Renault dôstojne oživil slávu Alpine Berlinette

Pred polstoročím mal na Parížskom autosalóne premiéru Alpin Berlinette A 110. Vozidlo vyvinuté z Alpine A108 malo motor a zadné svetlá z Renaultu 8 a cieľ vyhrávať rely. To sa mu od uvedenia v 1962 do roku 1975 aj darilo.

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného kríd(Zdroj: Renault)

Bude nový koncept Renault Alpine A110-50 rovnako úspešný ?

BRATISLAVA. Renault rád spomína na svoje športové úspechy a v súčasnosti z nich ťaží uvádzaním športových modelov, aby zviditeľnil skutočnosť, že má na čom stavať.

Presne na to je koncept Renault Alpine A110-50, vyrobený z nových materiálov, teda karbónových vlákien ale v modrom odtieni, ktorý nadväzuje na pôvodnú farbu Berlinette.

Koncept postavili na platforme Mégane Trophy s rovnakou dĺžku rázvoru (2 625 mm) a mierne širšími nápravami až 1 680 mm vpredu a 1 690 mm vzadu.

Oživili spomienku

Od svojho historického námetu sa Alpine A110-50 líši tvarom svetiel, k zemi predĺženou karosériou a aerodynamickým tvarovaním, ktoré prechádza od predných svetiel cez strešnú aj bočné plutvy a zbieha sa do stredu zadnej časti a nastaviteľného zadného krídla. To zabezpečuje dve tretiny celkového prítlaku.

Na pôvodnú Berlinette odkazujú ďalšie predné svetlá tvaru polovičných kupol so žltým LED osvetlením. Zadné okno odhaľuje motor Renault V4Y 3,5 l 24-ventil V6 s výkonom 400 k. Výkon je prenášaný na kolesá cez poloautomatickú 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku s dvojkotúčovou spojkou.

Do interiéru sa vchádza cez dvere vyklápajúce sa dohora. Čiernemu interiéru dominuje prehľadná palubná doska a volant vybavený farebným displejom s technológiou ako má Formula Renault 3.5. Karbónové prahy dverí, ozdobné šitie na vodičovej sedačke a modré bezpečnostné pásy už len dotvárajú atmosféru.

Má chuť jazdiť bokom

Koncept ctí tú najlepšiu koncepciu v uložení motora medzi nápravami a rozložení hmotnosti 48:52 v prospech prednej nápravy. Talent na driftovanie vychádza z pohonu zadných kolies, navyše pretáčavý šmyk možno korigovať plynom a brzdou.

Aby mal vodič dokonalú spätnú väzbu, v aute nie sú namontované prvky ABS, kontrola trakcie alebo ESP. Veľké 21-palcové kolesá s jednou centrálnou maticou majú obuté cestné pneumatiky Michelin, takže auto je bez slickov.

Tlmiče Sachs sú montované priamo na dolné závesy s možnosťami nastavenia odklonu a svetlej výšky. Vpredu sú oceľové disky veľké 356 mm spomaľované šesťpiestovými strmeňmi. Vzadu sú disky veľké v priemere 330 mm, zatiaľ čo strmene sú iba štvorpiestové.

Alpinka vyhrávala

Prvé víťazstvo pre A110 Berlinette na Rallye des Lions v roku 1963 získal José Rosinski. Prvý francúzsky titul Rally Championship získal v roku 1968 Jean-Claude Andruet za celkové skóre zo štyroch víťazstiev v sezóne.

V roku 1970 bola Berlinette 1600 bola homologizovaná pre skupinu 4 a v nasledujúcom roku na nej Ove Andersson vyhral Rallye Monte-Carlo. Objemy a výkony súťažných motorov neustále rástli, preto pôvodný motor s objemom 1,6 litra nahradil o 0,2 litra objemnejší štvorvalec.

Svoj zenit naplnila Berlinette v sezóne 1973, kedy Alpine získal titul World Rally Championship a Jean-Luc Thérier sedlajúci Berlinette bol korunovaný za francúzskeho šampióna. V ďalších rokoch ešte dokázala zasvietiť na čele pretekov ale jej hviezda pomaly zhasla.

Základné parametre

Motor Renault V4Y – 6 valcov – 24 ventilov – 3,498cc
Vŕtanie x zdvih 95.5mm x 81.4mm
Výkon 400k pri otáčkach 7,200 za minútu
Krútiaci moment 422Nm pri otáčkach 6,200 za minútu
Pohon zadné kolesá
Prevodovka šesť rýchlosti + spiatočka - sekvenčná
Diferenciál smaosvorný
Spojka kovová keramická dvojkotúčová spojka - 184mm
Predné brzdy ventilované kotúče, 356 mm, 6 piestikové Racing AP
Zadné brzdy kotúčové , 330 mm, 4 piestikové AP Racing
Pneumatiky Michelin 245-35 x 21 (predné) a 265-35 x 21 (zadné)
Dĺžka / šírka / výška 4,330mm / 1,961mm / 1,230mm
Rozchod kolies 1,680mm / 1,690mm
Palivová nádrž 30 litrov
Hmotnosť auta 880kg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 322
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 956
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 228
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 235
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 927
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 881
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 737
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 592
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 512
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 479

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.