Porovnajú brzdnú dráhu auta a vlaku

Dnes je Európsky deň bezpečnosti na železničných priecestiach. Policajti zorganizovali na celom Slovensku dopravno-bezpečnostnú akciu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Počas akcie porovnajú na stanici Žilina - Teplička brzdné dráhy auta a vlaku pri rovnakých rýchlostiach.

"V prvom štvrťroku evidujeme na železničnom priecestí 33 dopravných nehôd, čo je o päť menej ako v rovnakom období minulý rok. Pri týchto nehodách sa ťažko zranilo 5 ľudí, 17 vyviazlo s ľahkými zraneniami a o život prišla jedna osoba. Najčastejšie došlo k dopravnej nehode na zabezpečenom železničnom priecestí (24), najviac v Košickom kraji (7). K týmto nehodám na železničnom priecestí dopomohol v šiestich prípadoch alkohol," uviedol Michal Slivka, hovorca policajného prezídia.

Dopravné pravidlá na železničných priecestiach

Pri jazde cez železničné priecestie vodič nesmie predchádzať. Na priecestí a v jeho tesnej blízkosti zákon zakazuje aj otáčanie a cúvanie.

Na železničnom priecestí a vo vzdialenosti kratšej ako 15 m pred alebo za ním vodič nesmie zastaviť a ani stáť.

"Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne. Najmä má povinnosť presvedčiť sa, či môže cez železničné priecestie bezpečne prejsť," upozornil Slivka.

Pred priecestím sa vozidlá radia za sebou v poradí, v akom prišli. Cez železničné priecestie smú vozidlá prechádzať len v jednom jazdnom prúde, pokiaľ nejde o súbežnú jazdu.

Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní môže ísť vodič rýchlosťou najviac 30 km/h. Ak na zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, môže ísť vodič 50 m pred priecestím a pri jeho prechádzaní rýchlosťou najviac 50 km/h. Nesmie pritom zbytočne predlžovať čas prechádzania priecestia.

"Pokiaľ by na železničnom priecestí došlo k zastaveniu vozidla, vodič je povinný z trate ihneď vozidlo odstrániť. Ak by to nebolo možné, musí bezodkladne vykonať také opatrenia, aby bol vodič koľajového vozidla pred nebezpečenstvom včas varovaný," zdôraznil policajný hovorca.

Stopka a červená

Pred železničným priecestím sa stretávame aj s dopravnou značkou „Stoj, daj prednosť v jazde!“. V tomto prípade je vodič povinný zastaviť vozidlo na takom mieste, z ktorého má náležitý rozhľad na trať.

Ak na zabezpečovacom zariadení striedavo prerušovane svietia dve červené svetlá, pre vodiča sa tým dáva výstraha, že nesmie vchádzať na železničné priecestie. Takáto výstraha sa vodičovi dáva aj prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia.

Vodič nesmie na železničné priecestie vchádzať ani vtedy, keď sa spúšťajú alebo sú spustené alebo ak sa zdvíhajú závory. To isté platí, ak je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie.

Na priecestie nesmiete vojsť ani v prípadoch ak osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie na zastavenie vozidla krúžením červenou alebo žltou zástavkou a za zníženej viditeľnosti krúžením červeným svetlom v hornom polkruhu. Vodič ďalej nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak situácia na železničnom priecestí alebo za ním nedovoľuje, aby ho bezpečne prešiel a pokračoval v jazde.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.