SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Renault dôstojne oživil slávu Alpine Berlinette

Pred polstoročím mal na Parížskom autosalóne premiéru Alpin Berlinette A 110. Vozidlo vyvinuté z Alpine A108 malo motor a zadné svetlá z Renaultu 8 a cieľ vyhrávať rely. To sa mu od uvedenia v 1962 do roku 1975 aj darilo.

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného krídOd svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného kríd (Zdroj: Renault)

Bude nový koncept Renault Alpine A110-50 rovnako úspešný ?

BRATISLAVA. Renault rád spomína na svoje športové úspechy a v súčasnosti z nich ťaží uvádzaním športových modelov, aby zviditeľnil skutočnosť, že má na čom stavať.

Presne na to je koncept Renault Alpine A110-50, vyrobený z nových materiálov, teda karbónových vlákien ale v modrom odtieni, ktorý nadväzuje na pôvodnú farbu Berlinette.

Koncept postavili na platforme Mégane Trophy s rovnakou dĺžku rázvoru (2 625 mm) a mierne širšími nápravami až 1 680 mm vpredu a 1 690 mm vzadu.

Oživili spomienku

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného krídla. To zabezpečuje dve tretiny celkového prítlaku.

Na pôvodnú Berlinette odkazujú ďalšie predné svetlá tvaru polovičných kupol so žltým LED osvetlením. Zadné okno odhaľuje motor Renault V4Y 3,5 l 24-ventil V6 s výkonom 400 k. Výkon je prenášaný na kolesá cez poloautomatickú 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku s dvojkotúčovou spojkou.

Do interiéru sa vchádza cez dvere vyklápajúce sa dohora. Čiernemu interiéru dominuje prehľadná palubná doska a volant vybavený farebným displejom s technológiou ako má Formula Renault 3.5. Karbónové prahy dverí, ozdobné šitie na vodičovej sedačke a modré bezpečnostné pásy už len dotvárajú atmosféru.

Má chuť jazdiť bokom

Koncept ctí tú najlepšiu koncepciu v uložení motora medzi nápravami a rozložení hmotnosti 48:52 v prospech prednej nápravy. Talent na driftovanie vychádza z pohonu zadných kolies, navyše pretáčavý šmyk možno korigovať plynom a brzdou.

Aby mal vodič dokonalú spätnú väzbu, v aute nie sú namontované prvky ABS, kontrola trakcie alebo ESP. Veľké 21-palcové kolesá s jednou centrálnou maticou majú obuté cestné pneumatiky Michelin, takže auto je bez slickov.

Tlmiče Sachs sú montované priamo na dolné závesy s možnosťami nastavenia odklonu a svetlej výšky. Vpredu sú oceľové disky veľké 356 mm spomaľované šesťpiestovými strmeňmi. Vzadu sú disky veľké v priemere 330 mm, zatiaľ čo strmene sú iba štvorpiestové.

Alpinka vyhrávala

Prvé víťazstvo pre A110 Berlinette na Rallye des Lions v roku 1963 získal José Rosinski. Prvý francúzsky titul Rally Championship získal v roku 1968 Jean-Claude Andruet za celkové skóre zo štyroch víťazstiev v sezóne.

V roku 1970 bola Berlinette 1600 bola homologizovaná pre skupinu 4 a v nasledujúcom roku na nej Ove Andersson vyhral Rallye Monte-Carlo. Objemy a výkony súťažných motorov neustále rástli, preto pôvodný motor s objemom 1,6 litra nahradil o 0,2 litra objemnejší štvorvalec.

Svoj zenit naplnila Berlinette v sezóne 1973, kedy Alpine získal titul World Rally Championship a Jean-Luc Thérier sedlajúci Berlinette bol korunovaný za francúzskeho šampióna. V ďalších rokoch ešte dokázala zasvietiť na čele pretekov ale jej hviezda pomaly zhasla.

Základné parametre

Motor Renault V4Y – 6 valcov – 24 ventilov – 3,498cc
Vŕtanie x zdvih 95.5mm x 81.4mm
Výkon 400k pri otáčkach 7,200 za minútu
Krútiaci moment 422Nm pri otáčkach 6,200 za minútu
Pohon zadné kolesá
Prevodovka šesť rýchlosti + spiatočka - sekvenčná
Diferenciál smaosvorný
Spojka kovová keramická dvojkotúčová spojka - 184mm
Predné brzdy ventilované kotúče, 356 mm, 6 piestikové Racing AP
Zadné brzdy kotúčové , 330 mm, 4 piestikové AP Racing
Pneumatiky Michelin 245-35 x 21 (predné) a 265-35 x 21 (zadné)
Dĺžka / šírka / výška 4,330mm / 1,961mm / 1,230mm
Rozchod kolies 1,680mm / 1,690mm
Palivová nádrž 30 litrov
Hmotnosť auta 880kg
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 868
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 429
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 548
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 542
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 637
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 048
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 910
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 627
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 433
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.