Renault dôstojne oživil slávu Alpine Berlinette

Pred polstoročím mal na Parížskom autosalóne premiéru Alpin Berlinette A 110. Vozidlo vyvinuté z Alpine A108 malo motor a zadné svetlá z Renaultu 8 a cieľ vyhrávať rely. To sa mu od uvedenia v 1962 do roku 1975 aj darilo.

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného kríd(Zdroj: Renault)

Bude nový koncept Renault Alpine A110-50 rovnako úspešný ?

BRATISLAVA. Renault rád spomína na svoje športové úspechy a v súčasnosti z nich ťaží uvádzaním športových modelov, aby zviditeľnil skutočnosť, že má na čom stavať.

Presne na to je koncept Renault Alpine A110-50, vyrobený z nových materiálov, teda karbónových vlákien ale v modrom odtieni, ktorý nadväzuje na pôvodnú farbu Berlinette.

Koncept postavili na platforme Mégane Trophy s rovnakou dĺžku rázvoru (2 625 mm) a mierne širšími nápravami až 1 680 mm vpredu a 1 690 mm vzadu.

Oživili spomienku

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného krídla. To zabezpečuje dve tretiny celkového prítlaku.

Na pôvodnú Berlinette odkazujú ďalšie predné svetlá tvaru polovičných kupol so žltým LED osvetlením. Zadné okno odhaľuje motor Renault V4Y 3,5 l 24-ventil V6 s výkonom 400 k. Výkon je prenášaný na kolesá cez poloautomatickú 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku s dvojkotúčovou spojkou.

Do interiéru sa vchádza cez dvere vyklápajúce sa dohora. Čiernemu interiéru dominuje prehľadná palubná doska a volant vybavený farebným displejom s technológiou ako má Formula Renault 3.5. Karbónové prahy dverí, ozdobné šitie na vodičovej sedačke a modré bezpečnostné pásy už len dotvárajú atmosféru.

Má chuť jazdiť bokom

Koncept ctí tú najlepšiu koncepciu v uložení motora medzi nápravami a rozložení hmotnosti 48:52 v prospech prednej nápravy. Talent na driftovanie vychádza z pohonu zadných kolies, navyše pretáčavý šmyk možno korigovať plynom a brzdou.

Aby mal vodič dokonalú spätnú väzbu, v aute nie sú namontované prvky ABS, kontrola trakcie alebo ESP. Veľké 21-palcové kolesá s jednou centrálnou maticou majú obuté cestné pneumatiky Michelin, takže auto je bez slickov.

Tlmiče Sachs sú montované priamo na dolné závesy s možnosťami nastavenia odklonu a svetlej výšky. Vpredu sú oceľové disky veľké 356 mm spomaľované šesťpiestovými strmeňmi. Vzadu sú disky veľké v priemere 330 mm, zatiaľ čo strmene sú iba štvorpiestové.

Alpinka vyhrávala

Prvé víťazstvo pre A110 Berlinette na Rallye des Lions v roku 1963 získal José Rosinski. Prvý francúzsky titul Rally Championship získal v roku 1968 Jean-Claude Andruet za celkové skóre zo štyroch víťazstiev v sezóne.

V roku 1970 bola Berlinette 1600 bola homologizovaná pre skupinu 4 a v nasledujúcom roku na nej Ove Andersson vyhral Rallye Monte-Carlo. Objemy a výkony súťažných motorov neustále rástli, preto pôvodný motor s objemom 1,6 litra nahradil o 0,2 litra objemnejší štvorvalec.

Svoj zenit naplnila Berlinette v sezóne 1973, kedy Alpine získal titul World Rally Championship a Jean-Luc Thérier sedlajúci Berlinette bol korunovaný za francúzskeho šampióna. V ďalších rokoch ešte dokázala zasvietiť na čele pretekov ale jej hviezda pomaly zhasla.

Základné parametre

Motor Renault V4Y – 6 valcov – 24 ventilov – 3,498cc
Vŕtanie x zdvih 95.5mm x 81.4mm
Výkon 400k pri otáčkach 7,200 za minútu
Krútiaci moment 422Nm pri otáčkach 6,200 za minútu
Pohon zadné kolesá
Prevodovka šesť rýchlosti + spiatočka - sekvenčná
Diferenciál smaosvorný
Spojka kovová keramická dvojkotúčová spojka - 184mm
Predné brzdy ventilované kotúče, 356 mm, 6 piestikové Racing AP
Zadné brzdy kotúčové , 330 mm, 4 piestikové AP Racing
Pneumatiky Michelin 245-35 x 21 (predné) a 265-35 x 21 (zadné)
Dĺžka / šírka / výška 4,330mm / 1,961mm / 1,230mm
Rozchod kolies 1,680mm / 1,690mm
Palivová nádrž 30 litrov
Hmotnosť auta 880kg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.