Najnovšie nárazové testy odhalili orientáciu bezpečnosti na chodcov

V najnovších EURO NCAP testoch bezpečnosti získali BMW 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a Peugeot 208 maximálnych 5 hviezdičiek. Podarilo sa im to hlavne vďaka vyššej ochrane chodcov.

Výsledky nárazu už nie sú ani zďaleka jedinou zložkou kompletných výsledkov. Veľa závážia asistenčné systémy, ktoré predchádzajú nárazu.(Zdroj: euroncap)

BRATISLAVA. BMW trojkového radu získalo konkrétne za ochranu chodcov 78 percent, čo je dobrý výsledok pre auto bez aktívnej kapoty, ktorá by sa počas nárazu zodvihla. Peugeot 208 dostal 61 percent, čím doslova lízol hranicu na získanie 5 hviezdičiek, ktorá je pre ochranu chodcov na úrovni 60 percent. Výsledok Mazdy CX-5 bol 64% a Hyundai i30 získal 67%.

BMW radu 3 výborne chráni dospelých a najlepšiu známku spomedzi štvorice testovaných áut dostalo za ochranu chodcov. Hoci predná maska vyzerá dravo, predná kapota je navrhnutá šetrne pre prípadný náraz. Ponuka asistenčných systémov v základnej výbave bola ohodnotená rovnakými percentami, ako dosiahol Hyundai i30.

Mazda dobre odoláva stĺpu

Pri oboch bočných nárazoch, bariérovom aj do stĺpa, dostala Mazda CX-5 maximálny počet bodov ako jediné z testovaných áut. Hyundai i30 však ukázal slabú ochranu hrudníka v bočnom náraze do stĺpa, hoci skóre za ochranu detských pasažierov bolo najvyššie z testovacieho kola.

Hyundai i30 vykázal pri náraze do stĺa vyššie zaťaženie hrudníka šoféra avšak exceloval pri teste hlavových opierok, ktoré majú zabrániť poraneniu krčnej chrbtice. Deti v autosedačekách sú dobre chránené najmä pri čelnom náraze. V tejto sérii testov dostal Hyundai najviac bodov za ochranu detí.
Mazda CX-5 výborne chráni posádku pri bočnom náraze. Dokonca ani náraz do stĺpa výrazne neohrozil posádku, dokonca za predpísaných nárazových podmienok neznamenal riziko poranenia. Výborne dopadli hlavové opierky pri simulácii zadného nárazu a pri čelnej havárii bol najlepšie chránený spolujazdec. Vodič, ktorého stranou auto naráža asymetricky do bariér, mal trochu ohrozené dolné končatiny.

Ostria už aj na brzdy

Mazda spolu s BMW je vybavená systémom automatického núdzového brzdenia (AEB), ktoré zasahuje nezávisle od vodiča s cieľom zastaviť alebo spomaliť auto v prípade hroziacej kolízie. Generálny sekretár Euro NCAP to vyzdvihol a podotkol, že keby všetky autá boli vybavené týmto systémom, predišlo by sa veľa nehodám na európskych cestách. Mazda CX-5 má systém AEB v Európe montovaný v štandardnej výbave.

Najmenšie zo štvorice testoavných áut malo pochopiteľne viac starostí s čelným nárazom a aj malá predná kapota už nedokáže poskytnúť chodcom taký priestor na pohltenie nárazovej energie ako väčší konkurenti. V prípade nárazu iného auta do boku je zaťaženie hrudníka vodiča adekvátne situácii. O niečo horší bol náraz do stĺpa. Peugeot 208 však dostal plný počet hviezdičiek aj v sprísnených kritériách testov.

Audi tiež monitoruje priestor vpredu

Audi získalo vytúžené ocenenie Euro NCAP Advanced za technológiu „Pre Sense front plus“ dostupnú v modeli A6. Vpredu umiestnené dva radary s veľkým rozsahom pomáhajú predchádzať nárazom do áut, ktoré sú pred nimi. Aj týmto spôsobom chce Euro NCAP zvyšovať povedomie kupujúcich ohľadom systémov markantne zvyšujúcich bezpečnosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 540
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 072
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 462
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 921
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 723
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 366
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 122
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 102
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 685
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 602

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.