bude vyrábať v španielskej Valencii od začiatku budúceho roku.
Mazda2 vychádza zo štúdie malého MPV, ktoré malo premiéru na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Viacúčelová štúdia akoby naväzovala na Mazdu Demiu, v šírke ju však prekonala približne o 30 cm. Oranžová farba , spojler nad zadnými dverami, elegantné ráfiky kolies z ľahkej zliatiny naznačujú, že v Mazde2 kolujú športové gény.

Mazda2 má výrazný dizajn príznačný pre nový štýl Mazdy, ktorý zvýrazňuje typická päťuholníková predná maska. Vyše 3,9 metra dlhý, 1,68 m široký a 1,55 m vysoký päťdverový päťmiestny automobil ponúka dynamický dizajn, veľký a kompaktný vnútorný priestor, vynikajúce jazdné vlastnosti a vysoký štandard bezpečnostných prvkov – okrem štandardných dvoch čelných airbagov s dvojfázovým plnením na prianie aj bočné a hlavové. Nová mazda ponúka tiež prvky aktívnej bezpečnosti, napríklad systémy ABS, EBD a DSC. Multifunkčný vnútorný priestor itvára široká a nízko položená nakladacia hrana, ktorá uľahčuje prístup k 330-litrovému batožinovému priestoru. Po zložení zadných sedadiel sa vytvorí ucelený priestor na prevoz batožín. Interiér automobilu je konštruovaný v jednoduchom a čistom štýle. Plochá prístrojová doska dáva pocit otvoreného priestoru a veľmi dobrého výhľadu, stredový panel v metalickom vyhotovení a kvalitné čalúnenie navodzujú zasa atmosféru komfortu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Mazdu2 predstavuje výrobca ako automobil s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, novými pohonnými jednotkami, zdokonaleným podvozkom s upraveným zavesením kolies, zvýšenou tuhosťou karosérie a dokonalejším brzdovým systémom. Pod jej kapotu sa ponúka paleta pohonných jednotiek výlučne európskej produkcie – zážihové 1,25/55 kW (75 k), 1,4/59 kW (80 k) a 1,6/74 kW (100 k), ktoré všetky spĺňajú emisné normy Euro4. Montovať sa bude aj úsporný preplňovaný vznetový motor 1,4/50 kW (68 k) so vstrekovaným Common Rail. Modely so zážihovým i vznetovými motormi 1,4 l sa budú dodávať aj s poloautomatickou prevodovkou, ktorá umožňuje manuálne radenie bez spojky pri športovej jazde, alebo samočinné pri komfortnej a pohodlnej, napríklad v mestskej premávke.
Nová mazda2 by sa mala začať k nám dovážať začiatkom budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 103
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 298
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 483
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 300
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 865
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 807
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 300
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 223
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 094
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 961
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h
Vyštudoval biológiu a robil antropologický výskum v osade pri Krupine. V súčasnosti Andrej Belák pôsobí v Ústave etnológie a sociálnej antropológie SAV a v organizácii ministerstva zdravotníctva Zdravé regióny.

Antropológ Belák dostal Bielu vranu.

15 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

16 h

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan