Problém s parkovaním pomôže vyriešiť zmena myslenia ľudí

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

BRATISLAVA. Ak ostane riešenie poddimenzovaných parkovacích plôch len na ramenách miest, tak sa dopredu neposunieme a nič sa nevyrieši, skonštatoval predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška po ukončení štvrtého kolokvia Asociácie v Púchove, na ktorom diskutovali o parkovaní na mestských sídliskách.

Ako povedal, kolokvium bolo o výmene skúseností. Na stretnutí malo zastúpenie trinásť miest, medzi nimi napríklad Bratislava, Komárno, Prešov, Liptovský Mikuláš či Žilina. Taška pripomenul štatistickú skutočnosť, že dnes na štvorčlennú rodinu pripadá 1,86 vozidla.

Príčiny nedostatku parkovacích miest

Taška skonštatoval, že skutočnosť poddimenzovaného stavu parkovacích miest k počtu bytov má viac dôvodov. Prvým z nich je fakt, že v 80-tych rokoch minulého storočia, keď sa začali stavať moderné sídliska, filozofiou štátu bolo, aby sa vystavalo 30 percent hromadných garáží, 30 percent podzemných garáží pod panelákmi a 40 percent mali byť povrchové parkovacie miesta.

S ľútosťou však poznamenal, že na tie hromadné neboli financie, podzemné sa nerealizovali napríklad zo statických dôvodov a vybudovalo sa len tých zostávajúcich 40 percent povrchových parkovacích miest.

V ďalšom rade je dôvodom šrotovné, ktoré podporilo kúpu áut, ale na druhej strane tak ubudlo ľudí využívajúcich mestskú hromadnú dopravu. Navyše, každý chce, ako pripomenul Taška, parkovať pred domom.

"Mestá dnes dotujú hromadnú dopravu, Slovenskú autobusovú dopravu, aby sa ľudia vrátili späť do autobusov. ... Mestá neboli stavané na takýto počet áut," pripomína Taška. Dodal, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende, tak "zahltíme" celé mestá autami.

Treba zmeniť myslenie ľudí?

Taška sa domnieva, že treba zmeniť aj samotné myslenie ľudí. "Ak si kúpim auto, tak by som sa mal spolupodieľať aj na tvorbe parkovacích miest," nazdáva sa.

Asociácia sa snaží, aby mestá vytvorili dlhodobé stratégie na riešenie tohto problému. Ako uviedol, mestá nemajú finančné prostriedky na výstavbu nových parkovacích miest, ale majú plochy, kde by sa stavať dalo. Preto sa nazdáva, že by mestá mohli ísť cestou verejnej súťaže, kde by sa o výstavbu postaral investor.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 372
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 518
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 931
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 634
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 487
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 378
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 303
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 263
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 134

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.