SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Mercedes C

Limuzína triedy C začala písať svoju históriu v roku 1993. Na trh vstúpila sebavedomo a bez typických „detských chorôb“ nových modelov. Solídnosť a spoľahlivosť, ktoré dostala do vienka už počas deviatich rokov výroby stihol preveriť čas

. Druhý majiteľ môže byť rovnako pokojný ako pôvodný – je zhodný verdikt výsledkov štatistiky poruchovosti ADAC a výsledkov technických kontrol Dekra. Tri roky po prvej limuzíne C 36 AMG uviedol Mercedes na trh aj kombi verziu pod označením T-Modell. V roku 1997 absolvovalo „céčko“ ľahší facelift. Decentná karoséria sa podrobila menšej retuši a vo vnútri pribudli nové prvky pasívnej bezpečnosti.  O dva roky neskôr výrobca posilnil aj aktívnu bezpečnosť. Od augusta 1999 majú všetky modely v sériovej výbave ESP. Modelovú zmenu limuzíny načasoval výrobca na jún 2000, pre T-Modell to bol marec 2001. Následkom oboch bol priaznivejší vývoj cien starších ojazdených verzií. U týchto treba rátať s chúlostivým radením, problémami s tesnením pod hlavou valcov a pri najstarších aj únikom oleja z motora a prevodovky. O pohon sa starajú štvorvalcové, pri vyšších otáčkach menej kultivované motory, alebo moderné šesťvalce zoradené do V. Na pohodlí pasažierov sa rovnakou mierou podieľajú komfortné sedadlá a dostatok priestoru. Mnohí určite ocenia nízku hladinu hluku vo vnútri karosérie. Vysokú úroveň má kvalitné dielenské spracovanie, ktoré je zárukou dlhej životnosti. Vyzdvihnúť treba bezpečné jazdné vlastnosti a spoľahlivosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
osadenie dverí, slabší účinok ručnej brzdy, poruchová klimatizácia

+
dostatok priestoru
kvalitná karoséria
pohodlné sedadlá
komfortné pruženie
bezpečné jazdné vlastnosti
dobre dimenzované brzdy
vysoká pasívna bezpečnosť
kvalitné dielenské spracovanie

-
výhľad z karosérie
málo prepracované detaily interiéru

Odporúčané druhy motorov
C 180 s výkonom 122 k. Prepracovaný základný motor. Spotreba 9 l/100 km.
C 280 s výkonom 197 k. Silný a temperamentný šesťvalec s harmonickou automatickou prevodovkou. Spotreba 11 l/100 km.
C 220 CDI s výkonom 125 k. Veľmi kultivovaný a silný turbodiesel s priamym vstrekovaním. Spotreba 8 l/100 km.
C 250 TD s výkonom 150 k. Zo staršej generácie turbodieselov najlepšia voľba (okrem spotreby). Spotreba 9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu


Ceny
R. v. 2001 - 928 100,- Sk
R. v  2000 - 714 600,- Sk
R. v. 1999 - 561 900,- Sk
R. v. 1998 - 473 400,- Sk
R. v. 1997 - 404 800,- Sk
R. v. 1996 - 329 100,- Sk
R. v. 1995 - 280 600,- Sk
R. v. 1994 - 242 600,- Sk
R. v. 1993 - 207 100,- Sk

Uvedené ceny platia pre základný model Mercedes C 280 s výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 374
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 789
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 323
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 610
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 650
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 799
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 406
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 967
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  2. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  3. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  4. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  6. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  7. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  8. Věra Tepličková: Na Bôriku zasa nič alebo Kto to dlhšie vydrží: Sulík alebo Matovič?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 570
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 110
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 347
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 903
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 797
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 8 081
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 646
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 362
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu