SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Posúdia, či na niektorých cestách v mestách možno zvýšiť rýchlosť

Na výpadovkách, kde sa nepohybujú cyklisti a chodci, prichádza do úvahy maximálne zvýšenie povolenej rýchlosti na 80 kilometrov za hodinu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Vedenie rezortu vnútra plánuje spolu s dopravnými inžiniermi menší audit, ktorým posúdia maximálnu povolenú rýchlosť na niektorých úsekoch ciest v mestách a obciach.

V súčasnosti je tam povolená rýchlosť 50 kilometrov za hodinu, ale to by sa na určitých miestach mohlo zmeniť. Dotýkať by sa to malo úsekov ciest na ktorých nie je plynulá premávka, čo neraz spôsobuje kolízie.

Kaliňák pripúšťa, že by sa to dalo urobiť najmä v okrajových častiach miest a obcí, ktoré síce sú ešte v intraviláne, ale už tam nie sú domy. Mierne zvýšenie povolenej rýchlosti si však vie predstaviť len tam, kde sa nepohybujú chodci a cyklisti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Tak na tých úsekoch, kde naozaj nedochádza ku akejkoľvek kolízii s chodcami alebo cyklistom, je možné, aby sa tá rýchlosť upravila o 10,20, 30 kilometrov maximálne - to znamená do tých 80 kilometrov za hodinu," spresnil možnú zmenu minister Kaliňák.

Ako príklad uviedol širokú cestu pri ZOO v Bratislave, alebo cestné úseky, ktoré svojim charakterom možno považovať za výpadovky. Podľa ministra je však pri posudzovaní plánov na zmeny potrebný individuálny prístup podľa názoru dopravných inžinierov, správcu komunikácie, alebo na základe žiadosti obce.

Kaliňák pripomenul, že pôjde už o druhý audit - po prvom prakticky vymizli "štyridsiatky" na cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 20 011
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 680
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 021
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 193
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 969
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


4 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


22 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  2. Martin Borecky: Život je fajn
  3. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  4. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  5. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  7. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  8. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 241
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 683
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 194
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 019
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 873
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 944
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 796
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 601
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu