SME

Béreš vyhral rely Tríbeč len o chlp. Pozrite ako

Napätie na súťaži vyvrcholilo až v poslednej rýchlostnej skúške, ktorú vyhral Jaro Melichárek, ale celkovo prehral súboj s úradujúcim majstrom Slovenska o 1,8 sekundy.Pozrite si rozhodujúcu rýchlostnä skúšku z kokpitu víťaza. Prinášame aj to naj z pretek

(Zdroj: Marián Bazala)

Napätie na súťaži vyvrcholilo až v poslednej rýchlostnej skúške, ktorú vyhral Jaro Melichárek, ale celkovo prehral súboj s úradujúcim majstrom Slovenska o 1,8 sekundy.

BRATISLAVA. V minuloročnej sezóne sa podarilo topoľčianskemu organizátorovi po dlhej dvadsaťpäť ročnej pauze opäť oživiť rely súťaž v Topoľčanoch a ich okolí. Ako sa v tomto roku ukázalo, nebol to len jednorazový výstrel, ale tradícia pokračuje a presne po roku a týždni aj v tohtoročnej sezóne odštartovalo podujatie pod názvom Rally Tríbeč zaradené do slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Oproti minulému roku pribudlo divákov a viac sprievodného programu. Rýchlostné skúšky ostali tie isté, akurát sa išli v opačnom smere. Z pohľadu jazdcov tak boli rýchlostné testy nové.

Trať rýchlostnej skúšky, ktorá spája Vestenice s Uhrovcom, patrí medzi najzaujímavejšie na Slovensku. Niekoľkokrát sa mení asfalt, tempo jazdy a charakter zákrut. Vjazdom na úzku lesnú cestu, ktorá je najužším miestom trate, Jezef Béreš navodil zimomriavky asi každému priaznivcovi rely.

Prišli zaujímavé autá

Na štart jednodňovej súťaže sa napokon postavilo šesťdesiatdva posádok zo štyroch krajín Európy. Nechýbala trojica vozidiel špecifikácie WRC a S2000, ale ani trinásť vozidiel triedy 3, ktoré všetci fanúšikovia rely športu poznajú z minulosti pod označením N4, čiže väčšinou veľké Mitsubishi a Subaru. Koiš Racing ešte pred pretekmi do vrchu, ktoré budú 9. a 10. júna na Jahodnej, vyskúšal v rámci rely Fiestu R2, ktorá jazdí v triede 6 medzi Citroenmi R2 Max.

SkryťVypnúť reklamu

Grzyba zradila technika

Prvý meraný úsek vyhrala posádka slovenského RUFA Šport Teamu Grzegorz Grzyb – Robert Hundla na Peugeote 207 S2000. V súťaži sa však dlho nezdržali a po druhej rýchlostnej skúške ich zradila technika. Ešte pred odstúpením Grzyba už v druhej rýchlostnej skúške však do vedenia išla posádka košického Styllex motorsport, Jozef Béreš jr. - Petr Starý na Škode Fabia S2000.

Na chrbát im však počas prvej sekcie veľmi tesne dýchali Karel Trněný s Václavom Pritzlom na Škode Fabia WRC, ktorým sa podarilo vyhrať divácky atraktívny mestský okruh. Postupne sa začal zrýchľovať domáci pretekár Jaro Melichárek, od ktorého sa očakával útok na absolútne prvenstvo. Melichárek na svojom Mitsubishi Lancer WRC skúšal nové pneumatiky DMACK.

Subaru bojovalo s Mitsubishi

Veľmi zaujímavý bol aj súboj v triede 3, kde o úspech súťažilo celkovo trinásť posádok. V tejto triede mal od začiatku navrch Poliak Wojtek Chuchala navigovaný Kamilom Hellerom na Subaru Impreza, ktorí po prvej sekcii figurovali nielen ako vedúca posádka v triede 3, ale aj na piatom mieste absolútneho poradia.

SkryťVypnúť reklamu

Tesne za nimi dobiedzal náš Tomáš Ondrej s Adamom Gömorim na Mitsubishi Lancer EVO IX, reprezentujúci CMM Media Sport tím. Tretie miesto v trojkách patrilo mladému Martinovi Bujáčkovi s Marekom Omelkom na Mitsubishi.

Drotár s Bánocim opäť raz ukázali, že prioritou je radosť z jazdy a v ich onboardoch ide jedna perla za druhou. Kým konkurenti s napätím riešia problémy, Igor a Vlado riešia, aký je vlastne ten "hop na hlavnú".

Medzi šestkami dominovali Citroeny

V triede šesť sa na prvých dvoch miestach usadili Citroeny R2 MAX, ktoré po celý deň naháňal Martin Koiš na Fieste R2. Martin si na tretej rely v živote k sebe posadil skúseného spolujazdca Andreja Sisku. Posledná rýchlostná skúška štartovala na trati z Dolných Vesteníc do Uhrovca, teda na trati, ktorú Bánovčan Koiš dobre pozná, a to sa prejavilo aj na dosiahnutom čase.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvojica Ford Team RS Slovakia vybojovala získala 2. miesto v triede so stratou 4,8 sekundy na prvého v danej rýchlostnej skúške. To stačilo na tretie miesto v triede a 19. v absolútnom poradí. Najrýchlejším v triede bol jednoznačne Pavel Nagy na Citroene R2 Max. Za nimi skončili Špavelko so Strakom na rovnakom aute.

Fieste R2 sedel aj mestský okruh. Auto pilotované Martinom Koišom skončilo tretie v triede šesť. Foto - SG

Chuchalu zdržali policajti

V trojkách prišlo k zmene už v úvode druhej sekcie. Chuchala meškal vďaka policajnej kontrole do časovky pred štartom štvrtého testu deväť minút, čo samozrejme znamenalo penalizáciu v podobe jeden a pol minúty, čoho následkom bol prepad o niekoľko pozícií nižšie.

Pozíciu lídra triedy 3 prevzal Tomáš Ondrej. Za ním so stratou vyše sedem sekúnd dojazdil druhú sekciu Martin Bujáček a na tretie miesto sa prebojovala maďarská dvojica István Petho – Attila Ruboczki jazdiaca za náš slovenský L Racing Team.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tretej sekcii sa síce ešte podarilo Bujáčkovi s Omelkom pár sekúnd s náskoku Tomáša Ondreja stiahnuť, napriek tomu pre nich ostalo v najobsadenejšej triede iba druhé miesto.

Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim v závere už volili radšej opatrnejšiu jazdu na istotu a v cieli Rally Tríbeč sa tak spoločne mohli tešiť nielen zo siedmej priečky v absolútnom poradí, ale aj svojho historicky prvého víťazstva v triede 3.

Béreš vyhral o chlp

Najväčšie boje sa odohrávali na špičke štartového poľa, kde o tretie miesto bojoval Karel Trněný s Igorom Drotárom. Igor Drotár sa po súťaži priznal, že vo finále urobil jednu maličkú chybu, a tak sa nakoniec musel uspokojiť so štvrtou priečkou.

Pri štarte do tretej, čiže poslednej sekcie Rally Tríbeč, strácali Melichárkovci na prvé miesto ešte stále osem sekúnd, bolo však jasné, že boj zďaleka neskončil a na poslednej trojici rýchlostných skúšok naozaj pôjde o všetko a rozhodovať o víťazovi sa bude až v samom závere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na mestskom okruhu sa podarilo stiahnuť Melichárkovcom jeden a pol sekundy. Na predposlednom teste to bolo štyri a pol. Aj posledný test vyhrali Melichárkovci. Bolo to však iba o tri desatiny sekundy. Keďže druhé miesto v poslednej rýchlostnej skúške patrilo Bérešovi so Starým a ich Škode Fabia S2000, tí sa samozrejme stali víťazmi tohtoročnej Rally Tríbeč. Bolo to však naozaj veľmi tesné. Ich víťazstvo malo hodnotu jedna celá osem desatín sekundy.

Autor: mm,rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 628
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 506
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 160
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 469
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 320
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu