Za 10 rokov opustilo Volkswagen Slovakia 618 479 automobilov

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ...

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ktorá si v týchto dňoch pripomína 10. výročie svojej histórie. Tá sa začala 30. mája 1991 podpisom zmluvy medzi koncernom Volkswagen (VW) AG, vládou SR a Bratislavskými automobilovými závodmi (BAZ), a. s., Bratislava.

Na dnešnej tlačovej konferencii, ktorá sa uskutočnila pri príležitosti jubilea spoločnosti, sa okrem troch najvyšších štátnych predstaviteľov - prezidenta SR Rudolfa Schustera, predsedu vlády Mikuláša Dzurindu a predsedu NR SR Jozefa Migaša, zúčastnili aj členovia predstavenstva koncernu VW Ferdinand Piech a Folker Weissgerber. Slovenskí štátni predstavitelia ocenili prínos tohto najväčšieho slovenského exportéra nielen pri tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP), ale aj pracovných príležitostí. Podľa slov zástupcov koncernu VW AG realizoval na Slovensku za 10 rokov prostredníctvom VW Slovakia investície v hodnote 1,3 miliardy DEM.

Člen predstavenstva a hovorca VW Slovakia Jozef Uhrík povedal, že za súčasnú pozíciu VW ako dlhoročného najväčšieho slovenského exportéra spoločnosť vďačí predovšetkým vláde SR a materskému koncernu. Ten prostredníctvom predsedu jeho predstavenstva F. Piecha oznámil záujem rozvoja výrobných kapacít v dcérskych závodoch VW AG vo východnej a strednej Európe až do roku 2005. Ich počet v tejto časti kontinentu je v súčasnosti 10.

V prípravnej etape vývoja spoločnosti, ktorá sa datuje od roku 1991 do roku 1995, sa výrobný proces, zameraný na montáž vozidiel, postupne rozšíril o zváranie a lakovanie karosérií. V roku 1994 pribudla do výroby i produkcia prevodoviek a v roku 1995 výroba komponentov pre prevodovky. Ako uviedol J. Uhrík, nasledujúcich päť rokov predstavovalo fázu investičnú, ktorá smerovala do rozšírenia vlastných karosárenských a lakovníckych kapacít. Rokom 2001 vstupuje VW do stabilizačnej fázy, v ktorej sa bude realizovať druhá etapa výstavby závodu v Martine. Súčasťou zámeru VW je aj výstavba priemyselného parku v katastri obce Lozorno, ktorý by mal priniesť výrobné kapacity pre 8 až 12 subdodávateľských firiem. Ako hlavný investor tu bude figurovať americká investičná spoločnosť AIG.

Počas 10 rokov existencie vyrobila spoločnosť VW 1 998 848 prevodoviek a 41 843 000 kusov komponentov pre prevodovky. Výroba komponentov by sa mala postupne premiestniť do závodu v Martine, ktorého prevádzku otvoril VW vlani. Spomedzi automobilov, ktorých sa za 10 rokov finalizovalo takmer 620 000, tvoria súčasný výrobný program typy VW Golf, Golf 4Motion, Golf Variant 4Motion, Bora 4Motion, Bora Variant 4Motion, Polo GP a ich deriváty. V budúcnosti by mal byť v spolupráci s automobilkou Porsche rozšírený o terénny model vozidla Colorado. Ako uviedol F. Piech, kým v súčasnosti kapacita bratislavského závodu predstavuje 600 automobilov denne, po zavedení sériovej výroby Colorada by sa mala zvýšiť na 1 000.

V súčasnosti VW vo svojich závodoch v Bratislave a Martine zamestnáva približne 7 300 pracovníkov.

* sch bam gl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.