SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Najnovšie nárazové testy odhalili orientáciu bezpečnosti na chodcov

V najnovších EURO NCAP testoch bezpečnosti získali BMW 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a Peugeot 208 maximálnych 5 hviezdičiek. Podarilo sa im to hlavne vďaka vyššej ochrane chodcov.

Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu.Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu. (Zdroj: euroncap)

BRATISLAVA. BMW trojkového radu získalo konkrétne za ochranu chodcov 78 percent, čo je dobrý výsledok pre auto bez aktívnej kapoty, ktorá by sa počas nárazu zodvihla. Peugeot 208 dostal 61 percent, čím doslova lízol hranicu na získanie 5 hviezdičiek, ktorá je pre ochranu chodcov na úrovni 60 percent. Výsledok Mazdy CX-5 bol 64% a Hyundai i30 získal 67%.

BMW radu 3 výborne chráni dospelých a najlepšiu známku spomedzi štvorice testovaných áut dostalo za ochranu chodcov. Hoci predná maska vyzerá dravo, predná kapota je navrhnutá šetrne pre prípadný náraz. Ponuka asistenčných systémov v základnej výbave bola ohodnotená rovnakými percentami, ako dosiahol Hyundai i30.

Mazda dobre odoláva stĺpu

Pri oboch bočných nárazoch, bariérovom aj do stĺpa, dostala Mazda CX-5 maximálny počet bodov ako jediné z testovaných áut. Hyundai i30 však ukázal slabú ochranu hrudníka v bočnom náraze do stĺpa, hoci skóre za ochranu detských pasažierov bolo najvyššie z testovacieho kola.

Hyundai i30 vykázal pri náraze do stĺa vyššie zaťaženie hrudníka šoféra avšak exceloval pri teste hlavových opierok, ktoré majú zabrániť poraneniu krčnej chrbtice. Deti v autosedačekách sú dobre chránené najmä pri čelnom náraze. V tejto sérii testov dostal Hyundai najviac bodov za ochranu detí.
Mazda CX-5 výborne chráni posádku pri bočnom náraze. Dokonca ani náraz do stĺpa výrazne neohrozil posádku, dokonca za predpísaných nárazových podmienok neznamenal riziko poranenia. Výborne dopadli hlavové opierky pri simulácii zadného nárazu a pri čelnej havárii bol najlepšie chránený spolujazdec. Vodič, ktorého stranou auto naráža asymetricky do bariér, mal trochu ohrozené dolné končatiny.

Ostria už aj na brzdy

Mazda spolu s BMW je vybavená systémom automatického núdzového brzdenia (AEB), ktoré zasahuje nezávisle od vodiča s cieľom zastaviť alebo spomaliť auto v prípade hroziacej kolízie. Generálny sekretár Euro NCAP to vyzdvihol a podotkol, že keby všetky autá boli vybavené týmto systémom, predišlo by sa veľa nehodám na európskych cestách. Mazda CX-5 má systém AEB v Európe montovaný v štandardnej výbave.

Najmenšie zo štvorice testoavných áut malo pochopiteľne viac starostí s čelným nárazom a aj malá predná kapota už nedokáže poskytnúť chodcom taký priestor na pohltenie nárazovej energie ako väčší konkurenti. V prípade nárazu iného auta do boku je zaťaženie hrudníka vodiča adekvátne situácii. O niečo horší bol náraz do stĺpa. Peugeot 208 však dostal plný počet hviezdičiek aj v sprísnených kritériách testov.

Audi tiež monitoruje priestor vpredu

Audi získalo vytúžené ocenenie Euro NCAP Advanced za technológiu „Pre Sense front plus“ dostupnú v modeli A6. Vpredu umiestnené dva radary s veľkým rozsahom pomáhajú predchádzať nárazom do áut, ktoré sú pred nimi. Aj týmto spôsobom chce Euro NCAP zvyšovať povedomie kupujúcich ohľadom systémov markantne zvyšujúcich bezpečnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 582
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 166
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 509
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 796
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 406
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 141
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 423
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 264
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

5 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan