SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Najrýchlejšie Mini v histórii pokorilo Zelené peklo

Aj Mini sa môže pochváliť dobrým časom na severnej slučke Nurburgringu. Limitovaná séria John Cooper Works GP zvládla náročný okruh za 8 minút a 23 sekúnd. Výrobca tají čo spôsobilo takmer 20 sekundové zlepšenie.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Mini o svojej limitovanej sérii, ktorá sa vyrobí v počte len 2000 kusov, hovorí ako najrýchlejšom sériovom Mini celej histórie značky.

Svedčí o tom o 19 sekúnd rýchlejší čas na nemeckom okruhu Nurburgring, ktorý sa stal meradlom pre schopnosti športových automobilov. Dosiahnuté časy sú vždy známkou pre motor, podvozok aj jazdca.

Porazilo aj silnejších

Auto, ktoré chce na „severnej slučke Zeleného pekla“ uspieť, musí dosiahnuť čas lepší ako konkurenti. Vlani sa rekordným časom (8m 08s) pre sériové autá s poháňanou prednou nápravou blysol Megane R.S. limitovanej série Trophy.

Rýchlosť Mini, teda malého auta rozmermi ale veľkého výkonmi, dokumentuje fakt, že rovnaký čas ako Mini JWC GP dosiahol Aston Martin DB7 GT alebo Volkswagen Golf R. Mini predbehlo tiež Ford Focus R.S. z roku 2009.

Kit ostáva v tajnosti

Mini prezradilo to, čo všetci vieme, že pod prednou kapotou je prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a s litrovým výkonom 100 kW.

Po prepočte má motor výkon okolo 217 koní, ktoré o málo prevyšujú sériových 211 koní. Podľa fotografií vidieť, že po úprave má Mini JCW GP nižšiu svetlosť podvozka a menšie medzery medzi kolesami a podblatníkmi.

Hlavným zlepšením oproti minulej verzii súpravy GP je prepracovaná aerodynamika pre lepšiu stabilitu auta vo vysokej rýchlosti. Asi najvýraznejší je zadný difúzor pod nárazníkom.


Pozrite si porovnávací test verzie Mini John Cooper Works a Renaultom Clio R.S. ktorý sme po premiére oboch áut urobili na Slovensku.


Na Nurburgringu sme tiež otestovali Megane R.S., Clio R.S.. Ani sa nám nezdá že je to už toľko rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 364
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 918
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 361
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 810
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 944
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 392
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 23 h
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


24 h
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  2. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  3. Tupou Ceruzou: Do NATO
  4. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  5. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  6. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  7. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 238
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 944
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 911
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 884
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 676
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 869
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 729
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 480
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu