Renault dôstojne oživil slávu Alpine Berlinette

Pred polstoročím mal na Parížskom autosalóne premiéru Alpin Berlinette A 110. Vozidlo vyvinuté z Alpine A108 malo motor a zadné svetlá z Renaultu 8 a cieľ vyhrávať rely. To sa mu od uvedenia v 1962 do roku 1975 aj darilo.

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného kríd(Zdroj: Renault)

Bude nový koncept Renault Alpine A110-50 rovnako úspešný ?

BRATISLAVA. Renault rád spomína na svoje športové úspechy a v súčasnosti z nich ťaží uvádzaním športových modelov, aby zviditeľnil skutočnosť, že má na čom stavať.

Presne na to je koncept Renault Alpine A110-50, vyrobený z nových materiálov, teda karbónových vlákien ale v modrom odtieni, ktorý nadväzuje na pôvodnú farbu Berlinette.

Koncept postavili na platforme Mégane Trophy s rovnakou dĺžku rázvoru (2 625 mm) a mierne širšími nápravami až 1 680 mm vpredu a 1 690 mm vzadu.

Oživili spomienku

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného krídla. To zabezpečuje dve tretiny celkového prítlaku.

Na pôvodnú Berlinette odkazujú ďalšie predné svetlá tvaru polovičných kupol so žltým LED osvetlením. Zadné okno odhaľuje motor Renault V4Y 3,5 l 24-ventil V6 s výkonom 400 k. Výkon je prenášaný na kolesá cez poloautomatickú 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku s dvojkotúčovou spojkou.

Do interiéru sa vchádza cez dvere vyklápajúce sa dohora. Čiernemu interiéru dominuje prehľadná palubná doska a volant vybavený farebným displejom s technológiou ako má Formula Renault 3.5. Karbónové prahy dverí, ozdobné šitie na vodičovej sedačke a modré bezpečnostné pásy už len dotvárajú atmosféru.

Má chuť jazdiť bokom

Koncept ctí tú najlepšiu koncepciu v uložení motora medzi nápravami a rozložení hmotnosti 48:52 v prospech prednej nápravy. Talent na driftovanie vychádza z pohonu zadných kolies, navyše pretáčavý šmyk možno korigovať plynom a brzdou.

Aby mal vodič dokonalú spätnú väzbu, v aute nie sú namontované prvky ABS, kontrola trakcie alebo ESP. Veľké 21-palcové kolesá s jednou centrálnou maticou majú obuté cestné pneumatiky Michelin, takže auto je bez slickov.

Tlmiče Sachs sú montované priamo na dolné závesy s možnosťami nastavenia odklonu a svetlej výšky. Vpredu sú oceľové disky veľké 356 mm spomaľované šesťpiestovými strmeňmi. Vzadu sú disky veľké v priemere 330 mm, zatiaľ čo strmene sú iba štvorpiestové.

Alpinka vyhrávala

Prvé víťazstvo pre A110 Berlinette na Rallye des Lions v roku 1963 získal José Rosinski. Prvý francúzsky titul Rally Championship získal v roku 1968 Jean-Claude Andruet za celkové skóre zo štyroch víťazstiev v sezóne.

V roku 1970 bola Berlinette 1600 bola homologizovaná pre skupinu 4 a v nasledujúcom roku na nej Ove Andersson vyhral Rallye Monte-Carlo. Objemy a výkony súťažných motorov neustále rástli, preto pôvodný motor s objemom 1,6 litra nahradil o 0,2 litra objemnejší štvorvalec.

Svoj zenit naplnila Berlinette v sezóne 1973, kedy Alpine získal titul World Rally Championship a Jean-Luc Thérier sedlajúci Berlinette bol korunovaný za francúzskeho šampióna. V ďalších rokoch ešte dokázala zasvietiť na čele pretekov ale jej hviezda pomaly zhasla.

Základné parametre

Motor Renault V4Y – 6 valcov – 24 ventilov – 3,498cc
Vŕtanie x zdvih 95.5mm x 81.4mm
Výkon 400k pri otáčkach 7,200 za minútu
Krútiaci moment 422Nm pri otáčkach 6,200 za minútu
Pohon zadné kolesá
Prevodovka šesť rýchlosti + spiatočka - sekvenčná
Diferenciál smaosvorný
Spojka kovová keramická dvojkotúčová spojka - 184mm
Predné brzdy ventilované kotúče, 356 mm, 6 piestikové Racing AP
Zadné brzdy kotúčové , 330 mm, 4 piestikové AP Racing
Pneumatiky Michelin 245-35 x 21 (predné) a 265-35 x 21 (zadné)
Dĺžka / šírka / výška 4,330mm / 1,961mm / 1,230mm
Rozchod kolies 1,680mm / 1,690mm
Palivová nádrž 30 litrov
Hmotnosť auta 880kg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 122
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 484
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 008
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 836
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 892
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 057
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 644
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 576
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 085
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 654

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Režisérka: Ľudia u nás neveria, že im na úradoch pomôžu

Sláva Daubnerová sa v novej hre inšpirovala absurdným prípadom, keď žena štrnásť rokov týrala susedov opernou hudbou.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.