Mitsubishi chce dvadsaťkilometrovú trať pokoriť s elektromobilmi.
BRATISLAVA. Mitsubishi si na propagáciu svojho elektromobilu zvolilo motoristický šport a konkrétne asi najznámejšie preteky do vrchu na Pikes Peak. Základným poslaním tímu a dvoch špeciálov je prekonať prevýšenie takmer 1500 metrov na trati dlhej 19,9 kilometra bez použitia spaľovacieho motora a čo najrýchlejšie.
Riedky vzduch neprekáža
Na asfaltovej aj šotolinovej trati so 156 zákrutami bude mať elektromobil jednu výhodu, pretože netreba riešiť problémy s riedkym vzduchom. Cieľ je totiž vo výške 2800 metrov nad morom a to je na výkone nepreplňovaných spaľovacích motorov cítiť. Súťažné autá Mitsubishi i-MiEV Evolution a i-MiEV budú poháňať len batérie a elektromotor.
Pri pohľade na špeciál i-MiEV Evolution je jasné, že nejde o sériový model, pretože malý elektromobil je extrémne rozšírený a upravený. Aj v jeho útrobách sa neskrýva jeden ale tri elektromotory, pričom každý má výkon 80 kW a celkový výkon sa pohybuje na úrovni 240 KW.
Jeden motor ženie prednú nápravu a ostatné dva zadné kolesá. Celkovo je špeciál postavený na trubkovom ráme širší od bežného modelu o vyše pol metra a vo výbave má obrovské prítlačné krídlo.
Nasadia tiež bežný elektromobil
Automobilka však chce ukázať aj potenciál sériového modelu, preto do pretekov nasadila aj vozidlo i-MiEV, ktoré poháňa sériový elektromotor s výkonom 49 kW. Auto dostalo akurát zmenený predný nárazník, bezpečnostný rám a prvky, ktoré vyžadujú predpisy.
Len mierne upravené auto bude pilotovať americká pretekárka na off-roadoch Beccy Gordon, ktorá sa okrem pretekania venuje propagácii motoršportu. Ak technici plne deaktivujú stabilizačný systém, možno bude vysoké i-MiEV v niektorých štrkových zákrutách mierne driftovať, lebo má pohon zadnej nápravy. Pretekársky špeciál Evolution bude pilotovať dvojnásobný víťaz rely Dakar Hiroshi Masuoka.
Autor: rch