Najnovšie nárazové testy odhalili orientáciu bezpečnosti na chodcov

V najnovších EURO NCAP testoch bezpečnosti získali BMW 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a Peugeot 208 maximálnych 5 hviezdičiek. Podarilo sa im to hlavne vďaka vyššej ochrane chodcov.

Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu.(Zdroj: euroncap)

BRATISLAVA. BMW trojkového radu získalo konkrétne za ochranu chodcov 78 percent, čo je dobrý výsledok pre auto bez aktívnej kapoty, ktorá by sa počas nárazu zodvihla. Peugeot 208 dostal 61 percent, čím doslova lízol hranicu na získanie 5 hviezdičiek, ktorá je pre ochranu chodcov na úrovni 60 percent. Výsledok Mazdy CX-5 bol 64% a Hyundai i30 získal 67%.

BMW radu 3 výborne chráni dospelých a najlepšiu známku spomedzi štvorice testovaných áut dostalo za ochranu chodcov. Hoci predná maska vyzerá dravo, predná kapota je navrhnutá šetrne pre prípadný náraz. Ponuka asistenčných systémov v základnej výbave bola ohodnotená rovnakými percentami, ako dosiahol Hyundai i30.

Mazda dobre odoláva stĺpu

Pri oboch bočných nárazoch, bariérovom aj do stĺpa, dostala Mazda CX-5 maximálny počet bodov ako jediné z testovaných áut. Hyundai i30 však ukázal slabú ochranu hrudníka v bočnom náraze do stĺpa, hoci skóre za ochranu detských pasažierov bolo najvyššie z testovacieho kola.

Hyundai i30 vykázal pri náraze do stĺa vyššie zaťaženie hrudníka šoféra avšak exceloval pri teste hlavových opierok, ktoré majú zabrániť poraneniu krčnej chrbtice. Deti v autosedačekách sú dobre chránené najmä pri čelnom náraze. V tejto sérii testov dostal Hyundai najviac bodov za ochranu detí.
Mazda CX-5 výborne chráni posádku pri bočnom náraze. Dokonca ani náraz do stĺpa výrazne neohrozil posádku, dokonca za predpísaných nárazových podmienok neznamenal riziko poranenia. Výborne dopadli hlavové opierky pri simulácii zadného nárazu a pri čelnej havárii bol najlepšie chránený spolujazdec. Vodič, ktorého stranou auto naráža asymetricky do bariér, mal trochu ohrozené dolné končatiny.

Ostria už aj na brzdy

Mazda spolu s BMW je vybavená systémom automatického núdzového brzdenia (AEB), ktoré zasahuje nezávisle od vodiča s cieľom zastaviť alebo spomaliť auto v prípade hroziacej kolízie. Generálny sekretár Euro NCAP to vyzdvihol a podotkol, že keby všetky autá boli vybavené týmto systémom, predišlo by sa veľa nehodám na európskych cestách. Mazda CX-5 má systém AEB v Európe montovaný v štandardnej výbave.

Najmenšie zo štvorice testoavných áut malo pochopiteľne viac starostí s čelným nárazom a aj malá predná kapota už nedokáže poskytnúť chodcom taký priestor na pohltenie nárazovej energie ako väčší konkurenti. V prípade nárazu iného auta do boku je zaťaženie hrudníka vodiča adekvátne situácii. O niečo horší bol náraz do stĺpa. Peugeot 208 však dostal plný počet hviezdičiek aj v sprísnených kritériách testov.

Audi tiež monitoruje priestor vpredu

Audi získalo vytúžené ocenenie Euro NCAP Advanced za technológiu „Pre Sense front plus“ dostupnú v modeli A6. Vpredu umiestnené dva radary s veľkým rozsahom pomáhajú predchádzať nárazom do áut, ktoré sú pred nimi. Aj týmto spôsobom chce Euro NCAP zvyšovať povedomie kupujúcich ohľadom systémov markantne zvyšujúcich bezpečnosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 091
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 279
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 060
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 557
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 389
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 637

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.