Autoslalom začal sezónu na východe

Prvé zo šiestich plánovaných podujatí AutoSlalom AUTOGLYM sa konalo prvého mája na letisku vo Svidníku. Do pretekov nastúpilo 48 pretekárov v uvoľnenej a priateľskej atmosfére.

(Zdroj: www.autoslalom.sk)

SVIDNÍK. Samotné preteky AutoSlalom AUTOGLYM začali rozpravou jazdcov pred 9.30h, prvé autá štartovali na trať do tréningovej jazdy o 9.45 h. S rutinným spôsobom štartovania a priebehu pretekov, ktoré sa kompletne zaobišli bez mimoriadnych udalostí dokázali organizátori ponúknuť jazdcom aj bonusovú 5. jazdu. To znamená, že počas dňa semafor na štarte zelenou pustil na trať autá takmer 250 krát.

Svidník - obľúbená slalomárska trať

Samotná trať na letisku je mimoriadne rýchla a jazdcami obľúbená. Na viacerých miestach sa na nej dá dosiahnuť viac než 100 km/h. Má len jeden pomalý zlom v strede, inak sa celá jazdí na II. a III. prevodovom stupni. Ukázalo sa, že vhodná pre malé aj veľké, ľahké aj ťažké autá. Celkovo určite patrí medzi 3 - 4 najrýchlejšie trate, kde jazdci dokážu zajazdiť 1300 metrov za menej ako minútu.

Minulý rok sa na tomto mieste konali dva samostatné preteky. Na prvom z nich tradičný slalomár z Bratislavy Michal Mydlo na Forde Focus RS II. generácie stanovil prvý rekord trate. Čas 0:58,668 na druhých pretekoch odolal, preto malo viacero jazdcov hneď na prvých pretekoch sezóny ambície tento čas prekonať.

V poslednej štvrtej ostrej jazde sa to podarilo Zdenovi Gerbócovi zo Sniny, ktorý najlepší čas trate zlepšil vďaka skvelému Porsche Cayman R o 0,4 s. Prekvapivo však, napriek rekordu trate, Zdeno pre horšie výsledky v prvých troch jazdách nesiahol na prvé miesto v celkovom poradí, ani vo svojej triede S4 nad 2000 ccm.

S1 do 1400 ccm

Do najmenšej kategórie nastúpilo 16 jazdcov, čo je naozaj slušný počet, ktorý prináša dobrú konkurenciu. Na tretie miesto sa tu doviezol Igor Pavlík na Škoda Fabia, ktorému chýbalo v súčte dvoch lepších jázd len 0,59 s na druhého Tomáša Bernáta na Nissane Micra. Ten zas len o 0,21 s zaostal za prvým Petrom Klikom na Peugeot 106 rally. Prví traja sa zmestili do 0,9 s.

S2 do 1600 ccm

Tu sa na štart postavilo 10 jazdcov, čo znamená menšiu konkurenciu a pohľad na výsledky hovorí aj o menšej vyrovnanosti jednotlivcov. Tretie miesto si vyjazdil mladý Tomáš Struckel na Citroene Saxo VTS.

O necelé dve sekundy lepšie skončil Čech Petr Říha žijúci v Spišskej novej Vsi, ktorého poznáme aj zo západných pretekov AutoSlalom. Petr na tratiach trápi špeciálni pôvodný Mini Cooper s motorom honda. Prvé miesto si s odstupom až 4 sekúnd vybojoval Martin Struckel (Tomášov otec), tiež jazdiaci na rovnakom Citroene Saxo VTS.

S3 do 2000 ccm

V triede do dvoch litrov na trati s časom zápasilo 12 jazdcov. Prví traja jazdci sedlali legendárne francúzske hothatche. Tretie miesto si na Peugeote 205 GTI zaslúžil Jozef Sendek. O 1,2 s lepší Marek Jaszay skončil s Renaultom Clio 16V na druhom mieste. Jednou z najväčších prítomných raritiek na trati bol Renault Clio Williams, ktorý Lukáš Leščinský doviedol na prvé miesto. Alebo to bolo naopak? :)

S4 nad 2000 ccm

Rovnako 12 jazdcov sa zapísalo aj do najvyššej kategórie S4. V nej boli na trati tie najkrajšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie autá. Po technických problémoch s turbom na Audi S3 ešte pred štartom v prípade dablérov Gábrišovcov, mnohým mohol padnúť kameň so srdca. Dvaja ostrieľaní slalomári museli ustúpiť bez boja.

Prvé tri miesta si nakoniec rozdelili nasledovne: Patrik Jaš na Mitsubishi EVO IX tretie miesto, spomínaný rekordér Zdeno Gerbóc na Cayman R s odstupom 2,5 s druhé miesto a najrýchlejším bol Dominik Benček na Subaru Impreza STi.

Mimoriadny kúsok sa podaril Lubošovi Šuľovskému, ktorý na BMW M6 v 3. a 4. ostrej jazde zajazdil na tisícinu sekundy identický čas 1:01,320.

Podrobnejšie informácie o jazdcoch, fotogalérie a kompletné výsledky nájdete na www.autoslalom.sk.

Najbližšie preteky seriálu AutoSlalom na východe SR budú 02.06. na trati pred starou mestskou halou v Prešove.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 384
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 551
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 154
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 045
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 285
  7. Kam do tepla v januári? 2 288
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.