SME

Mitsubishi pôjde do nebies s elektromobilom

Svetoznáme preteky do vrchu Pikes Peak sú často označované za preteky k nebesám, pretože cieľ je takmer v trojtisícovej výške a neraz zahalený v mrakoch.

Prototyp i-MiEV Evolution má tri motory, výkon 240 kW a pohon oboch náprav. Jeho cieľom je vyjsť do cieľa v nebesiach na jedno nabitie batérií a čo najrýchlejšie. V absolútnom hodnotení však nemožno čakať najrýchlejší čas, pretože automobily s benzínovýmiPrototyp i-MiEV Evolution má tri motory, výkon 240 kW a pohon oboch náprav. Jeho cieľom je vyjsť do cieľa v nebesiach na jedno nabitie batérií a čo najrýchlejšie. V absolútnom hodnotení však nemožno čakať najrýchlejší čas, pretože automobily s benzínovými (Zdroj: Mitsubishi)

Mitsubishi chce dvadsaťkilometrovú trať pokoriť s elektromobilmi.

BRATISLAVA. Mitsubishi si na propagáciu svojho elektromobilu zvolilo motoristický šport a konkrétne asi najznámejšie preteky do vrchu na Pikes Peak. Základným poslaním tímu a dvoch špeciálov je prekonať prevýšenie takmer 1500 metrov na trati dlhej 19,9 kilometra bez použitia spaľovacieho motora a čo najrýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riedky vzduch neprekáža

Na asfaltovej aj šotolinovej trati so 156 zákrutami bude mať elektromobil jednu výhodu, pretože netreba riešiť problémy s riedkym vzduchom. Cieľ je totiž vo výške 2800 metrov nad morom a to je na výkone nepreplňovaných spaľovacích motorov cítiť. Súťažné autá Mitsubishi i-MiEV Evolution a i-MiEV budú poháňať len batérie a elektromotor.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade na špeciál i-MiEV Evolution je jasné, že nejde o sériový model, pretože malý elektromobil je extrémne rozšírený a upravený. Aj v jeho útrobách sa neskrýva jeden ale tri elektromotory, pričom každý má výkon 80 kW a celkový výkon sa pohybuje na úrovni 240 KW.

Jeden motor ženie prednú nápravu a ostatné dva zadné kolesá. Celkovo je špeciál postavený na trubkovom ráme širší od bežného modelu o vyše pol metra a vo výbave má obrovské prítlačné krídlo.

Nasadia tiež bežný elektromobil

Automobilka však chce ukázať aj potenciál sériového modelu, preto do pretekov nasadila aj vozidlo i-MiEV, ktoré poháňa sériový elektromotor s výkonom 49 kW. Auto dostalo akurát zmenený predný nárazník, bezpečnostný rám a prvky, ktoré vyžadujú predpisy.

SkryťVypnúť reklamu

Len mierne upravené auto bude pilotovať americká pretekárka na off-roadoch Beccy Gordon, ktorá sa okrem pretekania venuje propagácii motoršportu. Ak technici plne deaktivujú stabilizačný systém, možno bude vysoké i-MiEV v niektorých štrkových zákrutách mierne driftovať, lebo má pohon zadnej nápravy. Pretekársky špeciál Evolution bude pilotovať dvojnásobný víťaz rely Dakar Hiroshi Masuoka.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 903
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 286
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 236
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 035
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu