Opel prekopal malý turbomotor, aby znížil spotrebu

Priame vstrekovanie má preplňovanému motoru 1,6 SIDI zaistiť hlavne nižšiu spotrebu a rýchlejšiu odozvu na akcelerátor.

Nový štvorvalec s krútiacim momentom 300 Nm bude patriť medzi najväčších silákov vo svojej objemovej triede.(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Koncom tohto roka začne závod v maďarskom meste Szentgotthard vyrábať prepracovaný turbomotor s objemom 1,6 litra s výkonom 147 kW (200k) a krútiacim momentom 300 Nm.

Papierovo lákavé hodnoty patria štvorvalcu s označením SIDI (spark ignition direct injection), ktorý bude mať, ako z názvu vyplýva priamy vstrek paliva. Nové technické riešenie vstrekovania a zapaľovania paliva má priniesť rýchlejšiu odozvu motora a hlavne o 13 percent nižšiu spotrebu paliva.

Krútiaci moment vrcholí už pri 1700 otáčkach a výkon dvesto koní kulminuje pri 4700 otáčkach. Výrobca sa však sústredil na čo najvyšší krútiaci moment a jeho priebeh, aby motor poskytol dobrý ťah už v nízkych otáčkach.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 684
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 935
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 825
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.