Pri simulácii brzdil rušeň až trinásťkrát dlhšie ako auto

Ukážkou chceli železničiari upozorniť vodičov, že vlak je vždy silnejší ako akékoľvek auto.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železničiari v Tepličke nad Váhom pri Žiline porovnávali dĺžku brzdnej dráhy osobného auta a 72-tonového rušňa pri ich súbežnej jazde. Bolo to pri príležitosti Európskeho dňa bezpečnosti na železničných priecestiach.

„Pri rýchlosti 80 km/h boli rozdiely v brzdnej dráhe najvýraznejšie a je to naozaj najzávažnejšia ukážka, keď auto zabrzdilo na 18 metroch a rušeň až po 236 metroch,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.

Aj v momente, keď rušňovodič v blížiacom sa vlaku vidí auto na priecestí, je takmer nemožné s niekoľkotonovým kolosom aj po použití všetkých dostupných prostriedkov zastaviť vlak a zabrániť zrážke. Brzdná dráha vlaku môže byť až jeden kilometer v závislosti od jeho hmotnosti a rýchlosti.

Pri simulácii začali auto aj rušeň brzdiť naraz v mieste vyznačenom kužeľmi. Vodič auta stúpil na brzdy a prudko zabrzdil, rušňovodič spustil rýchločinné brzdenie.

„Samozrejme v prípade rušňa je toto brzdenie iné, neznamená, že ako pri aute, sa kolesá zablokujú, pretože kolesá u rušňa sa naďalej musia prevaľovať, aby nedošlo k prehriatiu a istým spôsobom k technickej poruche. Takže to je vlastne najzákladnejší dôvod, prečo je brzdná dráha toho vlaku, keď opomenieme samozrejme jeho obrovskú hmotnosť, taká dlhá,“ vysvetlila Pavliková.

Minulý rok sa na železničných priecestiach stalo 50 dopravných nehôd, pri ktorých 12 ľudí zomrelo a 14 sa ťažko zranilo. „Všetky tieto nehody boli spôsobené nedodržaním pravidiel cestnej premávky vodičmi motorových vozidiel,“ povedal generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan Hlinka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  3. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  4. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  7. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  10. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 13 187
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 864
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 892
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 999
  5. Kam do tepla v januári? 2 510
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 414
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 353
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 241
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 090

Téma: Cesta pod Strečnom


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Fico je fašista, odkazuje Harabin

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.