Problém s parkovaním pomôže vyriešiť zmena myslenia ľudí

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

BRATISLAVA. Ak ostane riešenie poddimenzovaných parkovacích plôch len na ramenách miest, tak sa dopredu neposunieme a nič sa nevyrieši, skonštatoval predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška po ukončení štvrtého kolokvia Asociácie v Púchove, na ktorom diskutovali o parkovaní na mestských sídliskách.

Ako povedal, kolokvium bolo o výmene skúseností. Na stretnutí malo zastúpenie trinásť miest, medzi nimi napríklad Bratislava, Komárno, Prešov, Liptovský Mikuláš či Žilina. Taška pripomenul štatistickú skutočnosť, že dnes na štvorčlennú rodinu pripadá 1,86 vozidla.

Príčiny nedostatku parkovacích miest

Taška skonštatoval, že skutočnosť poddimenzovaného stavu parkovacích miest k počtu bytov má viac dôvodov. Prvým z nich je fakt, že v 80-tych rokoch minulého storočia, keď sa začali stavať moderné sídliska, filozofiou štátu bolo, aby sa vystavalo 30 percent hromadných garáží, 30 percent podzemných garáží pod panelákmi a 40 percent mali byť povrchové parkovacie miesta.

S ľútosťou však poznamenal, že na tie hromadné neboli financie, podzemné sa nerealizovali napríklad zo statických dôvodov a vybudovalo sa len tých zostávajúcich 40 percent povrchových parkovacích miest.

V ďalšom rade je dôvodom šrotovné, ktoré podporilo kúpu áut, ale na druhej strane tak ubudlo ľudí využívajúcich mestskú hromadnú dopravu. Navyše, každý chce, ako pripomenul Taška, parkovať pred domom.

"Mestá dnes dotujú hromadnú dopravu, Slovenskú autobusovú dopravu, aby sa ľudia vrátili späť do autobusov. ... Mestá neboli stavané na takýto počet áut," pripomína Taška. Dodal, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende, tak "zahltíme" celé mestá autami.

Treba zmeniť myslenie ľudí?

Taška sa domnieva, že treba zmeniť aj samotné myslenie ľudí. "Ak si kúpim auto, tak by som sa mal spolupodieľať aj na tvorbe parkovacích miest," nazdáva sa.

Asociácia sa snaží, aby mestá vytvorili dlhodobé stratégie na riešenie tohto problému. Ako uviedol, mestá nemajú finančné prostriedky na výstavbu nových parkovacích miest, ale majú plochy, kde by sa stavať dalo. Preto sa nazdáva, že by mestá mohli ísť cestou verejnej súťaže, kde by sa o výstavbu postaral investor.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Accessible Urban Living
  2. RPSP – A good intention ruined by execution
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Riešenia pre hnedú planétu
  6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 412
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 747
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 633
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 142
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 443
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 945
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 774
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 685
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 533
  10. Slováci triedia lepšie 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

DOMOV

Mužská neplodnosť? Ešte sme nedostali podnet, vraví Drucker

Počet a kvalita spermií môžu naďalej klesať.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.