SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Rozdiel Ferrari - zvyšok F 1 sa prehlbuje

Rozdiel medzi tímom Ferrari a jeho prenasledovateľmi vo formule 1 sa nezmenšuje, skôr naopak. Stajňa z talianskeho Maranella má už od júlovej VC Francúzska istý titul majstra sveta pre Nemca Michaela Schumachera a v nedeľu v Maďarsku pridala aj prvenstvo

v Pohári konštruktérov - štyri razy za sebou ho Ferrari dosiaľ nikdy nevyhralo. Víťazný Rubens Barrichello a jeho tímový kolega M. Schumacher sa na Hungaroringu zaslúžili o plný počet 16 bodov, Brazílčan poskočil na 2. miesto celkového poradia. V zostávajúcich štyroch pretekoch tejto sezóny (Belgicko, Taliansko, USA, Japonsko) si ho chce udržať, aby bol triumf Ferrari v roku 2002 dokonalý.

Piloti v červených monopostoch dominovali na trati asi 25 km od Budapešti po celý víkend. Boli najrýchlejší v piatkovom tréningu, na druhý deň v kvalifikácii a v nedeľu sa pohýnali zo štartového roštu v poradí: 1. Barrichello, 2. M. Schumacher a za nimi vyrazil na trať Ralf Schumacher na Williamse. V takom poradí prešli po nudnom priebehu cieľom. Krátky okruh s častými zákrutami nedáva takmer žiadne možnosti na predbiehanie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na preteky nastúpili jazdci 10 tímov, Arrows kvôli finančným ťažkostiam chýbal a podľa pravidiel sa preňho sezóna skončila. Premiéru vo formule 1 si za volantom Minardi odkrútil 23-ročný britský pilot Anthony Davidson, ale po "hodinách" 19 kôl pred koncom nedošiel do cieľa. "Efjednotka je oveľa ťažšia, než sa zdá v televízii," poznamenal Davidson a dodal:

"Chvíľu mi trvalo, kým som si našiel svoje tempo. Vypadnutie z pretekov beriem na seba, urobil som chybu, keď som chcel predbiehať a dostal som sa na zašpinenú časť vozovky. Začala mi utekať zadná časť auta, krútil som sa." Aj v nasledujúcich pretekoch v Belgicku bude Davidson jazdiť namiesto Malajzijčana Alexa Yoonga.

VC Maďarska sa vôbec nevydarila Kolumbijčanovi Juanovi Pablovi Montoyovi na vozidle Williams, skončil až jedenásty a prišiel o druhé miesto v celkovom hodnotení jazdcov. Za stupňov víťazov stačili ešte zabodovať Kimi Räikkonen z Fínska, David Coulthard zo Škótska (obaja na McLarenoch) a Giancarlo Fisichella na Jordane. Preteky dokončilo 16 pilotov z 20 na štarte.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

R. Barrichello: „Najdôležitejšie je, že výsledkami z Maďarska sme zabezpečili pre Ferrari Pohár konštruktérov. Mal som vynikajúce auto aj obidve zastávky v boxe. Všetko išlo optimálne. Po výjazdoch z depa som vždy jazdil tesne pred Michaelom, mal som ho za chrbtom a musel som si dávať pozor, aby som neurobil žiadnu chybu. Jeho najrýchlejšie kolo päť kôl pred cieľom ma veľmi prekvapilo, zrazu bol celkom tesne za mnou. Zrejme len tak špásoval."

M. Schumacher: „Na štarte som mal nevýhodnú pozíciu na zašpinenej strane trate. Cítil som sa ako na ľade. Môj brat Ralf na Williamse sa ma pokúšal pri vjazde do prvej zákruty predstihnúť z vonkajšej strany, ale bolo to férové. Mohol som brzdiť neskoršie, a tak som si pozíciu ubránil. Potom sme išli na istotu, aby sme neurobili chybu, neriskovali sme. V závere som zajazdil najrýchlejšie kolo - vrátil som Barrichellovi, čo mi urobil v podobnej situácii na VC Británie. Prioritou tímu je teraz zabezpečiť Rubensovi 2. miesto. Ak to splníme, v závere sezóny môžeme mať viac zábavy."

Skryť Vypnúť reklamu

R. Schumacher: „S tretím miestom som po nevydarenom piatkovom tréningu spokojný. Dalo by sa povedať, že som prvý v "béčku". Náš tím je jediný, čo ako-tak stačí Ferrari."


Výsledky VC Maďarska: 1. Barrichello (Braz., Ferrari) 1:41:49,001 h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +0,434 s, 3. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) +13,355, 4. Räikkönen (Fín., McLaren) +29,479, 5. Coulthard (V. Brit., McLaren) +37,800, 6. Fisichella (Tal., Jordan) +1:08,804 min.

Ďalšie poradie: 7. Massa (Braz., Sauber) +1:13,612, 8. Trulli (Tal., Renault) +1 kolo, 9. Heidfeld (Nem., Sauber) +1 kolo, 10. Sato (Jap., Jordan) +1 kolo, 11. Montoya (Kol., Williams) +1 kolo, 12. Panis (Fr., BAR) +1 kolo, 13. Salo (Fín., Toyota) +2 kolá, 14. de la Rosa (Šp., Jaguar) +2 kolá, 15. McNish (V. Brit., Toyota) +2 kolá, 16. Webber (Aus., Minardi) +2 kolá.

Skryť Vypnúť reklamu

Nedokončili: 20. kolo - Villeneuve (Kan., BAR) porucha hydrauliky, 23 - Irvine (V. Brit., Jaguar) techn. problémy, 30 - Button (V. Brit., Renault) hodiny, 58 - Davidson (V. Brit., Minardi) hodiny. Jazdci Arrowsu kvôli finančným ťažkostiam tímu neštartovali.

Najrýchlejšie kolo: 72 - M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:16,207 min.
Poradie MS jazdcov po 13 pretekoch: 1. M. Schumacher 112 bodov - majster sveta, 2. Barrichello 45, 3. Montoya 40, 4. R. Schumacher 40, 5. Coulthard 34, 6. Räikkönen 20, 7. Button 11, 8. Heidfeld 7, 9. Fisichella 7, 10. Trulli 4, 11. Massa 4, 12. Villeneuve 3, 13. Irvine 3, 14. Panis, Webber, Salo, Frentzen po 2.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 157 - titul, 2. BMW-Williams 80, 3. McLaren 54, 4. Renault 15, 5. Sauber 11, 6. Jordan 7, 7. BAR 5, 8. Jaguar 3, 9. Minardi, Toyota, Arrows 2.

Skryť Vypnúť reklamu

Nasledujúca VC Belgicka sa ide v nedeľu 1. septembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 540
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 721
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 538
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 394
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 951
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 784
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 430
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 394
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 321
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N