SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Mitsubishi pôjde do nebies s elektromobilom

Svetoznáme preteky do vrchu Pikes Peak sú často označované za preteky k nebesám, pretože cieľ je takmer v trojtisícovej výške a neraz zahalený v mrakoch.

Prototyp i-MiEV Evolution má tri motory, výkon 240 kW a pohon oboch náprav. Jeho cieľom je vyjsť do cieľa v nebesiach na jedno nabitie batérií a čo najrýchlejšie. V absolútnom hodnotení však nemožno čakať najrýchlejší čas, pretože automobily s benzínovýmiPrototyp i-MiEV Evolution má tri motory, výkon 240 kW a pohon oboch náprav. Jeho cieľom je vyjsť do cieľa v nebesiach na jedno nabitie batérií a čo najrýchlejšie. V absolútnom hodnotení však nemožno čakať najrýchlejší čas, pretože automobily s benzínovými (Zdroj: Mitsubishi)

Mitsubishi chce dvadsaťkilometrovú trať pokoriť s elektromobilmi.

BRATISLAVA. Mitsubishi si na propagáciu svojho elektromobilu zvolilo motoristický šport a konkrétne asi najznámejšie preteky do vrchu na Pikes Peak. Základným poslaním tímu a dvoch špeciálov je prekonať prevýšenie takmer 1500 metrov na trati dlhej 19,9 kilometra bez použitia spaľovacieho motora a čo najrýchlejšie.

Riedky vzduch neprekáža

Na asfaltovej aj šotolinovej trati so 156 zákrutami bude mať elektromobil jednu výhodu, pretože netreba riešiť problémy s riedkym vzduchom. Cieľ je totiž vo výške 2800 metrov nad morom a to je na výkone nepreplňovaných spaľovacích motorov cítiť. Súťažné autá Mitsubishi i-MiEV Evolution a i-MiEV budú poháňať len batérie a elektromotor.

Pri pohľade na špeciál i-MiEV Evolution je jasné, že nejde o sériový model, pretože malý elektromobil je extrémne rozšírený a upravený. Aj v jeho útrobách sa neskrýva jeden ale tri elektromotory, pričom každý má výkon 80 kW a celkový výkon sa pohybuje na úrovni 240 KW.

Jeden motor ženie prednú nápravu a ostatné dva zadné kolesá. Celkovo je špeciál postavený na trubkovom ráme širší od bežného modelu o vyše pol metra a vo výbave má obrovské prítlačné krídlo.

Nasadia tiež bežný elektromobil

Automobilka však chce ukázať aj potenciál sériového modelu, preto do pretekov nasadila aj vozidlo i-MiEV, ktoré poháňa sériový elektromotor s výkonom 49 kW. Auto dostalo akurát zmenený predný nárazník, bezpečnostný rám a prvky, ktoré vyžadujú predpisy.

Len mierne upravené auto bude pilotovať americká pretekárka na off-roadoch Beccy Gordon, ktorá sa okrem pretekania venuje propagácii motoršportu. Ak technici plne deaktivujú stabilizačný systém, možno bude vysoké i-MiEV v niektorých štrkových zákrutách mierne driftovať, lebo má pohon zadnej nápravy. Pretekársky špeciál Evolution bude pilotovať dvojnásobný víťaz rely Dakar Hiroshi Masuoka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 13 692
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 324
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 244
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 940
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 931
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 771
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 841
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Traja poslanci zo strany Život nehlasovali za Matovičovo odvolanie.

Po hlasovaní o Matovičovi tarabovcom prešli tri návrhy.


a 1 ďalší 7 h
Peter Tkačenko

Čo nevyšlo pri Matovičovi, mohlo by sa podariť s Hegerom.


10 h
Reťazec Nay dlhé roky kraľuje rebríčkom najväčších nepotravinových reťazcov u nás.

Na prvých miestach sú známe mená.


7 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


2 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


11 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Sama na samote
  2. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  3. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  4. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  5. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  6. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  7. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 713
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 296
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 343
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 052
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 952
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 765
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 981
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu