SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Za 10 rokov opustilo Volkswagen Slovakia 618 479 automobilov

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ...

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ktorá si v týchto dňoch pripomína 10. výročie svojej histórie. Tá sa začala 30. mája 1991 podpisom zmluvy medzi koncernom Volkswagen (VW) AG, vládou SR a Bratislavskými automobilovými závodmi (BAZ), a. s., Bratislava.

Na dnešnej tlačovej konferencii, ktorá sa uskutočnila pri príležitosti jubilea spoločnosti, sa okrem troch najvyšších štátnych predstaviteľov - prezidenta SR Rudolfa Schustera, predsedu vlády Mikuláša Dzurindu a predsedu NR SR Jozefa Migaša, zúčastnili aj členovia predstavenstva koncernu VW Ferdinand Piech a Folker Weissgerber. Slovenskí štátni predstavitelia ocenili prínos tohto najväčšieho slovenského exportéra nielen pri tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP), ale aj pracovných príležitostí. Podľa slov zástupcov koncernu VW AG realizoval na Slovensku za 10 rokov prostredníctvom VW Slovakia investície v hodnote 1,3 miliardy DEM.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Člen predstavenstva a hovorca VW Slovakia Jozef Uhrík povedal, že za súčasnú pozíciu VW ako dlhoročného najväčšieho slovenského exportéra spoločnosť vďačí predovšetkým vláde SR a materskému koncernu. Ten prostredníctvom predsedu jeho predstavenstva F. Piecha oznámil záujem rozvoja výrobných kapacít v dcérskych závodoch VW AG vo východnej a strednej Európe až do roku 2005. Ich počet v tejto časti kontinentu je v súčasnosti 10.

V prípravnej etape vývoja spoločnosti, ktorá sa datuje od roku 1991 do roku 1995, sa výrobný proces, zameraný na montáž vozidiel, postupne rozšíril o zváranie a lakovanie karosérií. V roku 1994 pribudla do výroby i produkcia prevodoviek a v roku 1995 výroba komponentov pre prevodovky. Ako uviedol J. Uhrík, nasledujúcich päť rokov predstavovalo fázu investičnú, ktorá smerovala do rozšírenia vlastných karosárenských a lakovníckych kapacít. Rokom 2001 vstupuje VW do stabilizačnej fázy, v ktorej sa bude realizovať druhá etapa výstavby závodu v Martine. Súčasťou zámeru VW je aj výstavba priemyselného parku v katastri obce Lozorno, ktorý by mal priniesť výrobné kapacity pre 8 až 12 subdodávateľských firiem. Ako hlavný investor tu bude figurovať americká investičná spoločnosť AIG.

SkryťVypnúť reklamu

Počas 10 rokov existencie vyrobila spoločnosť VW 1 998 848 prevodoviek a 41 843 000 kusov komponentov pre prevodovky. Výroba komponentov by sa mala postupne premiestniť do závodu v Martine, ktorého prevádzku otvoril VW vlani. Spomedzi automobilov, ktorých sa za 10 rokov finalizovalo takmer 620 000, tvoria súčasný výrobný program typy VW Golf, Golf 4Motion, Golf Variant 4Motion, Bora 4Motion, Bora Variant 4Motion, Polo GP a ich deriváty. V budúcnosti by mal byť v spolupráci s automobilkou Porsche rozšírený o terénny model vozidla Colorado. Ako uviedol F. Piech, kým v súčasnosti kapacita bratislavského závodu predstavuje 600 automobilov denne, po zavedení sériovej výroby Colorada by sa mala zvýšiť na 1 000.

V súčasnosti VW vo svojich závodoch v Bratislave a Martine zamestnáva približne 7 300 pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu

* sch bam gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 386
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 355
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 141
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 004
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 258
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 663
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 592
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 502
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prvou hrou súboru bol Judenrein, ktorý odohrali priamo v uliciach Námestova.

Nezávislé divadlo dNO otvára kontroverzné témy z histórie Oravy.


22. nov

Ukrajina robí pre našu slobodu veľkú prácu.


a 1 ďalší 19 h
Jindřich Šídlo, komentátor SeznamZpravy.cz.

Možno Čechov definitívne presvedčí, keď budú potrebovať euro v Chorvátsku.


24. nov
Muž s bandaskou vody na invalidnom vozíku v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 412
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 389
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 292
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 031
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 895
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu