BEŇUŠ. Range Rover Evoque nie je vôbec lacné auto a napriek tomu továreň nestíha vyrábať. Pri prvom teste naftovej verzie nám prekážal motor a jeho ospalé reakcie. Naftový štvorvalec nedokázal kráčať v rytme auta, ktoré boduje podvozkom a kokpitom šoféra. Preto sme zmenili druh paliva aj typ motora.
Vydrží veľa
Benzínová verzia Si4 sa správala uplne inak. Charizmatický motor má famózny zvuk a dokáže dobehnúť aj to, čo prevodovka stratí. Jeho jedinou neresťou je vyššia spotreba, ale aj v tom kráča s márnotratným duchom auta. Evoque je sympatický práve tým, že hoci vyzerá ako módna kabelka, je odolný ako horolezecká výstroj pri výstupe na K2.
Stojí veľa
Preverili sme ho vtedy, kedy nočné teploty lízali tridsiatku pod nulou a všade bolo veľa snehu. Ostatné konkurenčné autá zabojujú oproti Range Roveru cenou a raciom, ale to je to posledné, čím ho zdolajú. Jazda s márnotratným synom stála za to aj v stúpaní vhodnom skôr pre skialpinistov.
Napriek stratenému záznamu z jednej kamery sme sa rozhodli vytiahnuť materiál zo šuflíka a predsa postrihať spomienku na tohtoročnú zimu.
Autor: rch