Na zjazde z diaľnice nie je bezpečné sa ponáhlať

Zjazd z Prístavného mosta v smere do Petržalky je niekedy mimoriadne nebezpečný. Stačí aby sa tam v rovnakom čase objavil aspoň jeden, ktorý sa ponáhľa.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Zjazd z Prístavného mosta v smere do Petržalky je niekedy mimoriadne nebezpečný. Stačí aby sa v rovnakom čase na ňom objavili vodiči, ktorí dodržiavajú predpisy a aspoň jeden, ktorý sa ponáhľa.

ivan_zyx: Ide o známy úsek v Bratislave - po Prístavnom moste z mesta, za ním zjazd z diaľnice do Petržalky. Za týmto zjazdom je odbočka vľavo na Dolnozemskú. Ďalej sa na dvojpruhový zjazd z diaľnice pripájajú z dvoch strán príjazdy z mosta Apollo a Dolnozemskej a uprostred pruhov je plná čiara. Potom pokračuje Einsteinova a je tu 70-ka.

01.jpg

Problémom tohto úseku je, že je tu 50-ka (značka Koniec diaľnice je hore hneď na zjazde).

Odhadom tak 95% vodičov si asi myslí, že je tam 70-ka alebo 90-ka a ide rýchlosťou 90 km/h.

Ak aj prekročíte povolenú rýchlosť napríklad o 15 km/h a idete 65 km/h, stále ste tŕňom v oku a narážate na klasické prejavy (blikanie atď.). Pravidelne tam tiež vidieť prechádzanie cez plnú čiaru a kolízne situácie (našťastie asi bez častých nehôd) pri pripájaní sa áut.

Koho zodpovednosťou je, aby toto permanentné porušovanie pravidiel riešili. Človek je tu vo veľmi nepríjemnej situácii, pretože buď poruší rýchlosť a riskuje dnes už nie malé pokuty, alebo ak predpisy dodrží, stáva sa doslova prekážkou a okrem vyhrážok riskuje aj skutočnú kolíziu. Ako sa teda zachovať?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Problém, na ktorý upozornil Ivan, sme niekoľkokrát zažili aj my. Skutočne sa na uvedenom úseku jazdí výrazne rýchlejšie, ako povolenou 50-kou a autá neraz prechádzajú plnú čiaru bez toho, aby na to mali zákonný dôvod. Okrem toho, v úseku sú aj značky Zákaz predchádzania.

Plná čiar a zákaz predchádzania

Plná čiara medzi jazdnými pruhmi zvyčajne zakazuje vodičom prejsť z jedného pruhu do druhého, ak chcú predísť pomalšie vozidlo.

"Značku je zakázané prechádzať alebo nákladom presahovať, ak to nie je potrebné na obchádzanie alebo odbočovanie na miesto mimo cesty alebo na poľnú cestu, lesnú cestu, cestičku pre cyklistov alebo na vchádzanie na cestu, pričom nesmú byť ohrození ostatní účastníci cestnej premávky," píše sa vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke.

Predchádzanie tam zakazuje aj dopravná značka Zákaz predchádzania.

V zákone sa uvádza, že v obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu. Treba si ale uvedomiť, že vozidlo nepredchádza ani mimo obce, ak ide rýchlejšie vo svojom jazdnom pruhu ako vozidlo v inom pruhu, ak sa nezaradí do jazdného pruhu pred pomalšie vozidlo. Preto tam má značka zmysel a jej ignorovanie znamená porušenie dopravných pravidiel.

Prekračovanie povolenej rýchlosti

Dopravná značka ukončujúca diaľnicu prikazuje vodičom jazdiť najviac takou rýchlosťou, ktorá je povolená zákonom. V tomto prípade smiete ísť hneď po zjazde z diaľnice najviac 50-kou. Spomaľovať pritom musíte už na diaľnici, v opačnom prípade sa vám bez prudkého brzdenia nepodarí dodržať dopravné pravidlá.

Niektorí by mohli namietať, že na diaľnici v obci je určená minimálna povolená rýchlosť 65 km/h. Ako ju dodržať, keď hneď za značkou musíte ísť 50-kou a pritom v momente spomaliť o 15 km/h sa nedá?

Zákon o cestnej premávke v tejto súvislosti uvádza, že minimálna rýchlosť jazdy na diaľnici alebo rýchlostnej ceste "sa nevzťahuje na vodiča motorového vozidla vchádzajúceho na diaľnicu, vychádzajúceho z diaľnice, pri súbežnej jazde a v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky".

50 km/h má význam

Mnohí vodiči, ktorí na spomínanom úseku jazdia prirýchlo, argumentujú, že je tam zbytočné spomaľovať. Veď na diaľnici sa smie ísť 90-kou a na Einsteinovej 70-kou. Krátky úsek, kde je povolená rýchlosť 50 km/h je podľa nich zbytočné obmedzovanie najvyššej povolenej rýchlosti.

Na mieste, kde sa musí jazdiť najviac 50-kou, sa pripája niekoľko ciest, zároveň sa tam odbočuje na jeden z hlavných ťahov Petržalky. V podstate ide o niekoľko križovatiek nasledujúcich v krátkom slede za sebou.

Tí, ktorí rozhodli, že rýchlejšie ako 50 km/h sa na danom mieste nesmie ísť, tak spravili pre zvýšenie bezpečnosti vodičov aj pasažierov. Úsek je frekventovaný a čím rýchlejšie pôjdete, tým menej času budete mať na reagovanie na nepredvídané situácie.

Stačí aj drobná chyba menej skúseného vodiča a nehode sa nevyhnete. Okrem toho, následky prípadnej kolízie sa so zvyšujúcou sa rýchlosťou zväčšujú oveľa viac.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 195
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 644
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 890
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 278
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 109
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 973
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 806
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 699
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 499
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 899

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop