Rely škola v liahni majstrov pomáha

Každý kto za volantom na chvíľu uverí sám v seba, by mal navštíviť fínske zasnežené cesty a v rely škole spoznať, koľko toho ešte nevie. Pozrite si video ako vyučujú fínski majstri volantu.

Jani Paasonen teraz vyčuje nováčikov. Má pätnásťročné skúsenosti s raly a päť rokov jazdil majstrovstvá sveta WRC.(Zdroj: Martin Kerekeš)

BRATISLAVA. Krajina tisícich jazier je liahňou Majstrov sveta takmer všetkých motoristických disciplín a najmä rely. Väčšina špičkových jazdcov, ktorí jazdili v továrenských tímoch Majstrovstiev sveta WRC, teraz odovzdáva svoje skúsenosti ďalej.

Niekoľko pretekárov zo Slovenska absolvovalo slávnu rely školu DriveX Janiho Paasonena, ktorý roky pôsobil v továrenskom tíme Škoda ako jazdecká jednotka.

Teraz ukazuje mladým začínajúcim pretekárom ako jazdiť na snehu, kde brzdiť a kedy sa oplatí radšej šmyku vyhnúť. Keď žiaci majú pocit, že sa niečo naučili vymenia si úlohy s Paasonenom a idú na miesto spolujazdca.

Možno si viete predstaviť to mravenčenie v bruchu, keď profesionál letí lesom medzi snehovými mantinelmi a auto pripravuje do šmyku už vtedy, keď zákrutu ešte poriadne nevidíte.

Asi najkrajší je však pocit úľavy, keď včas zabrzdí a nájazd do zákruty ani trochu nepreženie. Je nezabudnuteľné bývať v zariadení, v ktorom sa ženil Kimi Raikkonen, ale ešte väčší zážitok je naučiť sa ovládať auto. "Ak to necítiš tak riskuješ", upozorňuje Jani Paasonen.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.