Trojka je už nejaký ten mesiac v predaji, mnohí zákazníci však čakali na praktickejšie kombi. Dizajnom neprekvapilo, vďaka väčším rozmerom auta narástol aj batožinový priestor.
BRATISLAVA. Nová generácia trojkového bavoráka prichádza v druhej karosárskej verzii. Kombík má len o 15 litrov väčší základný objem batožinového priestoru než sedan. Boduje však lepšou prístupnosťou.
Agresívny výraz predných svetlometov i typická maska chladiča s „ľadvinkami“ podľa očakávania zostali. Zadné partie BMW radu 3 Touring pripomínajú o triedu väčšiu Päťku. Charakteristickým znakom sú koncové svetlá v tvare písmena L. Hoci cieľom dizajnérov bolo najmä postaviť športové kombi strednej triedy, tentokrát neopomenuli ani praktickosť.
Priblížil sa k päťstovke
495 litrov - toľko nákladu sa zmestí do kufra nového kombi. A hoci nejde o žiadnu výnimočnú hodnotu, BMW ňou prekonalo svojich dvoch konkurentov z prémiovej časti strednej triedy. Do Audi A4 Avant a Mercedesu-Benz triedy C kombi sa zmestí menej.
Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a prvé oficiálne obrázky naznačujú, že po sklopení vytvoria takmer rovnú plochu s dnom kufra. Jeho kapacita vtedy dosiahne 1500 litrov.
Viac miesta do kabíny i kufra priniesol medzigeneračný nárast rozmerov auta. BMW 3 Touring F31 má v porovnaní s predchodcom o 50 mm dlhší rázvor osí kolies (2810 mm) a o významných 97 mm narástla celková dĺžka vozidla (4624 mm). Väčší je aj rozchod kolies, vpredu i vzadu.
Zatiaľ len tri verzie
Začiatok predajov novinky je naplánovaný na leto tohto roka, pričom k dispozícii budú zatiaľ len tri motorizácie. Verzia 320d má pod kapotou vznetový dvojliter (135 kW/184 k), 330d trojlitrový šesťvalec spaľujúci naftu (190 kW/250 k) a 328i prepĺňaný zážihový dvojliter (180 kW/245 k).
Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou
prevodovkou. Len naftový šesťvalec má automat sériovo. Do konca roka prídu aj slabšie vznetové varianty. Benzínový šesťvalec a pohon všetkých kolies xDrive očakávajme až na budúci rok.