Štvrtý typ karosérie z novej Astry má opticky kratší zadok a pekne zladené krivky. Svetu sa ukáže koncom augusta v Moskve.
BRATISLAVA. Dopyt po kompaktných sedanoch pretrváva hlavne vo východných krajinách ako Rusko a Turecko. Zo všetkých sedanov, ktoré sa v Európe predali, smerovalo 60 percent do Ruska.
V minulom roku si ho tam vybrala polovica zákazníkov v triede kompaktov. To je dosť dobrý dôvod pre Opel, aby uviedol nový sedan Astra na moskovskom autosalóne.
Motorov bude viac
Na pomery kompaktného sedanu má slušný rázvor 2685 mm a batožinový priestor 460 litrov. Sklopením zadného operadla narastie objem na 1010 litrov.
Predaj začne v júni s ponukou štyroch benzínových a troch naftových motorov, od budúceho roka k nim pribudnú benzínové motory z novej generácie Opel SIDI ECOTEC prepĺňané turbom s priamym vstrekom paliva. Dva dieselové motory 1,7 CDTI ecoFlex s výkonmi 81 (110 k) a 96 kW (130 k) dosahujú spotrebu 3,7 l/100 km a emisie CO2 99g/km.
Do výbavy pribudnú nové prvky
Okrem bežných prvkov výbavy by sa mali do ponuky dostať aj pre lacné sedany neštandardné. Napríklad adaptívny podvozok FlexRide, ktorý automaticky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia podľa jazdných podmienok a umožňuje vodičovi manuálne prepínať tri rozličné režimy – základný, komfortný a dynamický.
Xenónové svetlomety AFL+ zvládajú osvetľovanie s natáčaním do zákruty, variabilné rozdeľovanie svetla na rýchlostnej ceste a majú statické odbočovacie svetlá. Príplatkovú výbavu dopĺňa navigácia pre 30 európskych štátov Navi 900.
Autor: kch