SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Polícia sa pripravuje na testovanie objektívnej zodpovednosti

Objektívna zodpovednosť by mala platiť od 1. júla. Jej zavedenie má znamenať, že za dopravný priestupok bude zodpovedať držiteľ auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Polícia sa chystá na testovaciu prevádzku technického riešenia objektívnej zodpovednosti. Ako povedal policajný viceprezident Ľubomír Ábel, testovacia prevádzka zahŕňa zber dát a ich vyhodnocovanie.

Otestujú, či budú mať použiteľné dôkazy

„Vďaka týmto dátam chceme zisťovať, či technika, ktorú už používame, je vhodná pre účel objektívnej zodpovednosti. Polícia chce zberom dát a ich vyhodnocovaním posudzovať odstraňovanie nepresností pri prenose údajov,“ povedal.

Podľa Ábela nejde len o to, aby polícia „zachytila“ nejaké vozidlo, s ktorým bol spáchaný správny delikt, ale o to, aby fotodokumentácia respektíve videozáznam o jeho spáchaní bol riadne čitateľný a použiteľný ako dôkaz.

„Musí totiž obsahovať čas, dátum, miesto spáchania a čitateľne rozlíšenú tabuľku s evidenčným číslom vozidla,“ uviedol s tým, že jedným z prvkov testovacej prevádzky bude aj merač rýchlosti, ktorý sa nachádza na 103. kilometri na diaľnici D1.

Polícia nechce zbytočne drahú techniku

Polícia má záujem hľadať podľa Ábela čo najlacnejšie riešenie.

„Máme záujem na šetrení finančných prostriedkov. Vo všeobecnosti je ale známe, že najlacnejšie veci nebývajú tie najlepšie. Chceme zavádzať dobré a plne funkčné veci s nízkymi prevádzkovými nákladmi a dlhou životnosťou,“ konštatoval.

Objektívna zodpovednosť by mala platiť od 1. júla. Podľa Ábela sa ale pre vodičov od tohto dátumu zatiaľ nič nezmení.

„Chceme plnoautomatizovaný funkčný systém, ktorý uvoľní pracovný čas policajtov minutý pri písaní administratívno-správnych povinností pri riešení priestupkov v prospech času stráveného v priamom výkone,“ uviedol policajný viceprezident.

Podľa Ábela máme zákon, ktorý je platný tri mesiace a bude účinný o mesiac.

„Chceme, aby sme dôsledne zaviedli do praxe jeho plnoautomatizované riešenie, aby sme policajtov dostali z administratívy do ulíc, tak ako som povedal. Iné riešenie nebude šikovné,“ zdôraznil.

Podobný systém, ako bude zavedený na Slovensku už funguje v susednej Maďarskej republike. „V Maďarsku bol prijatý zákon o objektívnej zodpovednosti v apríli 2008. Jeho plnoautomatický režim bol spustený po viac ako dva a pol roku. V iných krajinách to trvalo ešte dlhšie,“ upozornil Ábel.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 503
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 037
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 494
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 609
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 463
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 764
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 064
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 986
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 950
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Objektívna zodpovednosť vodičov

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Bezpečnostná rada hovorila o celoplošnom testovaní

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Premiér Igor Matovič a prezidentka Zuzana Čaputová na zasadnutí bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric