Za 10 rokov opustilo Volkswagen Slovakia 618 479 automobilov

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ...

Bratislava 11.júna (TASR) - Presne 618 479 automobilov opustilo od vzniku firmy k 31. máju tohto roka brány Volkswagenu Slovakia, a. s., Bratislava, ktorá si v týchto dňoch pripomína 10. výročie svojej histórie. Tá sa začala 30. mája 1991 podpisom zmluvy medzi koncernom Volkswagen (VW) AG, vládou SR a Bratislavskými automobilovými závodmi (BAZ), a. s., Bratislava.

Na dnešnej tlačovej konferencii, ktorá sa uskutočnila pri príležitosti jubilea spoločnosti, sa okrem troch najvyšších štátnych predstaviteľov - prezidenta SR Rudolfa Schustera, predsedu vlády Mikuláša Dzurindu a predsedu NR SR Jozefa Migaša, zúčastnili aj členovia predstavenstva koncernu VW Ferdinand Piech a Folker Weissgerber. Slovenskí štátni predstavitelia ocenili prínos tohto najväčšieho slovenského exportéra nielen pri tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP), ale aj pracovných príležitostí. Podľa slov zástupcov koncernu VW AG realizoval na Slovensku za 10 rokov prostredníctvom VW Slovakia investície v hodnote 1,3 miliardy DEM.

Člen predstavenstva a hovorca VW Slovakia Jozef Uhrík povedal, že za súčasnú pozíciu VW ako dlhoročného najväčšieho slovenského exportéra spoločnosť vďačí predovšetkým vláde SR a materskému koncernu. Ten prostredníctvom predsedu jeho predstavenstva F. Piecha oznámil záujem rozvoja výrobných kapacít v dcérskych závodoch VW AG vo východnej a strednej Európe až do roku 2005. Ich počet v tejto časti kontinentu je v súčasnosti 10.

V prípravnej etape vývoja spoločnosti, ktorá sa datuje od roku 1991 do roku 1995, sa výrobný proces, zameraný na montáž vozidiel, postupne rozšíril o zváranie a lakovanie karosérií. V roku 1994 pribudla do výroby i produkcia prevodoviek a v roku 1995 výroba komponentov pre prevodovky. Ako uviedol J. Uhrík, nasledujúcich päť rokov predstavovalo fázu investičnú, ktorá smerovala do rozšírenia vlastných karosárenských a lakovníckych kapacít. Rokom 2001 vstupuje VW do stabilizačnej fázy, v ktorej sa bude realizovať druhá etapa výstavby závodu v Martine. Súčasťou zámeru VW je aj výstavba priemyselného parku v katastri obce Lozorno, ktorý by mal priniesť výrobné kapacity pre 8 až 12 subdodávateľských firiem. Ako hlavný investor tu bude figurovať americká investičná spoločnosť AIG.

Počas 10 rokov existencie vyrobila spoločnosť VW 1 998 848 prevodoviek a 41 843 000 kusov komponentov pre prevodovky. Výroba komponentov by sa mala postupne premiestniť do závodu v Martine, ktorého prevádzku otvoril VW vlani. Spomedzi automobilov, ktorých sa za 10 rokov finalizovalo takmer 620 000, tvoria súčasný výrobný program typy VW Golf, Golf 4Motion, Golf Variant 4Motion, Bora 4Motion, Bora Variant 4Motion, Polo GP a ich deriváty. V budúcnosti by mal byť v spolupráci s automobilkou Porsche rozšírený o terénny model vozidla Colorado. Ako uviedol F. Piech, kým v súčasnosti kapacita bratislavského závodu predstavuje 600 automobilov denne, po zavedení sériovej výroby Colorada by sa mala zvýšiť na 1 000.

V súčasnosti VW vo svojich závodoch v Bratislave a Martine zamestnáva približne 7 300 pracovníkov.

* sch bam gl

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 410
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 145
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 233
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 573
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 283
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 869
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 910
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 598
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 753
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 333

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.