Nové parkovanie narazilo

Nová parkovacia politika má odporcov v najväčších mestských častiach. Staré Mesto dokonca pochybuje, že mesto nový systém zavedie v tomto volebnom období.

Petržalka má problémy s parkovaním. Sľubuje stavbu parkovacích domov.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Problémy s parkovaním v Bratislave by mala už na budúci rok vyriešiť nová stratégia parkovacej politiky. Tá prinesie napríklad spoplatnenie druhého auta v domácnosti alebo zvýhodnenie rezidentov.

"Systém by mal byť navrhnutý tak, aby bol s drobnými odchýlkami vhodný pre všetky mestské časti," uviedol pre TASR predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta Jozef Uhler. Nie všetkým bratislavským samosprávam sa však nová parkovacia politika páči.

Staré Mesto: Realizácia je skoro nulová

Návrhy, ktoré prichádzajú z mesta, neberie starostka Starého Mesta Táňa Rosová veľmi vážne. Ich realizovateľnosť sa totiž podľa jej slov v tomto volebnom období blíži k nule.

"Mestské časti by sa museli vzdať svojich komunikácií tretej a štvrtej triedy, čo je presný opak toho, čo by sa malo udiať," pripomína s tým, že mesto by malo zveriť cesty prvej a druhej triedy mestským častiam. Zmeniť podľa nej treba napríklad aj legislatívu. "Všetok príjem z pokút by bol príjmom štátu, nie mesta ani mestských častí. Celé kúzlo a ekonomika parkovacej politiky je teda na vode," podotkla.

Princíp, ktorý má zvýhodniť rezidentov a ostatným umožniť parkovať za poplatok, už Staré Mesto uplatňuje pri svojej parkovacej politike.

"V tom sa teda zhodneme. Zhodneme sa aj v tom, že treba zmenšiť dopyt po parkovaní v prehustenom meste a zvýšiť motiváciu ľudí, aby využívali mestskú dopravu, cyklodopravu alebo kratšie trasy chodili pešo," dodala.

Petržalka tiež vlastný projekt

Bratislavská Petržalka si pripravuje svoj projekt parkovacej politiky. Chce dostať autá preč z chodníkov či trávy. Na výstavbu parkovacích domov už vytypovala asi 20 pozemkov, plánuje stanoviť podmienky regulácie a zaviesť rezidenčné parkovanie.

Myslí však na mesto. "Ak to bude trvať donekonečna, nebudeme čakať. Musíme konať aj preto, že Staré Mesto začalo konať. Bojíme sa, aby sa nám niektoré jeho kroky nepreniesli za Dunaj," podotkol starosta Vladimír Bajan.

Či bude nová parkovacia politika mesta prospešná, Petržalka ešte nevie posúdiť, keďže jej definitívna verzia sa stále tvorí. So zjednotením parkovania pre celé mesto súhlasí, musia sa však rešpektovať špecifiká jednotlivých samospráv. Bajan pripomína, že mesto by malo posilniť aj MHD či budovať záchytné parkoviská.

Nové Mesto: Spoplatnenie nie je riešenie

Na potrebu budovania záchytných parkovísk upozorňuje aj Nové Mesto. "Samotné spoplatnenie parkovania, ako bolo navrhnuté na začiatku, nie je riešením," uviedol novomestský hovorca Marek Tettinger.

Samospráva plánuje dať spracovať štúdie na dva pilotné projekty, ktoré by otestovali systém rezidenčného parkovania priamo na území Nového Mesta.

Devínska má problémy v noci

V okrajových mestských častiach, kde prevažuje zástavba rodinných domov, s nedostatkom parkovacích miest zväčša problémy nemajú. Tak je to aj v Rusovciach.

"Vážnejšia je letná situácia z pohľadu návštevníkov, keď je v popredí ich záujmu Rusovské jazero či využívanie cyklistických trás," uviedla prednostka miestneho úrad Oľga Gáfriková.

V niektorých však treba riešiť najmä nočné parkovanie. Na sídliskách Podhorské a Kostolné v Devínskej Novej Vsi je asi 3700 bytov a necelých 2000 parkovacích miest. "To, čo platí v centre mesta, neplatí u nás. Materiál to však nezohľadňuje," upozorňuje starosta Milan Jambor s tým, že o spoplatnenie parkovania cez deň tam nie je záujem, keďže vtedy je parkovacích miest dosť. "Mestská časť v súčasnosti rieši nedostatok parkovacích miest úpravou rozjazdeného terénu a prípravou nových parkovísk," dodal starosta. Do systému mesta sa zapojiť nechce.

Uhler za negatívum politiky považuje najmä strach ľudí z niečoho nového a preto by mali byť pravidlá čo najjednoduchšie. Ak by sa podľa neho našiel vhodný model, systém by sa dal uskutočniť v prvom alebo druhom štvrťroku 2013.

Mesto chcelo začať s novou parkovacou politikou už v januári 2013. Návrh by mali v júni schvaľovať mestskí poslanci.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Téma: Parkovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.