Problém s parkovaním pomôže vyriešiť zmena myslenia ľudí

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška pripomenul, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende nárastu počtu áut, tak "zahltia" celé mestá.

BRATISLAVA. Ak ostane riešenie poddimenzovaných parkovacích plôch len na ramenách miest, tak sa dopredu neposunieme a nič sa nevyrieši, skonštatoval predseda Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) Milan Taška po ukončení štvrtého kolokvia Asociácie v Púchove, na ktorom diskutovali o parkovaní na mestských sídliskách.

Ako povedal, kolokvium bolo o výmene skúseností. Na stretnutí malo zastúpenie trinásť miest, medzi nimi napríklad Bratislava, Komárno, Prešov, Liptovský Mikuláš či Žilina. Taška pripomenul štatistickú skutočnosť, že dnes na štvorčlennú rodinu pripadá 1,86 vozidla.

Príčiny nedostatku parkovacích miest

Taška skonštatoval, že skutočnosť poddimenzovaného stavu parkovacích miest k počtu bytov má viac dôvodov. Prvým z nich je fakt, že v 80-tych rokoch minulého storočia, keď sa začali stavať moderné sídliska, filozofiou štátu bolo, aby sa vystavalo 30 percent hromadných garáží, 30 percent podzemných garáží pod panelákmi a 40 percent mali byť povrchové parkovacie miesta.

S ľútosťou však poznamenal, že na tie hromadné neboli financie, podzemné sa nerealizovali napríklad zo statických dôvodov a vybudovalo sa len tých zostávajúcich 40 percent povrchových parkovacích miest.

V ďalšom rade je dôvodom šrotovné, ktoré podporilo kúpu áut, ale na druhej strane tak ubudlo ľudí využívajúcich mestskú hromadnú dopravu. Navyše, každý chce, ako pripomenul Taška, parkovať pred domom.

"Mestá dnes dotujú hromadnú dopravu, Slovenskú autobusovú dopravu, aby sa ľudia vrátili späť do autobusov. ... Mestá neboli stavané na takýto počet áut," pripomína Taška. Dodal, že ak sa bude pokračovať v doterajšom trende, tak "zahltíme" celé mestá autami.

Treba zmeniť myslenie ľudí?

Taška sa domnieva, že treba zmeniť aj samotné myslenie ľudí. "Ak si kúpim auto, tak by som sa mal spolupodieľať aj na tvorbe parkovacích miest," nazdáva sa.

Asociácia sa snaží, aby mestá vytvorili dlhodobé stratégie na riešenie tohto problému. Ako uviedol, mestá nemajú finančné prostriedky na výstavbu nových parkovacích miest, ale majú plochy, kde by sa stavať dalo. Preto sa nazdáva, že by mestá mohli ísť cestou verejnej súťaže, kde by sa o výstavbu postaral investor.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop