Najnovšie nárazové testy odhalili orientáciu bezpečnosti na chodcov

V najnovších EURO NCAP testoch bezpečnosti získali BMW 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a Peugeot 208 maximálnych 5 hviezdičiek. Podarilo sa im to hlavne vďaka vyššej ochrane chodcov.

Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu.(Zdroj: euroncap)

BRATISLAVA. BMW trojkového radu získalo konkrétne za ochranu chodcov 78 percent, čo je dobrý výsledok pre auto bez aktívnej kapoty, ktorá by sa počas nárazu zodvihla. Peugeot 208 dostal 61 percent, čím doslova lízol hranicu na získanie 5 hviezdičiek, ktorá je pre ochranu chodcov na úrovni 60 percent. Výsledok Mazdy CX-5 bol 64% a Hyundai i30 získal 67%.

BMW radu 3 výborne chráni dospelých a najlepšiu známku spomedzi štvorice testovaných áut dostalo za ochranu chodcov. Hoci predná maska vyzerá dravo, predná kapota je navrhnutá šetrne pre prípadný náraz. Ponuka asistenčných systémov v základnej výbave bola ohodnotená rovnakými percentami, ako dosiahol Hyundai i30.

Mazda dobre odoláva stĺpu

Pri oboch bočných nárazoch, bariérovom aj do stĺpa, dostala Mazda CX-5 maximálny počet bodov ako jediné z testovaných áut. Hyundai i30 však ukázal slabú ochranu hrudníka v bočnom náraze do stĺpa, hoci skóre za ochranu detských pasažierov bolo najvyššie z testovacieho kola.

Hyundai i30 vykázal pri náraze do stĺa vyššie zaťaženie hrudníka šoféra avšak exceloval pri teste hlavových opierok, ktoré majú zabrániť poraneniu krčnej chrbtice. Deti v autosedačekách sú dobre chránené najmä pri čelnom náraze. V tejto sérii testov dostal Hyundai najviac bodov za ochranu detí.
Mazda CX-5 výborne chráni posádku pri bočnom náraze. Dokonca ani náraz do stĺpa výrazne neohrozil posádku, dokonca za predpísaných nárazových podmienok neznamenal riziko poranenia. Výborne dopadli hlavové opierky pri simulácii zadného nárazu a pri čelnej havárii bol najlepšie chránený spolujazdec. Vodič, ktorého stranou auto naráža asymetricky do bariér, mal trochu ohrozené dolné končatiny.

Ostria už aj na brzdy

Mazda spolu s BMW je vybavená systémom automatického núdzového brzdenia (AEB), ktoré zasahuje nezávisle od vodiča s cieľom zastaviť alebo spomaliť auto v prípade hroziacej kolízie. Generálny sekretár Euro NCAP to vyzdvihol a podotkol, že keby všetky autá boli vybavené týmto systémom, predišlo by sa veľa nehodám na európskych cestách. Mazda CX-5 má systém AEB v Európe montovaný v štandardnej výbave.

Najmenšie zo štvorice testoavných áut malo pochopiteľne viac starostí s čelným nárazom a aj malá predná kapota už nedokáže poskytnúť chodcom taký priestor na pohltenie nárazovej energie ako väčší konkurenti. V prípade nárazu iného auta do boku je zaťaženie hrudníka vodiča adekvátne situácii. O niečo horší bol náraz do stĺpa. Peugeot 208 však dostal plný počet hviezdičiek aj v sprísnených kritériách testov.

Audi tiež monitoruje priestor vpredu

Audi získalo vytúžené ocenenie Euro NCAP Advanced za technológiu „Pre Sense front plus“ dostupnú v modeli A6. Vpredu umiestnené dva radary s veľkým rozsahom pomáhajú predchádzať nárazom do áut, ktoré sú pred nimi. Aj týmto spôsobom chce Euro NCAP zvyšovať povedomie kupujúcich ohľadom systémov markantne zvyšujúcich bezpečnosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 718
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 455
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 007
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 513
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 586
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 333
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 311
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 081
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 002
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 894

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.