Žltá čiara oddelila parkovacie miesta od cesty

Aj farba čiary na ceste má svoj význam. Biela čiara zakazuje iné ako žltá. Ak sa použijú nevhodne, učí to vodičov ignorovať dopravné predpisy.

(Zdroj: čitateľ Filip)

Žltá čiara pri parkovacích miestach

Ján: "Na parkovisku, vchod je uzavretý rampou, je cesta na oboch stranách označená žltou prerušovanou čiarou. Po pravej aj ľavej strane sú parkovacie miesta vyznačené bielymi čiarami. V strede tej cesty nemôžem stáť? Z druhej strany žltej čiary sú tie parkovacie miesta - tam môžem parkovať? Veď z oboch strán žltej čiary sa nesmie parkovať."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Ak ide o verejné parkovisko, aj na ňom platia dopravné predpisy. Podľa predpisov totiž ide o súčasť cesty.

Akokoľvek nelogicky to znie, na parkovisku, o ktorom napísal Ján, sa nesmie parkovať. Smiete tam na chvíľu zastaviť na vyloženie tovaru alebo na jeho naloženie, prípadne na vystúpenie a nastúpenie ľudí.

Žltá prerušovaná čiara na kraji cesty znamená, že z obidvoch strán tejto čiary je zakázané státie vozidiel.

V prípade, že chce vodič dodržať predpisy, nesmie parkovať na vyznačených parkovacích miestach. V strede medzi parkovacími miestami zas vodiči nesmú parkovať preto, lebo im to neumožňuje zákon o cestnej premávke.

"Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich," píše sa v zákone.

V prípade, že by išlo o neverejné parkovisko, potom by tam žltá čiara nemala význam, aký mu určujú dopravné pravidlá. Pravidlá parkovania by tam určoval vlastník pozemku.

Parkovanie pri vjazde do garáže

Filip: "Je legálne parkovanie na chodníku v zákrute? Na danom mieste je vjazd do garáže a zaparkované autá obmedzujú vjazd do garáže. Okrem toho bránia výhľadu pri výjazde a často dochádza k rizikovým situáciám. Ďalšie dve autá zaparkované na chodníku lemujúcom vjazd nenechávajú povinných 1,5 metra a tiež bránia výhľadu. Je možné to riešiť s políciou alebo so správcom budovy, keďže k tomu dochádza každý deň?"

Parkovanie v zákrute nie je dovolené a ani v jej tesnej blízkosti, ak je zákruta neprehľadná. V prípade odfoteného miesta sa ale nedá hovoriť o zákrutách.

Vodiči niektorých odfotených vozidiel porušili dopravné pravidlá. Filip správne upozornil na blokovanie chodníka. Vodič síce smie zaparkovať na chodníku, pritom je ale povinný nechať 1,5 metrovú voľnú šírka chodníka pre chodcov.

Autá tiež parkovali na nevhodnom mieste - obmedzovali vjazd a výjazd do garáže. Ani to sa nesmie. Dôvodom nie je ani nedostatok parkovacích miest. Vodič si síce pomôže s odstavením vozidla, narobí ale problémy iným vodičom.

"Vodič nesmie zastaviť a stáť na miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel," píše sa v zákone o cestnej premávke. Policajti sú takéto priestupky oprávnení pokutovať až do výšky 60 eur.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop