Problém s parkovaním pomôže vyriešiť zmena myslenia ľudí

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

BRATISLAVA. Ak ostane riešenie poddimenzovaných parkovacích plôch len na ramenách miest, tak sa dopredu neposunieme a nič sa nevyrieši, skonštatoval predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška po ukončení štvrtého kolokvia Asociácie v Púchove, na ktorom diskutovali o parkovaní na mestských sídliskách.

Ako povedal, kolokvium bolo o výmene skúseností. Na stretnutí malo zastúpenie trinásť miest, medzi nimi napríklad Bratislava, Komárno, Prešov, Liptovský Mikuláš či Žilina. Taška pripomenul štatistickú skutočnosť, že dnes na štvorčlennú rodinu pripadá 1,86 vozidla.

Príčiny nedostatku parkovacích miest

Taška skonštatoval, že skutočnosť poddimenzovaného stavu parkovacích miest k počtu bytov má viac dôvodov. Prvým z nich je fakt, že v 80-tych rokoch minulého storočia, keď sa začali stavať moderné sídliska, filozofiou štátu bolo, aby sa vystavalo 30 percent hromadných garáží, 30 percent podzemných garáží pod panelákmi a 40 percent mali byť povrchové parkovacie miesta.

S ľútosťou však poznamenal, že na tie hromadné neboli financie, podzemné sa nerealizovali napríklad zo statických dôvodov a vybudovalo sa len tých zostávajúcich 40 percent povrchových parkovacích miest.

V ďalšom rade je dôvodom šrotovné, ktoré podporilo kúpu áut, ale na druhej strane tak ubudlo ľudí využívajúcich mestskú hromadnú dopravu. Navyše, každý chce, ako pripomenul Taška, parkovať pred domom.

"Mestá dnes dotujú hromadnú dopravu, Slovenskú autobusovú dopravu, aby sa ľudia vrátili späť do autobusov. ... Mestá neboli stavané na takýto počet áut," pripomína Taška. Dodal, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende, tak "zahltíme" celé mestá autami.

Treba zmeniť myslenie ľudí?

Taška sa domnieva, že treba zmeniť aj samotné myslenie ľudí. "Ak si kúpim auto, tak by som sa mal spolupodieľať aj na tvorbe parkovacích miest," nazdáva sa.

Asociácia sa snaží, aby mestá vytvorili dlhodobé stratégie na riešenie tohto problému. Ako uviedol, mestá nemajú finančné prostriedky na výstavbu nových parkovacích miest, ale majú plochy, kde by sa stavať dalo. Preto sa nazdáva, že by mestá mohli ísť cestou verejnej súťaže, kde by sa o výstavbu postaral investor.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 534
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 841
  3. Od septembra opäť po starom 2 239
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 838
  5. Ako sme jazdili v socializme 1 695
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 585
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 260
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 198
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 169
  10. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 124

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mnohí členovia SNS chcú odísť z vlády, povedal Danko. Fico chystá tlačovku

Vláda nezasadla tak, ako to žiadal predseda SNS.

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

DOMOV

Košičanku pustili z letiska v Burgase po dvoch dňoch

Pas jej priviezla dobrovoľníčka, ktorá prípad zachytila v médiách.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.