Motor EcoBoost od Forda je kráľom medzi jednolitrami

Ford Focus s motorom 1,0 EcoBoost sa predáva niekoľko mesiacov, ale ambície Fordu siahajú ďalej ako iba k dobrej spotrebe, preto vytiahol Focus na testovací okruh CERAM do Francúzska.

(Zdroj: Ford)

Ford Focus s motorom 1,0 EcoBoost sa predáva niekoľko mesiacov, ale ambície Fordu siahajú ďalej ako iba k dobrej spotrebe, preto vytiahol Focus na testovací okruh CERAM do Francúzska.

BRATISLAVA. Na tomto okruhu v Mortefontaine novinári z Francúzska a USA spolu s hviezdou Majstrovstiev sveta v rely Jari-Mattim Latvalom jazdili na troch modeloch Focus a vytvorili 16 svetových rekordov.

Ford Focus s 1,0 litrovým motorom EcoBoost a výkonom 125 koní zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 11,3 s, maximálnu rýchlosť má 193 km/h, emisie CO2 114 g/km a spotrebu 5,0 l/100 km. Na jednolitrový motor sú to vynikajúce hodnoty, len treba brať do úvahy, že je to motor s turbodúchadlom, čo by ho napríklad medzi pretekárskymi autami zaradilo medzi 1,7 litrové motory.

KILOMETROVÉ REKORDY PRIEMERNÁ RÝCHLOSŤ
Pevný štart 1 kilometer 113,522 km/h
Letmý štart 1 kilometer 176,168 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 10 km 172,053 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 100 km 187,579 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 500 km 186,793 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 1 hodinu 191,056 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 1000 km 164,361 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 6 hodín 165,555 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 12 hodín 166,784 km/h
Najvyššia priemerná rýchlosť nad 24 hodín 171,029 km/h

* zvyšných šesť rekordov bolo v míľach, preto ich neuvádzame

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 858
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 787
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 395
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 223
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 031
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 822
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 000
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 027
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 881

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.