Béreš vyhral rely Tríbeč len o chlp. Pozrite ako

Napätie na súťaži vyvrcholilo až v poslednej rýchlostnej skúške, ktorú vyhral Jaro Melichárek, ale celkovo prehral súboj s úradujúcim majstrom Slovenska o 1,8 sekundy.Pozrite si rozhodujúcu rýchlostnä skúšku z kokpitu víťaza. Prinášame aj to naj z pretek

(Zdroj: Marián Bazala)

Napätie na súťaži vyvrcholilo až v poslednej rýchlostnej skúške, ktorú vyhral Jaro Melichárek, ale celkovo prehral súboj s úradujúcim majstrom Slovenska o 1,8 sekundy.

BRATISLAVA. V minuloročnej sezóne sa podarilo topoľčianskemu organizátorovi po dlhej dvadsaťpäť ročnej pauze opäť oživiť rely súťaž v Topoľčanoch a ich okolí. Ako sa v tomto roku ukázalo, nebol to len jednorazový výstrel, ale tradícia pokračuje a presne po roku a týždni aj v tohtoročnej sezóne odštartovalo podujatie pod názvom Rally Tríbeč zaradené do slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012.

Oproti minulému roku pribudlo divákov a viac sprievodného programu. Rýchlostné skúšky ostali tie isté, akurát sa išli v opačnom smere. Z pohľadu jazdcov tak boli rýchlostné testy nové.

Trať rýchlostnej skúšky, ktorá spája Vestenice s Uhrovcom, patrí medzi najzaujímavejšie na Slovensku. Niekoľkokrát sa mení asfalt, tempo jazdy a charakter zákrut. Vjazdom na úzku lesnú cestu, ktorá je najužším miestom trate, Jezef Béreš navodil zimomriavky asi každému priaznivcovi rely.

Prišli zaujímavé autá

Na štart jednodňovej súťaže sa napokon postavilo šesťdesiatdva posádok zo štyroch krajín Európy. Nechýbala trojica vozidiel špecifikácie WRC a S2000, ale ani trinásť vozidiel triedy 3, ktoré všetci fanúšikovia rely športu poznajú z minulosti pod označením N4, čiže väčšinou veľké Mitsubishi a Subaru. Koiš Racing ešte pred pretekmi do vrchu, ktoré budú 9. a 10. júna na Jahodnej, vyskúšal v rámci rely Fiestu R2, ktorá jazdí v triede 6 medzi Citroenmi R2 Max.

Grzyba zradila technika

Prvý meraný úsek vyhrala posádka slovenského RUFA Šport Teamu Grzegorz Grzyb – Robert Hundla na Peugeote 207 S2000. V súťaži sa však dlho nezdržali a po druhej rýchlostnej skúške ich zradila technika. Ešte pred odstúpením Grzyba už v druhej rýchlostnej skúške však do vedenia išla posádka košického Styllex motorsport, Jozef Béreš jr. - Petr Starý na Škode Fabia S2000.

Na chrbát im však počas prvej sekcie veľmi tesne dýchali Karel Trněný s Václavom Pritzlom na Škode Fabia WRC, ktorým sa podarilo vyhrať divácky atraktívny mestský okruh. Postupne sa začal zrýchľovať domáci pretekár Jaro Melichárek, od ktorého sa očakával útok na absolútne prvenstvo. Melichárek na svojom Mitsubishi Lancer WRC skúšal nové pneumatiky DMACK.

Subaru bojovalo s Mitsubishi

Veľmi zaujímavý bol aj súboj v triede 3, kde o úspech súťažilo celkovo trinásť posádok. V tejto triede mal od začiatku navrch Poliak Wojtek Chuchala navigovaný Kamilom Hellerom na Subaru Impreza, ktorí po prvej sekcii figurovali nielen ako vedúca posádka v triede 3, ale aj na piatom mieste absolútneho poradia.

Tesne za nimi dobiedzal náš Tomáš Ondrej s Adamom Gömorim na Mitsubishi Lancer EVO IX, reprezentujúci CMM Media Sport tím. Tretie miesto v trojkách patrilo mladému Martinovi Bujáčkovi s Marekom Omelkom na Mitsubishi.

Drotár s Bánocim opäť raz ukázali, že prioritou je radosť z jazdy a v ich onboardoch ide jedna perla za druhou. Kým konkurenti s napätím riešia problémy, Igor a Vlado riešia, aký je vlastne ten "hop na hlavnú".

Medzi šestkami dominovali Citroeny

V triede šesť sa na prvých dvoch miestach usadili Citroeny R2 MAX, ktoré po celý deň naháňal Martin Koiš na Fieste R2. Martin si na tretej rely v živote k sebe posadil skúseného spolujazdca Andreja Sisku. Posledná rýchlostná skúška štartovala na trati z Dolných Vesteníc do Uhrovca, teda na trati, ktorú Bánovčan Koiš dobre pozná, a to sa prejavilo aj na dosiahnutom čase.

Dvojica Ford Team RS Slovakia vybojovala získala 2. miesto v triede so stratou 4,8 sekundy na prvého v danej rýchlostnej skúške. To stačilo na tretie miesto v triede a 19. v absolútnom poradí. Najrýchlejším v triede bol jednoznačne Pavel Nagy na Citroene R2 Max. Za nimi skončili Špavelko so Strakom na rovnakom aute.

Fieste R2 sedel aj mestský okruh. Auto pilotované Martinom Koišom skončilo tretie v triede šesť. Foto - SG

Chuchalu zdržali policajti

V trojkách prišlo k zmene už v úvode druhej sekcie. Chuchala meškal vďaka policajnej kontrole do časovky pred štartom štvrtého testu deväť minút, čo samozrejme znamenalo penalizáciu v podobe jeden a pol minúty, čoho následkom bol prepad o niekoľko pozícií nižšie.

Pozíciu lídra triedy 3 prevzal Tomáš Ondrej. Za ním so stratou vyše sedem sekúnd dojazdil druhú sekciu Martin Bujáček a na tretie miesto sa prebojovala maďarská dvojica István Petho – Attila Ruboczki jazdiaca za náš slovenský L Racing Team.

V tretej sekcii sa síce ešte podarilo Bujáčkovi s Omelkom pár sekúnd s náskoku Tomáša Ondreja stiahnuť, napriek tomu pre nich ostalo v najobsadenejšej triede iba druhé miesto.

Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim v závere už volili radšej opatrnejšiu jazdu na istotu a v cieli Rally Tríbeč sa tak spoločne mohli tešiť nielen zo siedmej priečky v absolútnom poradí, ale aj svojho historicky prvého víťazstva v triede 3.

Béreš vyhral o chlp

Najväčšie boje sa odohrávali na špičke štartového poľa, kde o tretie miesto bojoval Karel Trněný s Igorom Drotárom. Igor Drotár sa po súťaži priznal, že vo finále urobil jednu maličkú chybu, a tak sa nakoniec musel uspokojiť so štvrtou priečkou.

Pri štarte do tretej, čiže poslednej sekcie Rally Tríbeč, strácali Melichárkovci na prvé miesto ešte stále osem sekúnd, bolo však jasné, že boj zďaleka neskončil a na poslednej trojici rýchlostných skúšok naozaj pôjde o všetko a rozhodovať o víťazovi sa bude až v samom závere.

Na mestskom okruhu sa podarilo stiahnuť Melichárkovcom jeden a pol sekundy. Na predposlednom teste to bolo štyri a pol. Aj posledný test vyhrali Melichárkovci. Bolo to však iba o tri desatiny sekundy. Keďže druhé miesto v poslednej rýchlostnej skúške patrilo Bérešovi so Starým a ich Škode Fabia S2000, tí sa samozrejme stali víťazmi tohtoročnej Rally Tríbeč. Bolo to však naozaj veľmi tesné. Ich víťazstvo malo hodnotu jedna celá osem desatín sekundy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  7. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  2. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  3. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  7. Za palivo Shell BMW domov
  8. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  9. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  10. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 20 352
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 316
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 595
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 063
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 610
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 559
  7. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 343
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 070
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 124
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 479

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Z budovy SIS budú sociálne byty pre úradníkov, obec neuspela

Tajná služba sa zbavila prvej budovy, ktorá sa dala odhaliť cez internet. Ministerstvo vnútra tam chcel byty pre zamestnancov v ťažkej životnej situácii.

DOMOV

Dobré ráno: Ráno sa zobudíte a máte zarobené, nemusíte pohnuť prstom

Stačilo by 200 eur, aby sme boli šťastní?

KOMENTÁRE

Chorobopis slobody tlače: Bola to srdcová príhoda

Kontrolovať mocných môžu len autenticky slobodné médiá.

ŠPORT

Bayern doplatil na veľkú chybu. Doma podľahol Realu Madrid

Domáci Bayern vyhrával nad Realom.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.