Líbya sa priblížila k predvojnovej produkcii ropy rýchlejšie, než sa čakalo

Produkcia ropy v Líbyi sa vracia do pôvodného stavu rýchlejšie, než sa čakalo, no zhoršujúca sa bezpečnostná situácia odďaľuje prílev potrebných zahraničných investícií a príchod odborníkov.

TRIPOLIS. To by v blízkej budúcnosti mohlo oživujúcu sa produkciu opätovne skomplikovať.

Krajina s najväčšími ropnými rezervami na africkom kontinente sa už priblížila k predvojnovej produkcii na úrovni 1,6 milióna barelov denne (1 barel = 159 litrov). To je podstatne rýchlejšie tempo rastu produkcie, než sa pôvodne predpokladalo po takmer úplnom zastavení ťažby po minuloročnom povstaní proti vláde Muammara Kaddáfího.

Situáciu ale začína komplikovať neschopnosť nového vedenia zaviesť v krajine poriadok. Ministerstvo ropného priemyslu poukazuje najmä na incidenty, ktoré sa udiali v posledných týždňoch.

"Bezpečnosť je nevyhnutná a dúfame, že sa v najbližšom čase situácia zlepší," povedal štátny tajomník ministerstva ropného priemyslu Omar Šakmak s tým, že útoky Líbyjčanov, ktorí sú nespokojní s vývojom v krajine, na infraštruktúru poškodzujú nielen zahraničné, ale aj domáce spoločnosti.

Domáca firma Agoco musela napríklad po útokoch protestujúcich Líbyjčanov, ktorí žiadali väčšiu transparentnosť pri nakladaní so štátnym majetkom a nové pracovné miesta, znížiť produkciu o 30.000 barelov denne. Firma sa pritom podieľa na celkovej produkcii ropy 25 %. Komplikácie zvyšujú aj zamestnanci bezpečnostných služieb strážiaci ropné zariadenia, ktorí sa často násilím domáhajú vyšších platov.

Rakúska spoločnosť OMV varovala, že ak sa bezpečnostná situácia nezlepší, bude mať problém dostať vlastnú produkciu na predvojnovú úroveň. Nestabilita odrádza aj ďalšie zahraničné firmy, takže zahraniční zamestnanci sa vracajú do Líbye zatiaľ v menšom počte. Podľa banky Barclays by tak produkcia ropy v Líbyi mohla dlhodobo stagnovať na úrovni tesne pod predvojnovým objemom a navyše, neskôr začať klesať.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.