Najnovšie nárazové testy odhalili orientáciu bezpečnosti na chodcov

V najnovších EURO NCAP testoch bezpečnosti získali BMW 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a Peugeot 208 maximálnych 5 hviezdičiek. Podarilo sa im to hlavne vďaka vyššej ochrane chodcov.

Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu.(Zdroj: euroncap)

BRATISLAVA. BMW trojkového radu získalo konkrétne za ochranu chodcov 78 percent, čo je dobrý výsledok pre auto bez aktívnej kapoty, ktorá by sa počas nárazu zodvihla. Peugeot 208 dostal 61 percent, čím doslova lízol hranicu na získanie 5 hviezdičiek, ktorá je pre ochranu chodcov na úrovni 60 percent. Výsledok Mazdy CX-5 bol 64% a Hyundai i30 získal 67%.

BMW radu 3 výborne chráni dospelých a najlepšiu známku spomedzi štvorice testovaných áut dostalo za ochranu chodcov. Hoci predná maska vyzerá dravo, predná kapota je navrhnutá šetrne pre prípadný náraz. Ponuka asistenčných systémov v základnej výbave bola ohodnotená rovnakými percentami, ako dosiahol Hyundai i30.

Mazda dobre odoláva stĺpu

Pri oboch bočných nárazoch, bariérovom aj do stĺpa, dostala Mazda CX-5 maximálny počet bodov ako jediné z testovaných áut. Hyundai i30 však ukázal slabú ochranu hrudníka v bočnom náraze do stĺpa, hoci skóre za ochranu detských pasažierov bolo najvyššie z testovacieho kola.

Hyundai i30 vykázal pri náraze do stĺa vyššie zaťaženie hrudníka šoféra avšak exceloval pri teste hlavových opierok, ktoré majú zabrániť poraneniu krčnej chrbtice. Deti v autosedačekách sú dobre chránené najmä pri čelnom náraze. V tejto sérii testov dostal Hyundai najviac bodov za ochranu detí.
Mazda CX-5 výborne chráni posádku pri bočnom náraze. Dokonca ani náraz do stĺpa výrazne neohrozil posádku, dokonca za predpísaných nárazových podmienok neznamenal riziko poranenia. Výborne dopadli hlavové opierky pri simulácii zadného nárazu a pri čelnej havárii bol najlepšie chránený spolujazdec. Vodič, ktorého stranou auto naráža asymetricky do bariér, mal trochu ohrozené dolné končatiny.

Ostria už aj na brzdy

Mazda spolu s BMW je vybavená systémom automatického núdzového brzdenia (AEB), ktoré zasahuje nezávisle od vodiča s cieľom zastaviť alebo spomaliť auto v prípade hroziacej kolízie. Generálny sekretár Euro NCAP to vyzdvihol a podotkol, že keby všetky autá boli vybavené týmto systémom, predišlo by sa veľa nehodám na európskych cestách. Mazda CX-5 má systém AEB v Európe montovaný v štandardnej výbave.

Najmenšie zo štvorice testoavných áut malo pochopiteľne viac starostí s čelným nárazom a aj malá predná kapota už nedokáže poskytnúť chodcom taký priestor na pohltenie nárazovej energie ako väčší konkurenti. V prípade nárazu iného auta do boku je zaťaženie hrudníka vodiča adekvátne situácii. O niečo horší bol náraz do stĺpa. Peugeot 208 však dostal plný počet hviezdičiek aj v sprísnených kritériách testov.

Audi tiež monitoruje priestor vpredu

Audi získalo vytúžené ocenenie Euro NCAP Advanced za technológiu „Pre Sense front plus“ dostupnú v modeli A6. Vpredu umiestnené dva radary s veľkým rozsahom pomáhajú predchádzať nárazom do áut, ktoré sú pred nimi. Aj týmto spôsobom chce Euro NCAP zvyšovať povedomie kupujúcich ohľadom systémov markantne zvyšujúcich bezpečnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528