SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Mercedes C

Limuzína triedy C začala písať svoju históriu v roku 1993. Na trh vstúpila sebavedomo a bez typických „detských chorôb“ nových modelov. Solídnosť a spoľahlivosť, ktoré dostala do vienka už počas deviatich rokov výroby stihol preveriť čas

. Druhý majiteľ môže byť rovnako pokojný ako pôvodný – je zhodný verdikt výsledkov štatistiky poruchovosti ADAC a výsledkov technických kontrol Dekra. Tri roky po prvej limuzíne C 36 AMG uviedol Mercedes na trh aj kombi verziu pod označením T-Modell. V roku 1997 absolvovalo „céčko“ ľahší facelift. Decentná karoséria sa podrobila menšej retuši a vo vnútri pribudli nové prvky pasívnej bezpečnosti.  O dva roky neskôr výrobca posilnil aj aktívnu bezpečnosť. Od augusta 1999 majú všetky modely v sériovej výbave ESP. Modelovú zmenu limuzíny načasoval výrobca na jún 2000, pre T-Modell to bol marec 2001. Následkom oboch bol priaznivejší vývoj cien starších ojazdených verzií. U týchto treba rátať s chúlostivým radením, problémami s tesnením pod hlavou valcov a pri najstarších aj únikom oleja z motora a prevodovky. O pohon sa starajú štvorvalcové, pri vyšších otáčkach menej kultivované motory, alebo moderné šesťvalce zoradené do V. Na pohodlí pasažierov sa rovnakou mierou podieľajú komfortné sedadlá a dostatok priestoru. Mnohí určite ocenia nízku hladinu hluku vo vnútri karosérie. Vysokú úroveň má kvalitné dielenské spracovanie, ktoré je zárukou dlhej životnosti. Vyzdvihnúť treba bezpečné jazdné vlastnosti a spoľahlivosť.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
osadenie dverí, slabší účinok ručnej brzdy, poruchová klimatizácia

+
dostatok priestoru
kvalitná karoséria
pohodlné sedadlá
komfortné pruženie
bezpečné jazdné vlastnosti
dobre dimenzované brzdy
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalitné dielenské spracovanie

-
výhľad z karosérie
málo prepracované detaily interiéru

Odporúčané druhy motorov
C 180 s výkonom 122 k. Prepracovaný základný motor. Spotreba 9 l/100 km.
C 280 s výkonom 197 k. Silný a temperamentný šesťvalec s harmonickou automatickou prevodovkou. Spotreba 11 l/100 km.
C 220 CDI s výkonom 125 k. Veľmi kultivovaný a silný turbodiesel s priamym vstrekovaním. Spotreba 8 l/100 km.
C 250 TD s výkonom 150 k. Zo staršej generácie turbodieselov najlepšia voľba (okrem spotreby). Spotreba 9 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu


Ceny
R. v. 2001 - 928 100,- Sk
R. v  2000 - 714 600,- Sk
R. v. 1999 - 561 900,- Sk
R. v. 1998 - 473 400,- Sk
R. v. 1997 - 404 800,- Sk
R. v. 1996 - 329 100,- Sk
R. v. 1995 - 280 600,- Sk
R. v. 1994 - 242 600,- Sk
R. v. 1993 - 207 100,- Sk

Uvedené ceny platia pre základný model Mercedes C 280 s výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 377
  2. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 621
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 507
  4. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 459
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 406
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 048
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 760
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 668
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 033
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 659
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenský lekár je priamo na EURO 2020.


Michal Šášky a 2 ďalší 4 h
Spolumajiteľ spoločnosti Compass Slovakia Zoltán Berghauer

Rozširujú výrobu aj na Slovensku.


11. jún
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 439 obetí.


a 3 ďalší 12 h
Francis Fukuyama.

Rozhovor s politológom Fukuyamom.


10. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún