BRATISLAVA. Mini o svojej limitovanej sérii, ktorá sa vyrobí v počte len 2000 kusov, hovorí ako najrýchlejšom sériovom Mini celej histórie značky.
Svedčí o tom o 19 sekúnd rýchlejší čas na nemeckom okruhu Nurburgring, ktorý sa stal meradlom pre schopnosti športových automobilov. Dosiahnuté časy sú vždy známkou pre motor, podvozok aj jazdca.
Porazilo aj silnejších
Auto, ktoré chce na „severnej slučke Zeleného pekla“ uspieť, musí dosiahnuť čas lepší ako konkurenti. Vlani sa rekordným časom (8m 08s) pre sériové autá s poháňanou prednou nápravou blysol Megane R.S. limitovanej série Trophy.
Rýchlosť Mini, teda malého auta rozmermi ale veľkého výkonmi, dokumentuje fakt, že rovnaký čas ako Mini JWC GP dosiahol Aston Martin DB7 GT alebo Volkswagen Golf R. Mini predbehlo tiež Ford Focus R.S. z roku 2009.
Kit ostáva v tajnosti
Mini prezradilo to, čo všetci vieme, že pod prednou kapotou je prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a s litrovým výkonom 100 kW.
Po prepočte má motor výkon okolo 217 koní, ktoré o málo prevyšujú sériových 211 koní. Podľa fotografií vidieť, že po úprave má Mini JCW GP nižšiu svetlosť podvozka a menšie medzery medzi kolesami a podblatníkmi.
Hlavným zlepšením oproti minulej verzii súpravy GP je prepracovaná aerodynamika pre lepšiu stabilitu auta vo vysokej rýchlosti. Asi najvýraznejší je zadný difúzor pod nárazníkom.
Pozrite si porovnávací test verzie Mini John Cooper Works a Renaultom Clio R.S. ktorý sme po premiére oboch áut urobili na Slovensku.
Na Nurburgringu sme tiež otestovali Megane R.S., Clio R.S.. Ani sa nám nezdá že je to už toľko rokov.
Autor: rch, Mini